2011-10-28, 23:54
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayyden
Dom fick en riktig guldklimp där, Växjö. Tur eller skicklighet? Synd att han inte hamnade i Brynäs, men vi har ju inte haft sån tur med transatlanter dom senaste åren....

Ni ska väl vara glada för att ni har haft Elitseriens bästa transatlant någonsin i laget, efter Chris Abbott förståss.
Citera
2011-10-29, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Ni ska väl vara glada för att ni har haft Elitseriens bästa transatlant någonsin i laget, efter Chris Abbott förståss.

Menar du att Chris Abbott är bättre än Dale Clarke?
Citera
2011-10-29, 00:50
Medlem
loafmasters avatar
Citat:

Syftar du på Dixon? Minns att du gillade honom skarpt.
Citera
2011-10-29, 01:53
Medlem
Strobeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Finns det nån mer enögd publik än dom i Skellefteå? Tror ni inte ens skulle vara nöjda om matcherna skulle starat i spel 5-3,för att sedan spela så 60 minuter.

Jag är allt annat än enögd ska du veta. Skrev bara som det var.

Klart man som hemmasupporter vill att bortalaget ska åka ut när dom gör något, är väl helt självklart.

Men enögd, det är jag inte
Citera
2011-10-29, 01:59
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayyden
Menar du att Chris Abbott är bättre än Dale Clarke?

Få är bättre än Chris Abbott!

Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Syftar du på Dixon? Minns att du gillade honom skarpt.

Jo, jag gillade verkligen Dixon men jag syftar på någon annan. Du behöver väl inte en ledtråd?
Citera
2011-10-29, 02:01
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Få är bättre än Chris Abbott!

Jo, jag gillade verkligen Dixon men jag syftar på någon annan. Du behöver väl inte en ledtråd?

Brian Rafalski?
Citera
2011-10-29, 02:06
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Brian Rafalski?

Du har nationen rätt.

Nu finns det väl inte så många kvar att välja på.
Citera
2011-10-29, 02:08
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Du har nationen rätt.

Nu finns det väl inte så många kvar att välja på.

Helt plötsligt slog det mig.. Givetvis är det tidernas bästa transatlant i Elitserien du pratar om. Det var snacket om Abbott som förvirrade mig.

Sir Tom Bissett.
Citera
2011-10-29, 02:17
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Helt plötsligt slog det mig.. Givetvis är det tidernas bästa transatlant i Elitserien du pratar om. Det var snacket om Abbott som förvirrade mig.

Sir Tom Bissett.

Jag förlåter dig, jag antar att dina år i Göteborg har satt sina spår.

Visst är det Bissett som jag pratar om, kommer inte på någon transatlant som har varit i nivån med honom i Elitserien. Han hade ett av de bästa skotten vi har haft förmånen att få se här i Sverige.
Citera
2011-10-29, 02:22
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:

Visst är det Bissett som jag pratar om, kommer inte på någon transatlant som har varit i nivån med honom i Elitserien. Han hade ett av de bästa skotten vi har haft förmånen att få se här i Sverige.

Jag kommer ihåg en som spelat i Luleå Hockey som höll en grymt hög nivå.
Citera
2011-10-29, 02:24
Medlem
loafmasters avatar
Citat:

Ja fy fan för Göteborg. Glad att man tog sig därifrån tillslut.

Ja, killen hade en förmåga att skjuta på precis rätt ställe. Hade väl inte en kanon lika hård som Brendls, dock satt pucken oftast precis där den skulle. Var ju dessutom en del av Elitseriens genom tiderna bästa kedja.

OMJLTB, som jag väljer att kalla den. Riktigt rullar av tungan..

Ove Molin-Jan Larsson-Tom Bissett
Citera
2011-10-29, 02:30
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Jag kommer ihåg en som spelat i Luleå Hockey som höll en grymt hög nivå.

Corey Larose?

Nej, jag antar att du menar Shayne Toporowski och det är väl inte någon som säger att han inte är en av de bättre transatlanterna som spelat i Elitserien men om jag måste vara opartisk så ligger nog Bissett snäppet högre.

Citat:
Ja fy fan för Göteborg. Glad att man tog sig därifrån tillslut.

Ja, killen hade en förmåga att skjuta på precis rätt ställe. Hade väl inte en kanon lika hård som Brendls, dock satt pucken oftast precis där den skulle. Var ju dessutom en del av Elitseriens genom tiderna bästa kedja.

OMJLTB, som jag väljer att kalla den. Riktigt rullar av tungan..

Ove Molin-Jan Larsson-Tom Bissett

Ove Molin kan dra dit pepparn växer, han har förstört många hockeykvällar för oss Luleåfans. Nu ryktas det att det finns en ny yngre version som är på väg att slå sig in i Elitserien också, vi fick inte många års lugn och ro direkt..

Edit: Vill gärna påpeka att jag är en av få som faktiskt verkligen gillade Corey Larose när han spelade i Luleå. Innan någon får för sig något annat.
Senast redigerad av Ferros 2011-10-29 kl. 02:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in