2011-09-14, 18:27
Citat:
Det är inte så. Finns andra saker som har betydelse.
Ursprungligen postat av Vic187
Jag såg att det fanns en liknande tråd i Ekonomi, men skulle vilja göra en ur ett filosofiskt perspektiv också.
Pengar är i princip allt som har någon betydelse i dagens samhälle, kom inte och säg att det inte är så.
Pengar är i princip allt som har någon betydelse i dagens samhälle, kom inte och säg att det inte är så.
Citat:
Ja, dåligt argument, du kanske har blivit uppfostrad så men jag har det inte, och jag känner faktiskt inte någon som har blivit uppfostrad så med någorlunda medmänskliga föräldrar.
Hur blev ni uppfostrade? Föräldrarna säger väll oftast "skaffa ett bra jobb och tjäna mycket pengar" Hur många säger så här " Skaffa ett jobb som du trivs med även fast det inte är så bra betalt"
Dåligt argument men ni kanske förstår vad jag menar?
Dåligt argument men ni kanske förstår vad jag menar?
Citat:
Fel, vi är snarare en fara för oss själva än för vår planet. Jorden överlever (eller rättare sagt, livet på jorden) vilken katastrof som helst, eller nja nästan om inte en fet asteroid förstör allt liv, men allt som människan ställer till med.
Nu till saken
Vår jord håller sakta men säkert på att förinta sig själv
Vår jord håller sakta men säkert på att förinta sig själv
Citat:
Va tycker ni om detta?
Det är teoretiskt möjligt, men hur skulle det se ut i praktiken?
Diskutera!
Mats
Flummig text/trötthet
Det är teoretiskt möjligt, men hur skulle det se ut i praktiken?
Diskutera!
Mats
Flummig text/trötthet
Ja det är nog teoretiskt möjligt men vi är för beroende av det system vi lever i nu, det skulle krävas väldigt drastiska förändringar i vårt levnadssätt för att kunna gå tillbaka till samhälle utan pengar.