2011-11-23, 20:18
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Några tusen, per år, är en helt enormt stor mängd som riskerar att för alltid förändra och förstöra den unika svenska och nordiska genpoolen, helt i onödan. Risken för etniska konflikter är inte frågan utan det hela handlar om en ganska så omfattande och starkt främmande genetisk inblandning i det svenska folket.
För mig är det risken för etniska konflikter som är frågan, jo. Jag är ointresserad av eventuell påverkan på genpoolen.
Citat:
Du verkar hellre se en mycket stor årlig asienmport och rasblandning än att fåtaliga vita ryssar kommer hit, vilket gör det rimligt att misstänka att du har ett egenintresse i frågan?
Du misstänker att jag har en asiatisk flickvän, menar du?
Mitt resonemang om Baltikum skall inte tolkas som att jag välkomnar hur många thailändare som helst men absolut inte vill släppa några ryssar över bron. Poängen var att även etniska grupper som står varandra extremt nära historiskt och kulturellt kan utveckla väldigt svåra motsättningar. Det avgörande är vilken typ av relation invandringen skapar mellan grupperna. Så om vi tänker oss en invandring på dagens nivåer av enbart ryssar (eller till och med av balter eller finländare) så vore det fortfarande ett mycket stort problem. Några tusen personer från andra sidan världen som hamnar i helt olika landsdelar och familjer är inte ett problem på det sättet, eftersom det inte leder till uppkomsten av olika etniska block i samhället. Du är i första hand emot att svenskheten förändras genetiskt, jag är mest intresserad av att det finns en sammanhållen svenskhet även om denna blir något annorlunda än dagens.
Citat:
Förutom stoppad invandring och ganska så omfattande repatriering så har jag ingen direkt lösning. Det är förnuftigt eftersom det är det enda som någonsin kan fungera. Det är även pragmatiskt av samma skäl. Det är dock inte bekvämt eller smärtfritt, vilket jag tror många förväxlar med "pragmatiskt". Om det hela dras igång relativt snart så kan det nog genomföras ganska så civiliserat, såvida inte globalistmaffian och "världssamfundet" gör allt för att sabotera och går till militärt angrepp för att skydda mångkulturen i Sverige.
Någon ”omfattande repatriering” kommer helt enkelt inte att ske inom ramarna för dagens politiska system och inte heller inom ramarna för dagens världsordning. Det kan du vara till 100% övertygad om. De polisiära/militära förutsättningarna finns antagligen inte ens i Sverige och om vi trots det försökte skulle NATO komma och bomba oss tillbaka till stenåldern.
Det är inte uteslutet att vi i framtiden kommer att se stora folkomflyttningar och repatriering/folkutbyte mellan västvärlden och t.ex. Mellanöstern. Men det sker i så fall i spåren av kriser, krig, inbördeskrig och politisk kollaps i många stater, såsom när Turkiet och Grekland skickade kristna och muslimer mellan sig efter första världskriget eller när Polen ”flyttades” västerut av Röda Armén under andra världskriget. Sådana kritiska punkter där väldigt radikala lösningar framstår som det bästa tänkbara återkommer då och då under historien. Min politik går ut på att förhindra en sådan utveckling. Ur mitt synsätt innebär en fortsättning på dagens politik en ganska stor risk för balkanisering och i värsta fall inbördeskrig. Dina förslag innebär ungefär detsamma. Jag förespråkar en medelväg där vi gör det bästa av situationen. Jag håller inte med om att det behöver gå så illa som du förutspår. Det finns många exempel på mångetniska stater med en dominerande folkgrupp som trots allt fungerar, även om de antagligen fungerar sämre än de skulle ha gjort som nationalstater. Indien, Singapore etc. Jag tror inte att det är för sent att vända Sverige på rätt kurs. Som Frappant argumenterade några sidor bak: så länge det går att göra situationen bättre genom demokrati och reformer bör man ta den vägen.
Citat:
Ju mer tiden går desto mindre blir möjligheterna till någorlunda civiliserade lösningar.
Det håller jag helt med om. Det är därför antipragmatismen på Flashback är så tröttsam.