Flashback bygger pepparkakshus!
2011-09-02, 10:59
Moderator
evilhoneys avatar
Jag har sparat ut mina egna naglar till en riktigt snygg längd och är skitnöjd, problemet är att ni har en av dem spruckit i kanten väldigt långt ner.
Kan man laga äkta naglar på något hållbart sätt eller är det bara att klippa ner dem?
Citera
2011-09-02, 17:01
Medlem
Roxanas avatar
Finns ofärgat nagellim för naturliga naglar som man enkelt penslar över sprickor.

Hittar du på Kicks, Åhléns osv.
Citera
2011-09-03, 17:43
Medlem
spLitpersonaLitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Jag har sparat ut mina egna naglar till en riktigt snygg längd och är skitnöjd, problemet är att ni har en av dem spruckit i kanten väldigt långt ner.
Kan man laga äkta naglar på något hållbart sätt eller är det bara att klippa ner dem?

När mina naglar gått sönder långt ner på själva nageln klipper jag alltid ner den och låter den växa ut igen :' Känns som att nagellimmet (som killen/tjejen ovanför mig snackar om) inte "reparerar" nageln utan bara.. limmar ihop den men att den ändå är trasig, haha. Men jag vet inte, aldrig testat nagellim. Men reparerar den så att den blir helt normal igen så hör av dig till mig!
Citera
2011-09-04, 11:29
Moderator
evilhoneys avatar
Jag gick till Åhlens och köpte ett reparationskit istället, man får med som små fiberdukar man limmar på över hela nageln och sen putsar med en polerfil, man ser inte att det är något pålagt och än så länge verkar det hålla! =D

Lim har jag provat förut och det har bara hållit nån timme, det här förstärker ju hela nageln och ligger som ett tryckförband.
Citera
2011-09-04, 12:31
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spLitpersonaLity
(som killen/tjejen ovanför mig snackar om)

Dammit!
Jag som trodde min avatar & mitt nick var tillräckliga för att avslöja att jag är en tjej.

Citat:
Lim har jag provat förut och det har bara hållit nån timme, det här förstärker ju hela nageln och ligger som ett tryckförband.

Du har alltså testat lim tidigare? Ja men då så.

Antar att det är glasfiber du menar- det är kanon!
Jag har gjort naglarna på salong i över 10 år och just glasfiber är det bästa materialet enligt mig.
Citera
2011-09-04, 12:46
Medlem
Autodidakt nagelexpert här!

Att bara limma funkar inte, nej. Nät är bra men lägg inte över hela nageln! Limmet är starkt som tusan, och kan i några fall få nageln under att börja släppa från köttet, tror att det inte kan "andas" då. Dessutom försvagar limmet själva nageln, så när du tar bort lagningen då nageln växt ut kommer du ha en skör nagel. Minimera alltså ytan med lim.
Bäst är att klippa en bit nät som är 2-3 ggr så stort som sprickan och limma på. Limma en gång, se till att det verkligen härdar, limma och härda en gång till. Använd sen de olika filarna till att slipa ner ojämnheter, eller hyfsa till iaf, slipar du helt jämnt kommer du skada din riktiga nagel, lägg på en sista lätt klick lim, putsa lite till.
Du kommer ha en ojämnhet där, men med underlack och två lager lack på så syns det inte så mkt.
Bäst resultat får jag om jag dessutom klickar lite lite lim underifrån skadan. Inte nyttigt och köttet klibbar fast vid nageln, men väldigt effektivt.

Räkna med att du kanske kommer få göra om det några ggr innan nageln växt ut, nagelborttagningsmedel, och vatten vill gärna luckra upp lagningen.

Återrapportera gärna!
Citera
2011-09-04, 21:05
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Autodidakt nagelexpert här!

Att bara limma funkar inte, nej. Nät är bra men lägg inte över hela nageln! Limmet är starkt som tusan, och kan i några fall få nageln under att börja släppa från köttet, tror att det inte kan "andas" då. Dessutom försvagar limmet själva nageln, så när du tar bort lagningen då nageln växt ut kommer du ha en skör nagel. Minimera alltså ytan med lim.
Bäst är att klippa en bit nät som är 2-3 ggr så stort som sprickan och limma på. Limma en gång, se till att det verkligen härdar, limma och härda en gång till. Använd sen de olika filarna till att slipa ner ojämnheter, eller hyfsa till iaf, slipar du helt jämnt kommer du skada din riktiga nagel, lägg på en sista lätt klick lim, putsa lite till.
Du kommer ha en ojämnhet där, men med underlack och två lager lack på så syns det inte så mkt.
Bäst resultat får jag om jag dessutom klickar lite lite lim underifrån skadan. Inte nyttigt och köttet klibbar fast vid nageln, men väldigt effektivt.

Räkna med att du kanske kommer få göra om det några ggr innan nageln växt ut, nagelborttagningsmedel, och vatten vill gärna luckra upp lagningen.

Återrapportera gärna!
Detta svar hade jag behövt tidigare! Jag gjorde som det stod på förpackningen och la nätet över hela nageln. =/ Vi får väl se hur det går med den, jag lovar att återkomma med resultatet. =)
Citera
2011-11-27, 12:38
Medlem
Citat:
Detta svar hade jag behövt tidigare! Jag gjorde som det stod på förpackningen och la nätet över hela nageln. =/ Vi får väl se hur det går med den, jag lovar att återkomma med resultatet. =)

Hur gick det då?
Citera
2011-11-27, 13:05
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Hur gick det då?
Det gick faktiskt riktigt bra! Det höll ju inte i någon evighet men tillräckligt länge för att nageln skulle växa ut så långt att jag kunde klippa av den utan att det var för långt ner. =)
Jag gillade att det inte syntes att det var lagat heller, riktigt bra grejjer.
Citera
2011-11-27, 16:05
Medlem
Citat:
Det gick faktiskt riktigt bra! Det höll ju inte i någon evighet men tillräckligt länge för att nageln skulle växa ut så långt att jag kunde klippa av den utan att det var för långt ner. =)
Jag gillade att det inte syntes att det var lagat heller, riktigt bra grejjer.
Toppen. Testa min metod nästa gång och se om det funkar ännu bättre. Långa naglar is the shit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in