2011-09-01, 11:33
Medlem
mambosiuss avatar
Jag tänkte att vi skulle ägna oss åt lite seriös journalist-bashing. Närmare bestämt av Gunilla von Hall.

Vad kan vi riva upp om denna äckliga kärring förutom att hon är extremt ful?

Det som triggade mig nu på morgonen var en tendentiös skitartikel, Gåvan ingen slump, i SvD. Här gör hon sitt bästa genom att sparka ut i tomma luften, mot den dörr som redan står på full gavel, när hon angriper IKEAs Ingvar Kamprad. Hon anklagar honom för att utföra damage control, vilket han kanske gör. Dock så gör han det pga den fullständigt vidriga häxjakten på "nazister". Här spelar det liksom ingen roll om man är "nazist" eller inte. Inte heller är det intressant att fråga sig vad det innebär att vara "nazist". Jämför tex det omvända förhållandet att vara muslim. Det finns till synes oändliga variationer av att vara "muslim", varav endast ett fåtal klassas som "dåliga".

Gunilla Von Hall verkar vilja kritisera folk som redan är utsatta för media-bashing, bla Italiens Berlusconi har blivit utsatt för hennes recentiment .

/JTS
Citera
2011-09-01, 11:42
Medlem
Lägger mig inte i Kmaprad o von Hall mm, men då du verkar gå i försvar för Berlusconi så fick du min uppmärksamhet.

Berlusconi är en ärkemaffioso och pedofil (förlåt hebefil) av rang.
Han är ett äckel snusk och vidrigpest.

Varför försvarar du honom?
Citera
2011-09-01, 12:05
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mambosius
blablalalala......

Det är väl självklart att IK:s politiska bakgrund blir intressant i ljuset av att han själv odlar en förljugen bild av mysig helyllefarbror som bara vill folk väl. Det hade varit lika intressant om det hade avslöjats att han under kriget - och långt efter det - var Stalintrogen.

Vad gäller ditt påstående om att GvH sparkar på någon som redan ligger konstaterar jag att "den liggande" är en av världens rikaste personer. Om han "ligger" så skulle jag vilja veta hur du definierar dem som verkligen råkat illa ut i livet.

Till sist konstaterar jag att GvH publiceras i Sveriges mest respekterade morgontidning. Det gör knappast dina alster. Du kan ju fundera på vad det beror på.
Citera
2013-09-08, 16:16
Medlem
Totalt intetsägande om Schweizisk migrationspolitik:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ap...et_8420932.svd

Problemet är att Schweiz har börjat skydda sina medborgare mot folk som kommer till landet under förespegling att de söker politisk asyl men istället väljer att begå brott.

Det är: brinnande krig!, apartheid!, förföljelse!, judar! etc, det vanliga tramset.
Citera
2013-09-09, 13:44
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyngstad
Totalt intetsägande om Schweizisk migrationspolitik:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ap...et_8420932.svd

Problemet är att Schweiz har börjat skydda sina medborgare mot folk som kommer till landet under förespegling att de söker politisk asyl men istället väljer att begå brott.

Det är: brinnande krig!, apartheid!, förföljelse!, judar! etc, det vanliga tramset.

Gunilla von Hall är en av de sämsta kolumnisterna SvD kan frambringa, och SvD som tidigare varit en tidning av hög kvalitet, har de senaste 10-15 åren varit på fallrepet.

Hennes artiklar är så ointressanta att man undrar hur hon har fått jobbet.
Citera
2013-09-09, 17:52
Medlem
Förr hade SvD riktigt duktiga krönikörer men nu går det mot samma ointressanta skit som övrig slaskmedia.

Härligt jobb att sitta i en helvit trapp i sin bostadsrätt på Södermalm och fantisera dynga om saker man inte vet något om, åker man till en storstad i fantastiskt fina Schweiz så ser man snart "berikande" inslag i miljön, hottentotter som har ockuperat en lekplats och sitter och drogar hela dagen eller dylikt, alla med mer än 2 1/2 fungerande hjärncell förstår genast varför de vill sålla hårdare vid sin gräns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in