2011-09-01, 21:06
Medlem
Hej, när jag tar hål i öronen så har jag fått med något litet örhänge men när jag sedan bytt till sen sån där sten som alla killar har så får jag en infektion och får låta hålet växa igen.

Nu undrar jag vad man kan göra för att förebygga det, har hört efteråt att om man använder någon ädlare metall så ska det inte bli så. stämmer det isf vart kan man köpa hänge med sten för en man?

Nu hoppas jag att jag slipper höra att jag inte ska ta hål för att undvika var i örat för det har jag redan räknat ut att det är bästa lösningen men vill verkligen ha en sten i vardera öra utan att behöva operera bort en taljkörtel i ena örat igen

MVH Tomjakob
Citera
2011-09-01, 21:08
Medlem
Är det en metall du är allergisk mot så kan du ju drabbas. Annars får man bara infektion om det är skitigt/smutsigt. Rengör ordentligt, gärna med alkohol.
Citera
2011-09-01, 21:09
Medlem
Divino Codinos avatar
Rikligt med alsolsprit borde bota det mesta.
Citera
2011-09-01, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomjakob
sån där sten som alla killar har
Kan du inte berätta lite mer om den här stenen som alla killar har,jag blev genast väldigt intresserad.

OnT:Var noga med att hålla rent,tvätta 2ggr/dag så ska det inte bli infekterat.
Citera
2011-09-01, 21:15
Medlem
Har du tvättat hålen, typ med alsolsprit eller koksalt morgon och kväll? Vissa läker sämre än andra. Är även bra att desinfektera de nya örhängena som man ska sätta in.

EDIT: Hade inte uppdaterat/sett de andra svaren innan jag skickade.
Citera
2011-09-01, 21:20
Medlem
jag har tvättat 2 ggr om dagen med alsolsprit, men arbetar som elektriker o ligger o kryper under dammiga instalaitonsgolv hela dagarna. kan det vara orsak?:S

regardless, haha okej då inte alla:P
Citera
2011-09-01, 21:27
Medlem
Citat:
men arbetar som elektriker o ligger o kryper under dammiga instalaitonsgolv hela dagarna. kan det vara orsak?:S

Kryper du konstant? Nej, men plasta in hålen och skydda dem?
Citera
2011-09-01, 21:44
Medlem
Priscas avatar
Även om du får infektion måste du väl inte låta hålet växa igen?
Jag har fått infektion i samma hål flera gånger, varade som fan och gjorde ont hela tiden. Tvättade upp till 4ggr per dag och det försvann.

Sen dess har det läkt och nu funkar det finfint
Citera
2011-09-01, 22:22
Medlem
Citat:
Hej, när jag tar hål i öronen så har jag fått med något litet örhänge men när jag sedan bytt till sen sån där sten som alla killar har så får jag en infektion och får låta hålet växa igen.

Nu undrar jag vad man kan göra för att förebygga det, har hört efteråt att om man använder någon ädlare metall så ska det inte bli så. stämmer det isf vart kan man köpa hänge med sten för en man?

Nu hoppas jag att jag slipper höra att jag inte ska ta hål för att undvika var i örat för det har jag redan räknat ut att det är bästa lösningen men vill verkligen ha en sten i vardera öra utan att behöva operera bort en taljkörtel i ena örat igen

MVH Tomjakob
För det första, Var har du varit och fått öronen piercade? Är det hos frisör så ska du genast slå dig på fingrarna och vända dig till en riktig piercare som piercar med kanyl.

För det andra, Hur länge har du låtit det första smycket sitta i innan du bytte till annat smycke? Det ska läka ordentligt innan man byter eftersom du annars bara irriterar läkningen.

För det tredje, Hurdant smycke var det du fick och hurdant bytte du till? Om du var till en professionell piercare bör du ha fått bra smycken. Jag misstänker att du stoppat i något olämpligt helt enkelt. Nickelallergi kanske. Titan fungerar väldigt bra.

För det fjärde, hur har du tvättat? Du skall icket bruka alkoholhaltiga rengöringsmedel. Det är ärrbildande och sabbar läkningen. Kör koksaltlösning (googla receptet) och pilla inte mer än absolut nödvändigt.

Öronsnibbar är väldigt lättläkta så kolla upp nu vad du har missat.
Citera
2011-09-02, 20:11
Medlem
qrounxqrounxs avatar
1. Gå till en riktig pericare
2. Skaffa en ring
3. Följ skötselråden och låt läka
4. Byt till din diamant som "alla killar har"

Blir nog rätt dyrt för mig att ha en diamant på 51mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in