2011-11-07, 21:11
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Det där visar ju att du heller inte riktigt hängt med i vad som händer? Kanske litar du inte till din egen förmåga eftersom du anser dig vara "ej kompetent"?

Problemet är ju att alla får samma straff. Det är 3-5 matcher vad du än gör. Är du återfallsförbrytare och gör en tackling med uppsåt att skada så får du tre matcher. Delar du ut en vårdslös tackling så får du fyra. Det finns ingen rim och reson i besluten och så tar det alldeles för lång tid.

En grundbult i vad som kallas rättssäkerhet är att man kan förutse vad en påföljd för en vissa handling kommer bli - du får 10 år till livstid för mord exempelvis. Med disciplinnämnden är det helt annorlunda, där är det som att kasta tärning plus att DIF-spelare kommer billigare undan. Därav öknamnen Lotterinämnden och DIFiplinnämnden.

Det är ganska stor skillnad på 3 eller 5 matcher. Huruvida någon har uppsåt att skada vet du inget om.
Citera
2011-11-07, 21:54
Björn Svensson(pääjärvis bror) mot modo. Precis vad modo behöver i bredd! 3e/4efemman är ju katastrofala i defensiven vissa gånger.

http://eliteprospects.com/player.php?player=1296

Lär även komma en ersättare till Hannula efter Karjala.
Citera
2011-11-07, 22:12
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoutarn
Nu motsäger du ju dig själv en aning, då du först hävdar att alla får samma straff oavsett handling för att sedan hävda det fetade .

Det gör jag väl inte? Jag menar ju att disciplinnämnden delar ut i stort sett samma straff oavsett regelvidrigheter. Du får 3-5 matcher för oavsett vad du gör när du kanske egentligen borde få 1-3 matcher för mindre grova förseelser medan du kanske borde få uppemot 15 matcher i de grövre fallen.

Förstår du nu vad jag menar?
Citera
2011-11-07, 22:19
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Det är ganska stor skillnad på 3 eller 5 matcher. Huruvida någon har uppsåt att skada vet du inget om.

Men det är också stor skillnad i att tackla någon mot huvudet med risk för permanenta men mot att häva ur sig dumheter i stridens hetta. Men idag så ger det ungefär samma straff fast det inte borde.

När du hoppar in en tackling i hög fart bakifrån och siktar mot huvudet - vad har man för uppsåt då egentligen? Vinna puck och få till en spelvändning kanske? Det kanske inte ska vara mer än två minuter - om ens det i såna lägen?
Citera
2011-11-07, 22:27
Medlem
svulles avatar
Suck. Återigen gör vi en rätt skaplig match, men ÅTERIGEN så kollapsar vi fullständigt under en liten, liten period i matchen, och då bllir det sfårt att vinna..

Domarna kan för övrigt dra åt helvete allihopa. De senaste 3-4 matcherna är ju bara skandalöst dåligt. Är det på order av förbundet att döma ut oss? Avgå alla......

Man är bra less på allt just nu. Skönt med ett avbrott.
Senast redigerad av svulle 2011-11-07 kl. 22:29.
Citera
2011-11-07, 22:30
Bannlyst
Tung förlust för gnaget ikväll! Förstår inte hur de kunde slå ut HV med 4-0 i slutspelet.
Citera
2011-11-07, 22:33
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Men det är också stor skillnad i att tackla någon mot huvudet med risk för permanenta men mot att häva ur sig dumheter i stridens hetta. Men idag så ger det ungefär samma straff fast det inte borde.
Det är väl ingen som har blivit avstängd för att ha hävt ut sig "dumheter" utan i Sevcs fall (antar att du syftar på det) var det påhopp av rasistiskt karaktär vilket gör hela skillnaden. Helt rätt att stävja sånt skit och straffet kunde gott vart hårdare. Du kan helt enkelt inte jämföra det med tackling, "det var ju bara ord".
Vet att många här inte håller med om straffet men det gör jag.

Citat:
När du hoppar in en tackling i hög fart bakifrån och siktar mot huvudet - vad har man för uppsåt då egentligen? Vinna puck och få till en spelvändning kanske? Det kanske inte ska vara mer än två minuter - om ens det i såna lägen?
Klart det ska vara 2 min. på en sån grej eller vad menar du?
"Siktar mot huvudet", klart det ska vara matchstraff+avstängning om det är tydligt och det ska inte behöva bli en skada för ge detta.
Citera
2011-11-07, 22:38
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Det är väl ingen som har blivit avstängd för att ha hävt ut sig "dumheter" utan i Sevcs fall (antar att du syftar på det) var det påhopp av rasistiskt karaktär vilket gör hela skillnaden. Helt rätt att stävja sånt skit och straffet kunde gott vart hårdare. Du kan helt enkelt inte jämföra det med tackling, "det var ju bara ord".
Vet att många här inte håller med om straffet men det gör jag.

Man är naiv om man tror att det inte sagts dumma saker, mellan fyra ögon, på en ishockeyplan förut. Sevc var dum nog att skrika det såpass mycket att domarna hörde och då åkte han ut. Men jag säger som Tom Araya i Slayer - it's just words. Rahimi bryr sig inte om ett år - fan, han bryr sig nog inte nu ens. Fråga Eric Lindros om han bryr sig. Du kan aldrig jämföra ord i stridens hetta med att faktiskt åsamka fysisk skada. Det är inte så att Sevc har propagerat för Mein Kampf med syfte att vigla upp en stämning likt den i Tyskland på 30-talet. Det finns riktig rasism som bör bekämpas. Bland annat har vi nazzar i Luleå som sprider propaganda och delar ut flygblad. Rikta krafterna på såna - inte på Sevc.

Citat:
Klart det ska vara 2 min. på en sån grej eller vad menar du?
"Siktar mot huvudet", klart det ska vara matchstraff+avstängning om det är tydligt och det ska inte behöva bli en skada för ge detta.

Jag syftar till Ölvestads mordförsök på Persson. Och jag förstår om det verkar som att jag ältar det här med Ölvestad men det är ett så klockrent exempel på en förseelse som borde gett 8-10 matcher med tanke på alla omständigheter men han kom billigare undan än stackars Bertilsson. DIFiplinnämnden utan balls som vanligt.
Citera
2011-11-07, 22:44
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:

Byron Ritchie fick två matcher förra året för "you are the worst cocksucking referee I ever had".
Citera
2011-11-08, 00:25
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Suck. Återigen gör vi en rätt skaplig match, men ÅTERIGEN så kollapsar vi fullständigt under en liten, liten period i matchen, och då bllir det sfårt att vinna..

Domarna kan för övrigt dra åt helvete allihopa. De senaste 3-4 matcherna är ju bara skandalöst dåligt. Är det på order av förbundet att döma ut oss? Avgå alla......

Man är bra less på allt just nu. Skönt med ett avbrott.

Killarna som dømde idag var ganska ok, i den mån de dømde med tendens så var det ju snarast pro hemmalaget. Man kan ju inte skylla på dem när inget av lagen bjuder upp till spel.
Citera
2011-11-08, 01:41
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Killarna som dømde idag var ganska ok, i den mån de dømde med tendens så var det ju snarast pro hemmalaget. Man kan ju inte skylla på dem när inget av lagen bjuder upp till spel.

De var väl förvisso bättre än senast uppe i Luleå, då allt var en jävla katastrof rakt igenom.

Men visst är jag väl inte helt objektiv i min ilska, men i början av andra perioden så sabbade domarna 3-4 kontringar genom att vara i vägen. Vid 2-2 målet (eller var det 2-3?) så var det också en domare som orskade en kontring för HV71.

Ack, trött jag blir.
Citera
2011-11-08, 02:13
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
De var väl förvisso bättre än senast uppe i Luleå, då allt var en jävla katastrof rakt igenom.

Men visst är jag väl inte helt objektiv i min ilska, men i början av andra perioden så sabbade domarna 3-4 kontringar genom att vara i vägen. Vid 2-2 målet (eller var det 2-3?) så var det också en domare som orskade en kontring för HV71.

Ack, trött jag blir.

Det är ju verkligen hemskt att se hur råttorna blir behandlade av domarna. Som när MacNevin står och fiskar efter en tackling i ryggen och inte får med sig någon utvisning!! SKANDAL, AVGÅ ALLA etc etc.

Sanningen är väl snarare att råttorna inte hänger med längre. Det är bara närmast sörjande och bortasupportrar på matcherna. Ekonomin verkar ju inte heller vara något att hänga i julgranen.

I matchen mot Luleå kan man inte skylla något på domarna. Luleå var klart bättre än råttorna och skulle väl vunnit med en 4-5 mål med normal utdelning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in