2011-09-02, 00:19
Medlem
aokones avatar
Tjenare jag vill få min mor att sluta röka hur gör jag? Hon röker jävligt mycket, varje rast på jobbet, direkt när hon vaknar,nätterna,morgonen, hela tiden! Men hur fan ska jag få henne att sluta? E jävligt trött på att hon ska röka hela tiden och vill inte att hon ska få massa problem osv.

Funkar sånhär munspray som finns på apoteket? Iaf ge tips om du vill och om du ska kommentera onödiga saker stick bara!
Citera
2011-09-02, 00:22
Medlem
Timbuktus avatar
Det är en inställningsfråga.

Om hon inte känner sig motiverad kommer hon inte sluta, och du kan bara påverka henne till en viss grad, resten är upp till henne. Berätta hur du känner och att du är orolig för henne så tror jag att hon lyssnar.
Citera
2011-09-02, 00:23
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Om hon är nikotinberoende och bara vill åt nikotin finns ju en mängd substitut.

Jag brukar tala om för mamma att det luktar äckligt, och att det är hjärndött att röka, trycka ner henne lite när hon röker, dock inte för mycket. Då får hon dåligt samvete och förhoppningsvis röker hon mindre. Hon vet åtminstone vad jag tycker om det.
Citera
2011-09-02, 00:48
Medlem
Blizztards avatar
Få din morsa att vilja sluta röka självmant, annars kommer det att misslyckas.
Citera
2011-09-02, 01:01
Medlem
Hysteri90s avatar
Du kan ju alltid testa med att börja röka själv, så kanske hon ser hur dumt det är.
Eller så kan du "skrämma" henne lite, genom att tända en cigg och ta ett munbloss, sen sätter du en servett mot munnen och blåser ut hårt!
Servetten kommer ha bruna/gula fläckar på sig. Så kan du säga något i stil med " Detta är vad du gör med dina lungor, för varje bloss du tar, ju mindre tid kommer du ha kvar i livet.
Vill du inte träffa dina barnbarn?" Något sånt i den stilen.
Jag är själv rökare, och jag skulle bara kunna sluta om JAG själv ville det. Om någon annan tjatar att man ska sluta resulterar det bara i att man röker ännu mer, hur idiotiskt det än är!
Citera
2011-09-04, 16:29
Medlem
Ko.i.kukens avatar
Säg slutar inte du så börjar jag. antagligen tänker hon till då
Citera
2011-09-05, 09:14
Medlem
aokones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko.i.kuken
Säg slutar inte du så börjar jag. antagligen tänker hon till då
Ska det..
Citera
2011-09-09, 18:12
Medlem
Med tanke på att Zonnic ägs av samma bolag som äger Camel i Usa tvivlar jag på att det är så effektivt.
Jag rekommenderar boken Äntligen icke-rökare 44 kr på adlibris eller en sluta-röka kurs på med samma metod www.easyway.nu. Googla sluta röka tintin.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in