• 1
  • 2
2011-09-02, 22:13
Medlem
Det är dumt att inte försäkra, det kan sägas hur många gånger som helst.

Men nu är olyckan redan framme och det finns väl ingen idé i att tjata om saken.

Om det var min katt och jag hade varit helt oförmögen att betala hade jag hållit den inne. Visst, den gnäller de första dagarna. Den kanske inte gillar läget. Men med leksaker, ett lugnt och platt rum, daglig kontakt med mys och prat, aktiveringsleksaker som matbollar och en engagerad ägare kommer det att gå.

Sedan så skulle jag i ditt läge låna av vänner/familj för att ha råd med operation, men av vad jag uppfattar verkar du inte vara villig att göra det.
Citera
2011-09-02, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jehalvar
så du tycker han skulle ha dött när han var nyfödd istället och bodde i det vilda?

jag tycker om man tar sig ann ett husdjur så kan man betala den skador också ist för att avlida den för minsta lilla operation snälla 10k...
Citera
2011-09-03, 18:29
Medlem
Smiskads avatar
6 veckor låter oändigt för en utekatt men är ni beredda att ta hand om katten i de 6 veckorna så tycker jag ni ska försöka.

Känner en jävla massa som adopterar katter och älskar dom i något år för att sedan få något litet jävla problem och avlivar då den för minsta lilla.
Skaffar man en katt så ska man ställa upp för det lilla djuret i ur och skur i minst 20 år.
Är man inte redo för det, så ska man fan inte skaffa djur eller barn alls.

10 tusen är mycket pengar, det är inget jag kan förneka. Betyder katten mycket för er kan ni kanske försöka få tag i pengarna någonstans? Låna av föräldrar, släktingar eller liknande.

Denna frågan hade inte äns blivit en fråga för mig, då jag har betalad 4 gånger så mycket för en liten operation för min ena katt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in