• 1
  • 2
2011-09-02, 18:25
Medlem
Staniolrustnings avatar
Malmöpolisens egna hatbrottsutredare, som är lesbisk har blivit utsatt för hatbrott av...AV POLISER...i polisens eget fikarum!!!!

Citat:
Jeanette Larsson, som är ansvarig för all hatbrottsutbildning inom Skånepolisen, överhörde en kollega prata med en polisaspirant i fikarummet dagen innan Jeanette själv skulle gå på semester i början på juli.
– "Jag tycker inte om det sätt hon lever på", sa han, "det står ju till och med i bibeln - de är en cancersvulst på samhället", berättar Jeanette Larsson.

– Jag blev iskall när jag hörde det. Jag blev skitförbannad och jag blev jätteledsen samtidigt. Jag hade två alternativ - antingen konfronterar jag honom eller så går jag därifrån, säger Jeanette Larsson.

Det blev det senare. Hon tog upp saken med sina chefer som inte riktigt tog saken på allvar, menar hon.

Händelsen polisanmäldes dock. Men ledningen, som upprättade anmälan, hade inledningsvis inte rapporterat ärendet som ett hatbrott, berättar Jeanette Larsson. Hon menar att det är ett solklart hatbrottsfall.

Citat:
Ironin i att polisens egen hatbrottsutbildare blir utsatt för ett hatbrott inom polisens egna väggar beskriver hon såhär:
– Det känns oerhört tungt och man tappar sugen för att arbetat med det här. För det känns som ett slag i luften att behöva stå och prata om hatbrott när sånt här händer och det hanteras på det här sättet.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...s-fikarum.html
Citera
2011-09-02, 18:35
Medlem
..FAN..s avatar
Jävla feminist jävlen

Grabben tycker inte om homosexuella, låt han ogilla dom då. Synd att behöva bli sparkad för något sånt här (risken finns ju nu när kärringen har gråtit ut i media).

JAG GILLAR INTE HOMOSEXUELLA, har jag nu gjort mig skyldig till hatbrott?
Citera
2011-09-02, 18:48
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..FAN..
Jävla feminist jävlen

Grabben tycker inte om homosexuella, låt han ogilla dom då. Synd att behöva bli sparkad för något sånt här (risken finns ju nu när kärringen har gråtit ut i media).

Även om han inte tycker om homosexuella så finns det ingen anledning att stå och kalla dom för ditten och datten. Jag kan också tycka att det känns konstigt när man stöter på bögar ibland, men det är tankar jag håller för mig själv då jag tycker att det är omoget att stå och prata illa om dom. Oerhört opassande att göra det som polis.

Edit: Att på att sitta på ett anonymt forum och säga att man ogillar homosexuella, och stå som polis i ett polishus och kalla homosexuella för en cancersvulst på samhället måste du väl ändå se skillnad på?
Senast redigerad av PacmanSwe 2011-09-02 kl. 18:51.
Citera
2011-09-02, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..FAN..
Jävla feminist jävlen

Den korkat frispråkiga snuten kan dra....sånt empatibefriade pack finns det ingen plats för i den sofistikerade världen helt enkelt...och det där med att säga "jag gillar inte homosexuella" verkar lika intelligent som att säga "jag gillar inte skåningar"....
Citera
2011-09-02, 21:51
Medlem
Staniolrustnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyazint
Den korkat frispråkiga snuten kan dra....sånt empatibefriade pack finns det ingen plats för i den sofistikerade världen helt enkelt...och det där med att säga "jag gillar inte homosexuella" verkar lika intelligent som att säga "jag gillar inte skåningar"....

Nu vet vi ju inte om han sagt det. Det är ju bara den lesbiska pseudopolisen som påstår detta. Den sexualläggningshandikappade kvinnan har ju som jobb att jaga dessa hjärnspöken som hatbrott är, men ingen tror på henne eller tar henne på allvar. Kvinnan verkar rabiat, och har säker bara fantiserat ihop detta för att leva upp till sin roll som martyr samt häxjägare. Alla vettiga människor vet att en riktig polis är en man, och en normal sådan. Polisen skall upprätthålla normer och kan därför inte per definition inte vara pervers. Om nu polisen har sagt det som påstås, är ju inte det heller ett brott. Han verkar som en sund och bra polis som pratat från hjärtat.
Citera
2011-09-02, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staniolrustning
Nu vet vi ju inte om han sagt det. Det är ju bara den lesbiska pseudopolisen som påstår detta. Den sexualläggningshandikappade kvinnan har ju som jobb att jaga dessa hjärnspöken som hatbrott är, men ingen tror på henne eller tar henne på allvar. Kvinnan verkar rabiat, och har säker bara fantiserat ihop detta för att leva upp till sin roll som martyr samt häxjägare. Alla vettiga människor vet att en riktig polis är en man, och en normal sådan. Polisen skall upprätthålla normer och kan därför inte per definition inte vara pervers. Om nu polisen har sagt det som påstås, är ju inte det heller ett brott. Han verkar som en sund och bra polis som pratat från hjärtat.

Hohohohohohohoho......du måste bara vara fejk!!!!!!
Citera
2011-09-02, 22:28
Medlem
Raggdoll3s avatar
Hon är ju ganska snygg, borde kunna få en kille
Citera
2011-09-03, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Hon är ju ganska snygg, borde kunna få en kille

ah....minst ett IQ över 190 här.....
Citera
2011-09-03, 00:39
Medlem
Herjarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staniolrustning
Malmöpolisens egna hatbrottsutredare, som är lesbisk har blivit utsatt för hatbrott av...AV POLISER...i polisens eget fikarum!!!!

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...s-fikarum.html
hoppas han åker ut med en hångla. jäkla pack
Citera
2011-09-03, 09:40
Medlem
MadameRs avatar
Kanske OT, men kanske ändå inte: Vad är det som gör att heteromän blir så provocerade av homosexualitet? Kan någon försöka ge ett seriöst svar på det?
Citera
2011-09-03, 09:54
Medlem
Kenty-59s avatar
Men som dom kvoterar in negrer och bögar till polisskolorna så finns det snart inga RIKTIGA poliser kvar, utan poliskåren kommer bestå av massa bögar, transvestiter och negrer..

Bara hoppas den här rättframme polisen får behålla sitt jobb trots att han säger sanningen..
Citera
2011-09-03, 10:29
Medlem
Lite mer om detta skakande hatbrott från Sydnytt/SVT.

Det är inte alls konstigt, att man mår så dåligt att man sjukskriver under några veckor sig precis när semestern ska börja, om man känner sig som en nerpissad råtta. Hoppas verkligen att offret får ta ut sin förstörda semester vid ett senare tillfälle.

Den homofobe polismannen hänvisade tydligen till Bibeln, och arbetar nu i receptionen hos polisen.

Citat:
-Jag blev alldeles iskall i hela kroppen. Jag kände mig som en nerpissad råtta, beskriver Jeanette Larsson, polis sedan över 20 år.

Citat:
Jeanette jobbade sista dagen innan semestern. På väg ut i korridoren råkade hon höra ett samtal mellan den äldre manliga polisen och den yngre kvinnliga polisaspiranten i lunchrummet.
- De pratade om mig, han sa att han inte tycker om det sättet jag lever på. Han sa att homosexuella är en cancersvulst på samhället och hänvisade till Bibeln.

Citat:
-Nu har jag tappat sugen, helt ärligt. Jag blev faktiskt sjukskriven ett par veckor, men jag tänker inte ge mig, för det är livsviktiga frågor, säger Jeanette, som tycker att Skånepolisen borde starta en hatbrottsgrupp precis som Stockholmspolisen.

Citat:
Jeanette är mycket kritisk till att den äldre polismannen inte tagits ur tjänst utan får jobba kvar, i receptionen, där han är polisens ansikte utåt och möter allmänheten.
- Dit kommer ju brottsoffer, till exempel män som våldtagits av män...Är det rimligt att en polisman med sådana värderingar är den första man ska träffa?
http://svt.se/2.33782/1.2519482/homo...82&lpos=rubrik
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in