Citat:
Ursprungligen postat av tomjakob
Hej, när jag tar hål i öronen så har jag fått med något litet örhänge men när jag sedan bytt till sen sån där sten som alla killar har så får jag en infektion och får låta hålet växa igen.
Nu undrar jag vad man kan göra för att förebygga det, har hört efteråt att om man använder någon ädlare metall så ska det inte bli så. stämmer det isf vart kan man köpa hänge med sten för en man?
Nu hoppas jag att jag slipper höra att jag inte ska ta hål för att undvika var i örat för det har jag redan räknat ut att det är bästa lösningen men vill verkligen ha en sten i vardera öra utan att behöva operera bort en taljkörtel i ena örat igen
MVH Tomjakob
För det första, Var har du varit och fått öronen piercade? Är det hos frisör så ska du genast slå dig på fingrarna och vända dig till en riktig piercare som piercar med kanyl.
För det andra, Hur länge har du låtit det första smycket sitta i innan du bytte till annat smycke? Det ska läka ordentligt innan man byter eftersom du annars bara irriterar läkningen.
För det tredje, Hurdant smycke var det du fick och hurdant bytte du till? Om du var till en professionell piercare bör du ha fått bra smycken. Jag misstänker att du stoppat i något olämpligt helt enkelt. Nickelallergi kanske. Titan fungerar väldigt bra.
För det fjärde, hur har du tvättat? Du skall icket bruka alkoholhaltiga rengöringsmedel. Det är ärrbildande och sabbar läkningen. Kör koksaltlösning (googla receptet) och pilla inte mer än absolut nödvändigt.
Öronsnibbar är väldigt lättläkta så kolla upp nu vad du har missat.