2011-11-04, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebaot
Danielsson fick enbart två minuter för sin armbåge mot huvudet.
Enbart blodvitet borde ha gett två minuter extra.

Om sargen/plexiglaset hade varit inblandat också, hade paret Persson/Nord reagerat på att det var en klockren armbåge i huvudet då tro?

Respekt mellan spelarna efterlyses ständigt, med rätta.

Kan man få efterlysa lite konsekvens hos domarna också, dom svajar ju nåt så fruktansvärt i sina bedömningar. Inte bara när det gäller sånt här utan också spelförstörande grejer som fasthållning, hakning och interference.

Danielsson i Allsvenskan? Nej, kontraktet med Modo går ut, så om Modo (mot all förmodan ) skulle hamna i HA tror jag Danielsson kommer få ett saftigt kontrakt i valfritt ES-lag. Om han inte spelar utomlands.

Den här situationen har jag dock ej sett, men jag bryr mig inte. Nicky D är kungen! Tack DIF!
Citera
2011-11-04, 18:34
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canucks
Danielsson i Allsvenskan? Nej, kontraktet med Modo går ut, så om Modo (mot all förmodan ) skulle hamna i HA tror jag Danielsson kommer få ett saftigt kontrakt i valfritt ES-lag. Om han inte spelar utomlands.

Den här situationen har jag dock ej sett, men jag bryr mig inte. Nicky D är kungen! Tack DIF!

Du har låga krav på spelare i Modo ser jag. Modo ligger på kvalserieplats och du kallar Danielsson för kung. Kul att du förutspår kontrakt utomlands för Danielsson också.

Asså, Modo ligger i kvalserien men vi har typ 100 proffs i andra ligor, skitbra typ.
Citera
2011-11-04, 18:34
Medlem
Citat:

Mhm? Snedcitering eller?

Bara för det får jag lov att citera Wikegårds twitter: "Danielsson är en rädd spelare / rädda spelare gör ofta fula saker!"
Citera
2011-11-04, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Du har låga krav på spelare i Modo ser jag. Modo ligger på kvalserieplats och du kallar Danielsson för kung. Kul att du förutspår kontrakt utomlands för Danielsson också.

Asså, Modo ligger i kvalserien men vi har typ 100 proffs i andra ligor, skitbra typ.

Nu låter du som SweTech, och det är inget positivt.

Sen förstår jag inte vad Modos placering har med saken att göra. Modo missade slutspel med Zuccarello, Foppa och Näslund i laget också. Det betyder väl inte att de tre är/var dåliga?

Citat:
Ursprungligen postat av zebaot
Mhm? Snedcitering eller?

Bara för det får jag lov att citera Wikegårds twitter: "Danielsson är en rädd spelare / rädda spelare gör ofta fula saker!"

Väldigt sned citering ser jag nu

Fast Danielsson gör väl inte ofta fula saker?
Citera
2011-11-04, 18:54
Moderator
vfs avatar
Citat:
Nu låter du som SweTech, och det är inget positivt.

Det är iofs sant.

Citat:
Sen förstår jag inte vad Modos placering har med saken att göra. Modo missade slutspel med Zuccarello, Foppa och Näslund i laget också. Det betyder väl inte att de tre är/var dåliga?

Ja, du hyllar en spelare som kung och Modo ligger skrynkligt till. Alla spelare har ansvar och
att hylla en spelare i ett lag som underpresterar är kanske lite konstigt?
Citera
2011-11-04, 18:57
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Fast Danielsson gör väl inte ofta fula saker?

Danielsson var en ful och feg spelare redan i Djurgården. Efterslängar, armbågar och fega tacklingar från hans sida är väl inte direkt något nytt.

Dock är han inte i klass med andra fegisar, men det är absolut inte en spealre som gjort sig förtjänt av repsket genom sitt agerande på isen.
Citera
2011-11-04, 18:57
Medlem
hultass avatar
Citat:
Det är iofs sant.

Ja, du hyllar en spelare som kung och Modo ligger skrynkligt till. Alla spelare har ansvar och
Det är väl klart att det finns väldigt duktiga spelare i sämre lag också? Bara för att en spelare är väldigt duktig så betyder inte det att han kan bära ett helt lag på sina axlar, det kan inte ens de största stjärnorna i NHL.
Citera
2011-11-04, 19:01
Medlem
powerkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Timrås sportchef Stefan Lindqvist har fått sparken. Kommentarer? Personligen tycker jag nog att det är rätt, han har misslyckats med värvningarna under flera säsonger.

http://www.timraik.se/artikel/14158/

Frågan är om det inte är försent. Timrå måste göra nån sorts mirakelvändning för att slippa kvalserien.
Citera
2011-11-04, 19:11
Medlem
Citat:
Det är iofs sant.

Nej? Jag tycker verkligen inte det är konstigt. Sämre lag kan ju självklart ha individuellt bra spelare. Zuccarello och Foppa är två bra exempel, och jag kan hitta många fler exempel på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Danielsson var en ful och feg spelare redan i Djurgården. Efterslängar, armbågar och fega tacklingar från hans sida är väl inte direkt något nytt.

Dock är han inte i klass med andra fegisar, men det är absolut inte en spealre som gjort sig förtjänt av repsket genom sitt agerande på isen.

Det är mycket möjligt. Jag har bara koll på honom sedan Modotiden, och har aldrig sett honom som en ful/feg spelare. Det är sällan han gör riktigt fula saker.
Citera
2011-11-04, 19:15
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedon
Helt jävla bedrövligt att horan Danielsson inte straffas! Solklar hämndaktion efter att Lundqvist proppat ärkesopan Tollefsen med en klockren axeltackling sekunderna innan. Önskar MoDo all olycka. Vidrigt lag.

Danielsson har alltså nu två solklara tacklingar mot huvudet, en på Järnkrok och en på Lundqvist, varav en lett till allvarlig skada och den andra var totalt utanför spel. Totalt för dessa två har han fått två minuter. Snacka om att domare och DN är okonsekventa i sina bedömningar. Danielsson skulle efter tacklingen på Järnkrok varit föremål för nämnden. Hade han friats där skulle han givetvis haft sitt straff nu efter tacklingen på Lundqvist.

Citat:
Det är mycket möjligt. Jag har bara koll på honom sedan Modotiden, och har aldrig sett honom som en ful/feg spelare. Det är sällan han gör riktigt fula saker.

Som sagt. Två huvudtacklingar inom ett par matcher.
Citera
2011-11-04, 19:34
Medlem
C Bildts Kostyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Danielsson har alltså nu två solklara tacklingar mot huvudet, en på Järnkrok och en på Lundqvist, varav en lett till allvarlig skada och den andra var totalt utanför spel. Totalt för dessa två har han fått två minuter. Snacka om att domare och DN är okonsekventa i sina bedömningar. Danielsson skulle efter tacklingen på Järnkrok varit föremål för nämnden. Hade han friats där skulle han givetvis haft sitt straff nu efter tacklingen på Lundqvist.

Precis. Efter attacken på Järnkrok hade han dessutom mage att gnälla när domarna blåste av spelet.
Citera
2011-11-04, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster

Ok. Jag såg inte de matcherna, så det förklarar väl varför jag missat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in