2011-09-01, 12:08
Medlem
EdgeofEndings avatar
Som titeln säger. Kör Lion, och emulerar windows XP för att kunna lira lätt krävande spel

Men jag får dessa meddelanden när jag försöker installera två spel. Vad ska jag göra?

http://imageshack.us/photo/my-images...0901at122.png/
http://imageshack.us/photo/my-images...0901at123.png/
Citera
2011-09-04, 00:48
Medlem
Problemet här är att du inte har aktiverat (eller stöd för) för Direct3D-accelration genom VMWare Fusion.. som det ser ut som du kör? Eller är det nån version av Parallels? Är det Parallels kan du aktivera 3D-stöd i inställningarna för den virtuella maskinen, Fusion vet jag inte riktigt, inte använt men tror också det har stöd för det iaf i de senare versionerna, dvs 3 och framåt.

Vad är det för spel? Du kan inte köra Bootcamp? Prestandan via VM brukar inte vara fantastisk, men om det är nåt gammalt kan det funka.
Citera
2011-09-04, 05:02
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schimmel
Problemet här är att du inte har aktiverat (eller stöd för) för Direct3D-accelration genom VMWare Fusion.. som det ser ut som du kör? Eller är det nån version av Parallels? Är det Parallels kan du aktivera 3D-stöd i inställningarna för den virtuella maskinen, Fusion vet jag inte riktigt, inte använt men tror också det har stöd för det iaf i de senare versionerna, dvs 3 och framåt.

Vad är det för spel? Du kan inte köra Bootcamp? Prestandan via VM brukar inte vara fantastisk, men om det är nåt gammalt kan det funka.

Det är Diablo 2 & Ragnarök jag vill lira (~10 år år gamla spel). Vill dock inte använda bootcamp^^
Vill ha os x på hela tiden, känns skönare att emulera XD

Hur kan man fixa stödet? Jag använder VMfusion.
Citera
2011-09-04, 20:13
Medlem
Citat:
Hur kan man fixa stödet? Jag använder VMfusion.

Har inte direkt nån erfarenhet av Fusion, men läs på deras websida, det står garanterat nåt om det där. Eller rota runt i inställningarna, det kallas något i stil med "Enable 3D acceleration" osv under GPU/Graphics.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in