Citat:
Ursprungligen postat av slutsteg
Den läcker inte då? Troligen har felet vart innan på bilen men att de åtgärdat den provisoriskt inför försäljningen..
Att det är luft i den är nog ganska säkert.
Kolla igenom den noga för det kommer att komma tillbaka igen det problemet efter luftningen är jag rädd för. mvh
Är det en GLT eller turbo?
Hmm, okey. Tack för svar!
Det är en GLT.
Citat:
Ursprungligen postat av tubularsonett
Har du luft i systemet så brukar kopplingen bli mycket bättre om du pumpar några gggr, typ som om du har luft i bromssystemet. Om det är packningarna som risiga i huvud eller slavcylindern så brukar den "koppla själv" dvs om du trampar ned kopplingen och lägger i en växel och fortsätter hålla kopplingen i botten så brukar bilen åka iväg av sig självt efter en lite stund. Det kan vara lite lurigt eftersom symptomen på båda felen (luft i systemet eller dåliga packningar) liknar varandra lite.
Har inte testat att pumpa kopplingen förutom när den stod stilla och avstängd och då kände jag ingen större skillnad.
Det dära med att den åker iväg själv har jag däremot inte upplevt, stod (sist jag körde den) inne i stan vid ett rödljus, LÄNGE, och då hade jag 1an i och koppling nere och det gick utmärkt.
Men låt säga att jag testar "pumpmetoden", luftar systemet och inget av det hjälper, kan man nästan fastställa att det är lamellerna och det som behövs bytas?
Jag har ett helt nytt kopplingskit hemma liggandes, men hade gääärna undvikit att byta det, med tanke på mitt mekutrymme, kunskap och verktygtillgångar.
Mvh