2011-09-02, 00:24
Medlem
-BHF-s avatar
Hej!

Jag är väldigt intresserad av att fota och nu har jag samlat ihop några bilder jag vill skriva ut för att sedan ha i olika fotoalbum. Jag är väldigt okunnig när det kommer till fotoskrivare så jag tänkte fråga er efter råd.

Det jag söker är en fotoskrivare mellan 500-1300 kr. Det som är viktigt för mig är att utskrifterna blir av fin kvalité eftersom jag använder systemkamera och vill att de blir så skarpa som möjligt samt att det inte blir alltför dyrt (bläck+ark). Känner ni till någon prisvärd fotoskrivare med billigare tillbehör?

Jag har kikat runt lite men blir förvirrad eftersom vissa fotoskrivare har seperata bläckpatroner. Varje kostar ca 125 kr och om det är 5 olika färger så lär det väl bli dyrt varje gång patronerna tar slut? Vet inte riktigt hur det funkar men jag har planerat att skriva ut över 200 färdiga bilder och om jag ska köpa 5 olika patroner varje gång så lär det väl kosta mig skjortan?

Tacksam för svar
Citera
2011-09-02, 06:03
Medlem
Gefos avatar
Det är svårt att få någon lönsamhet i att skriva ut själv. Bläcket räcker inte länge och är svindyrt.
Prisexenpel:
Bläckpatron färg 3ml 175:-
58,33:-/ml = 58 333:-/liter

Mycket billigare att skriva ut hos en kvalitetsfirma:
http://crimson.se/?q=prislista
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in