2011-08-31, 21:40
Medlem
Hej, det är så att jag tänkte köpa ett nytt ram minne men vet inte alls vart man kan köpa det någonstans? Sen undrar jag hur mycket RAM man ska ha ungefär för att datorn ska klara av WoW jag har för tillfälligt 512,00MB
Citera
2011-08-31, 21:45
Medlem
vilket OS kör du?
vad har datorn för prestanda i övrigt?
Citera
2011-08-31, 21:54
Medlem
Med tankte på att datorn bara har 512 MB Ram låter det som att man snarare borde köpa ny dator.

Men för att komma vidare med denna diskusionen, vad har du för dator?
Tillverkare, Modell?

Ta med datorn till någon lokal datorbutik så kan dem säkert hjälpa dig med detta men dem kommer säkert vara duktiga att ta betalt för det med.
Citera
2011-09-01, 06:15
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jolterz
Hej, det är så att jag tänkte köpa ett nytt ram minne men vet inte alls vart man kan köpa det någonstans? Sen undrar jag hur mycket RAM man ska ha ungefär för att datorn ska klara av WoW jag har för tillfälligt 512,00MB
Windows -> Hårdvara /Mod
Citera
2011-09-01, 09:17
Medlem
/Nisse_Hults avatar
vi tar det i två delar:

1: Jag rekommenderar starkt att du besöker moderkortstillverkarens webbplats..

Sök upp ditt moderkort och kontrollera listan för "MEMORY SUPPORT LIST" eller QVL lista (tror jag det hette!)

I.o.m. att du gör det så kan du kontrollera vilka minnen som verkligen fungerar ihop med moderkortet (dvs Tillverkaren har bekräftat via tester visat att minnena verkligen funkar med moderkortet) Finns inte de du hittat med på den listan, välj några som finns med på listan istället!
Då slipper du "mystiska blåskärmar" och omstarter etc..

Det är det första jag skulle göra.

Men kom ihåg att använda t.ex. ESD-armband när du öppnat Chassit, så slipper du problem längre fram... t.ex. http://www.webhallen.com/hardvara/54...t_handledsband (65Kr)

2: När du ändå är på moderkortstillverkarens webbplats..
Kontrollera i Specen hur mycket minne ditt moderkort kan hantera! Alla har en viss maxgräns!

Jämför sedan resultatet av steg 2 med de minneskrav ditt spel rekommenderar dej att ha..
Det bör anges på spel-tillverkarens webbplats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in