2011-11-05, 23:44
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Haha vad snackar du om? Luleå filmar alltid, kolla bara när de är en liten putt i ryggen så fallar dem direkt.

Det var Arlbrandt det - han spelar i LHC numera.
Citera
2011-11-05, 23:45
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Vad har hänt med alla Heads-Up-kommentarer som ständigt florerade vid våld mot huvudet bara för några säsonger sedan? Har folk i forumet också ändrat ståndpunkt i frågan överlag?

Ansvaret ligger på bägge parter, just den här grejen är dock tveksamt om det är applicerbart, just det där "titta ner och fippla efter pucken"-momentet skiljer ut denna. Man kan inte både vara observant på omgivningen och puckletare samtidigt.
Citera
2011-11-05, 23:57
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Ansvaret ligger på bägge parter, just den här grejen är dock tveksamt om det är applicerbart, just det där "titta ner och fippla efter pucken"-momentet skiljer ut denna. Man kan inte både vara observant på omgivningen och puckletare samtidigt.

Två minuter interference på den va?
Citera
2011-11-06, 00:05
Medlem
Bryets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HUGU
Och där kom den kommentaren igen. Det var visst ett jävla tjat om att spelaren som delar ut smällen ska vara borta lika länge som den andre. Men när det är en olycka då? (Och då pratar jag inte om dagens incident.) När det är fallet som gör att spelaren blir ordentligt skadad, eller något helt annat? Ska då den som delar ut smällen vara borta lika länge? Nae, det skulle inte funka.

Någonstans har man ansvar för sin egen kropp och hur man använder den. Visar det sig att man inte har det så får man skylla sig själv!
Citera
2011-11-06, 00:21
Medlem
--68--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuch
Vilken härlig seger över serieledarna. Brynäs är verkligen ett lag att räkna med i år. Har lyft sig två snäpp jämnfört med ifjol.

Ja de har lyft sig minst en klass jfr mot ifjol, synd bara att de inte är lika vassa hemma.

Tur att Niklas Helgesson (Czarnecki) slutade i Brynäs för att börja för FBK, enl honom var FBK första klubben som kunde vinna SM med Niklas som tränare, kanske Brynäs har en bättre chans att vinna SM när inte han är med och styr. Han har ju inte direkt visat sig vara en vinnare så här långt i sin karriär.
Citera
2011-11-06, 00:26
Medlem
Förstår inte hur man kan tycka den här tacklingen är värre än incidenter där klubbor svingas och liknande.
Det är en ful tackling, det går inte säga något om. Men det syns klart och tydligt att han inte har för avsikt att skada. Han gör en helt vanlig tacklingsrörelse, så bullshit från de som påstår att han gick för huvudet.
olyckligt nog tittar vårt offer ner för att leta puck.
Citera
2011-11-06, 00:29
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvett
Förstår inte hur man kan tycka den här tacklingen är värre än incidenter där klubbor svingas och liknande.
Det är en ful tackling, det går inte säga något om. Men det syns klart och tydligt att han inte har för avsikt att skada. Han gör en helt vanlig tacklingsrörelse, så bullshit från de som påstår att han gick för huvudet.
olyckligt nog tittar vårt offer ner för att leta puck.

Akta dig för att säga så, då kommer det en massa fotbollssnubbar från Götet och hackar på dig.
Citera
2011-11-06, 00:42
Medlem
ett kadavers avatar
Femti spänn på att Kahnberg när han kommenterar händelsen kommer säga typ: "Det var inte den snyggaste tacklingen jag sett men den tog oturligt och jag borde faktiskt tittat upp."

Karlssons tackling är inte vacker men han slutar ju trampa på långt innan smällen. Kahnberg håller ned huvudet och kollar puck sedan han är innan blålinjen. För att understryka igen så att ingen missuppfattar: Tacklingen är ful som stryk men ska bedömas som andra checking to the head så allt snack om 15 matchers avstängning eller avstängning så länge som offret är frånvarande känns bara dumt.
Citera
2011-11-06, 00:48
Medlem
enoutarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett kadaver
Femti spänn på att Kahnberg när han kommenterar händelsen kommer säga typ: "Det var inte den snyggaste tacklingen jag sett men den tog oturligt och jag borde faktiskt tittat upp."

Karlssons tackling är inte vacker men han slutar ju trampa på långt innan smällen. Kahnberg håller ned huvudet och kollar puck sedan han är innan blålinjen. För att understryka igen så att ingen missuppfattar: Tacklingen är ful som stryk men ska bedömas som andra checking to the head så allt snack om 15 matchers avstängning eller avstängning så länge som offret är frånvarande känns bara dumt.

Nyanserat inlägg. Det känns ju ganska uppenbart att det är dem "otäcka bilderna" som får alla experter (och alla andra pajasar som skriker om avstängning hela säsongen) att gå igång.

Tolka mig nu inte som att jag försvarar tacklingen, den är inte vacker, solklart matchstraff och den skall helt klart ge ett gäng matchers avstängning.
Citera
2011-11-06, 01:17
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoutarn
Nyanserat inlägg. Det känns ju ganska uppenbart att det är dem "otäcka bilderna" som får alla experter (och alla andra pajasar som skriker om avstängning hela säsongen) att gå igång.

Tolka mig nu inte som att jag försvarar tacklingen, den är inte vacker, solklart matchstraff och den skall helt klart ge ett gäng matchers avstängning.

Även jag ställer mig bakom det. Så länge han får ett straff mer kännbart än Bertilssons är jag nöjd, då detta är en klart fulare tackling. Men 8 matcher räcker gott och väl då Bertilssons straff var något av det mest överdrivna straff vi sett på ett par säsonger.
Citera
2011-11-06, 01:22
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Även jag ställer mig bakom det. Så länge han får ett straff mer kännbart än Bertilssons är jag nöjd, då detta är en klart fulare tackling. Men 8 matcher räcker gott och väl då Bertilssons straff var något av det mest överdrivna straff vi sett på ett par säsonger.

Om du får jämföra med Madsens tackling vad blir straffet då? Enligt dig.
Eller jämfört med den här kanske http://www.youtube.com/watch?v=H3XgkozDZZc
Citera
2011-11-06, 01:28
Medlem
Red Machines avatar
Läst Hv:s forum och inser vilka jävla jesuspajaser som bor i Jönköping alltså. Brynäs är fortfarande tråkiga och urusla ett epitet som vi Brynäsare levt med ett antal år och även om jag ansett det som felaktigt tidigare hur kan man hävda det i år? Jag utgår från att HV-supportrar är bortskämda svin utan hjärnor och går vidare.

Det ser bra ut för Brynäs och för mig är det absolut ingen sensation då jag knappast ser Brynäs som speciellt svagare i år än året före utan snarare tvärtom. Det kan förvisso vända snabbt i ishockey men jag tror på Brynäs, minst semi säger jag utan att överdriva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in