2011-11-23, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Några tusen, per år, är en helt enormt stor mängd som riskerar att för alltid förändra och förstöra den unika svenska och nordiska genpoolen, helt i onödan. Risken för etniska konflikter är inte frågan utan det hela handlar om en ganska så omfattande och starkt främmande genetisk inblandning i det svenska folket.

För mig är det risken för etniska konflikter som är frågan, jo. Jag är ointresserad av eventuell påverkan på genpoolen.

Citat:
Du verkar hellre se en mycket stor årlig asienmport och rasblandning än att fåtaliga vita ryssar kommer hit, vilket gör det rimligt att misstänka att du har ett egenintresse i frågan?

Du misstänker att jag har en asiatisk flickvän, menar du?

Mitt resonemang om Baltikum skall inte tolkas som att jag välkomnar hur många thailändare som helst men absolut inte vill släppa några ryssar över bron. Poängen var att även etniska grupper som står varandra extremt nära historiskt och kulturellt kan utveckla väldigt svåra motsättningar. Det avgörande är vilken typ av relation invandringen skapar mellan grupperna. Så om vi tänker oss en invandring på dagens nivåer av enbart ryssar (eller till och med av balter eller finländare) så vore det fortfarande ett mycket stort problem. Några tusen personer från andra sidan världen som hamnar i helt olika landsdelar och familjer är inte ett problem på det sättet, eftersom det inte leder till uppkomsten av olika etniska block i samhället. Du är i första hand emot att svenskheten förändras genetiskt, jag är mest intresserad av att det finns en sammanhållen svenskhet även om denna blir något annorlunda än dagens.

Citat:
Förutom stoppad invandring och ganska så omfattande repatriering så har jag ingen direkt lösning. Det är förnuftigt eftersom det är det enda som någonsin kan fungera. Det är även pragmatiskt av samma skäl. Det är dock inte bekvämt eller smärtfritt, vilket jag tror många förväxlar med "pragmatiskt". Om det hela dras igång relativt snart så kan det nog genomföras ganska så civiliserat, såvida inte globalistmaffian och "världssamfundet" gör allt för att sabotera och går till militärt angrepp för att skydda mångkulturen i Sverige.

Någon ”omfattande repatriering” kommer helt enkelt inte att ske inom ramarna för dagens politiska system och inte heller inom ramarna för dagens världsordning. Det kan du vara till 100% övertygad om. De polisiära/militära förutsättningarna finns antagligen inte ens i Sverige och om vi trots det försökte skulle NATO komma och bomba oss tillbaka till stenåldern.

Det är inte uteslutet att vi i framtiden kommer att se stora folkomflyttningar och repatriering/folkutbyte mellan västvärlden och t.ex. Mellanöstern. Men det sker i så fall i spåren av kriser, krig, inbördeskrig och politisk kollaps i många stater, såsom när Turkiet och Grekland skickade kristna och muslimer mellan sig efter första världskriget eller när Polen ”flyttades” västerut av Röda Armén under andra världskriget. Sådana kritiska punkter där väldigt radikala lösningar framstår som det bästa tänkbara återkommer då och då under historien. Min politik går ut på att förhindra en sådan utveckling. Ur mitt synsätt innebär en fortsättning på dagens politik en ganska stor risk för balkanisering och i värsta fall inbördeskrig. Dina förslag innebär ungefär detsamma. Jag förespråkar en medelväg där vi gör det bästa av situationen. Jag håller inte med om att det behöver gå så illa som du förutspår. Det finns många exempel på mångetniska stater med en dominerande folkgrupp som trots allt fungerar, även om de antagligen fungerar sämre än de skulle ha gjort som nationalstater. Indien, Singapore etc. Jag tror inte att det är för sent att vända Sverige på rätt kurs. Som Frappant argumenterade några sidor bak: så länge det går att göra situationen bättre genom demokrati och reformer bör man ta den vägen.

Citat:
Ju mer tiden går desto mindre blir möjligheterna till någorlunda civiliserade lösningar.

Det håller jag helt med om. Det är därför antipragmatismen på Flashback är så tröttsam.
Citera
2011-11-23, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ateist2
Klart att debatten fortfarande lever, beslutet tas ju i helgen.

Det blir nog bra. SD har redan min röst ändå Jag ser det här som en utveckling och en mer bredare ideologisk bas. Fast SD har ju haft samma nationalism i ca 10 år nu.
Citera
2011-11-23, 21:21
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
långt läsvärt inlägg

Läsvärt som alltid, smått fascinerande i avsnitt. Dock ska jag tillåta mig en del synpunkter:

Citat:
Någon ”omfattande repatriering” kommer helt enkelt inte att ske inom ramarna för dagens politiska system och inte heller inom ramarna för dagens världsordning. Det kan du vara till 100% övertygad om. De polisiära/militära förutsättningarna finns antagligen inte ens i Sverige och om vi trots det försökte skulle NATO komma och bomba oss tillbaka till stenåldern.

Jag är mindre övertygad. Är vi i Sverige extremt eniga inom oss om att repatriera, så går det att genomföra. Skulle vi inte ha militära resurser, så får vi väl skaffa oss. De som ska repatrieras har i alla fall noll och intet att sätta emot. Vi behöver befria oss från skräckbilden som många har ett intresse av att sätta, med oövervinnerliga invandrare som inte går att tvinga till någonting, typ 20 knivbeväpnade invandrare som knivrånar en ensam svensk. Syftet med bildsättningen är att demoralisera oss svenskar och göra oss till får på väg till slaktbänken. Dock är detta förstås tills vidare omöjligt med två jämnstora politiska block som slåss om 100 000 marginalväljare.

NATO består mest av EU-länder. Den dagen kommer inte då EU-länder bombar ett annat EU-land. Det är faktiskt bara Serbien, av länder som inte är rena pajasländer (som Irak, Afghanistan och Somalia) som faktiskt har blivit NATO/USA-bombade - ett extremfall där serberna först metodiskt, kliniskt rensat bort varenda vän och sympatisör i västvärlden samt i praktiken alla i Ryssland. USA:s kongress går inte heller att få med på idén att bomba Sverige. Återstår Turkiet. Därifrån kanske det faktiskt kommer någon missil flygande. Men det kan det vara värt, det skulle övertyga och bilda en bra och hållbar opinion.

Citat:
Det finns många exempel på mångetniska stater med en dominerande folkgrupp som trots allt fungerar, även om de antagligen fungerar sämre än de skulle ha gjort som nationalstater. Indien, Singapore etc.

Förlåt om jag ber om ursäkt alltså, men Indien fungerar som skit i helvete. OK att Indien fungerar lite bättre än Pakistan som är på väg att sönderfalla, men det var det lilla. Singapore fungerar därför att det är lite större än halva Öland och därför att det trots all marknadsekonomi saknas demokrati, stenhård brittisk förvaltningskultur och kinesisk allmänkultur råder utan utmanare.
Senast redigerad av Frappant 2011-11-23 kl. 21:33.
Citera
2011-11-23, 21:26
Medlem
Frappants avatar
Citat:
jag är mest intresserad av att det finns en sammanhållen svenskhet även om denna blir något annorlunda än dagens

Det här är egentligen den centrala intellektuella byggstenen i en förnuftig väg till lösning på Sveriges problem. Det kan inte spela någon vettig människa någon roll om Sveriges befolkningssammansättning blir något lite annorlunda än den varit sedan istiden. Komplettismen, den talibaniska fundamentalismen på denna punkt, väl representerad av Varnagel och IvanLendl, är ett hinder för en pragmatisk lösning med Sveriges och svenska folkets intressen i centrum - ett sätt att göra det bästa till det godas fiende.
Senast redigerad av Frappant 2011-11-23 kl. 21:33.
Citera
2011-11-23, 23:07
Medlem
the_dude82s avatar
Har svårt att förstå att annars kloka människor helt lyckas tänka bort hela rasaspekten. Den finns där vare sig man vill eller inte. Himla obekvämt och jobbigt. Många av våra gästfolk är helt enkelt inte kultur/civilisations-bärande. Ifall svenskarnas i stor skala blandas upp med de folken kommer inte sverige längre vara sverige och inte svenskarna vara svenskar. Drar man en skala med somalia i ena ändan och sverige/tyskaland/schweiz/japan i den andra hamnar vi nånstans mitt emellan. Några tusen thaifruar klarar vi säkert av utan vidare men varför kompromissa om man ändå ska och kan rätta till saken?
Citera
2011-11-23, 23:34
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_dude82
Har svårt att förstå att annars kloka människor helt lyckas tänka bort hela rasaspekten. Den finns där vare sig man vill eller inte. Himla obekvämt och jobbigt. Många av våra gästfolk är helt enkelt inte kultur/civilisations-bärande. Ifall svenskarnas i stor skala blandas upp med de folken kommer inte sverige längre vara sverige och inte svenskarna vara svenskar. Drar man en skala med somalia i ena ändan och sverige/tyskaland/schweiz/japan i den andra hamnar vi nånstans mitt emellan. Några tusen thaifruar klarar vi säkert av utan vidare men varför kompromissa om man ändå ska och kan rätta till saken?
Jag är enig i att rasapekten (folkgrupper) är oerhört viktig för ett framgångsrikt och harmoniskt samhällsbygge men din fiktiva skala är jag helt oenig om. Hur kan du placera oss mitt emellan somalier och tyskar? Vårt samhällsbygge var i absolut toppklass innan massinvandringen av ras- och kulturfrämlingar påbörjades. Ser man till samhällsbygget borde vi således varit i den absoluta toppen. Vad vi däremot kan se är att vi sjunker allt snabbare i takt med att vårt land fylls upp med främlingar.
Citera
2011-11-23, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Jag är enig i att rasapekten (folkgrupper) är oerhört viktig för ett framgångsrikt och harmoniskt samhällsbygge men din fiktiva skala är jag helt oenig om. Hur kan du placera oss mitt emellan somalier och tyskar? Vårt samhällsbygge var i absolut toppklass innan massinvandringen av ras- och kulturfrämlingar påbörjades. Ser man till samhällsbygget borde vi således varit i den absoluta toppen. Vad vi däremot kan se är att vi sjunker allt snabbare i takt med att vårt land fylls upp med främlingar.

Han menade nog att vi kommer att hamna på den nivån om vi rasblandar oss och assimilerar massor av icke-vita.
Citera
2011-11-24, 00:34
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:
Han menade nog att vi kommer att hamna på den nivån om vi rasblandar oss och assimilerar massor av icke-vita.

Ja så var det förstås. Lite dålig svenska där. Efter rasblanding i så fall. Naturligtvis.
Citera
2011-11-24, 00:45
Bannlyst
SD-liberalerna här som tror/lurar sig själva att programmet inte innebär någon förändring får stöd av anarkisterna på soc.nu.

Citat:
Skummade bara igenom texten, men jag kan utlova stora mått rasism, sexism etc. (allt det vanliga) Som vanligt skrivet på skrattretande tillgjort nyspråk. Texten är full med logiska paradoxer och mkt mer svår att överblicka än den gamla. Men ingen patriot behöver bli orolig, Sd har kvar sina gamla ideal. Rätt tidigt i programmet när en massa bisarra antaganden görs om människan o i synnerhet när svenskhet börjar diskuteras blir det tydligt att allt är som vanligt. Det hade varit bra om en noggrann dissektion av den utförts. Det gamla principprogrammet var ett fantastiskt vapen mot Sd när man väl lärt sig delar av innehållet mer eller mindre utantill.

Kunskapsnivån hos våra vänner är konstant.
Citera
2011-11-24, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Förlåt om jag ber om ursäkt alltså, men Indien fungerar som skit i helvete. OK att Indien fungerar lite bättre än Pakistan som är på väg att sönderfalla, men det var det lilla.
Mycket komplicerad situation i Indien, ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Det här är egentligen den centrala intellektuella byggstenen i en förnuftig väg till lösning på Sveriges problem. Det kan inte spela någon vettig människa någon roll om Sveriges befolkningssammansättning blir något lite annorlunda än den varit sedan istiden. Komplettismen, den talibaniska fundamentalismen på denna punkt, väl representerad av Varnagel och IvanLendl, är ett hinder för en pragmatisk lösning med Sveriges och svenska folkets intressen i centrum - ett sätt att göra det bästa till det godas fiende.
Man kan väl konstatera att oavsett om det spelar någon roll eller inte så kommer det att bli så, för det har redan hänt. Befolkningssammansättningen har förändrats markant på bara en dryg generation. Det är fakta.
Pragmatism, att rädda det som räddas kan, är naturligtvis det enda som återstår.

Men det man ändå måste fundera på är ju, när man pratar om Sverige: vad består "Sverige" av, om man filosoferar lite? Alltså: ett land med dess språk, traditioner, humor, världsförståelse osv baseras ju på det folk som lever i landet. Det är de svenska människorna som har skapat den svenska kulturen. Det kan ju tyckas lite ointressant om befolkningen ändrar sammansättning, men om man inte tror att nurture föregår nature, som postmarxisterna och lysenko-isterna, så blir det problematiskt.

Vi kan lämna IQ, även om det är intressant. Det är lite för laddat. Vad man däremot kan diskutera är en så banal sak som svenskars hälsoprofil. Vi svenskar är i högre grad predisponerade för vissa autoimmuna sjukdomar, allergier, diabetes, MS och en del annat. Det betyder t ex att pollenallergi är något som ingår i det kollektiva svenska. Det är en samhörighetsmarkör, och ett ämne för samtal, medicinering, roliga historier osv osv. Väldigt banalt, visst, men det är sådant man inte tänker på. I många av de stora invandringsländerna till Sverige (Mena, Balkan, Thailand) är folk sällan pollenallergiska. De förstår inte vad vi pratar om. I takt med att befolkningen ändrar sammansättning kommer vi att bli tvungna att organisera sjukvården i enlighet med de nya människor som kommer hit, som har helt andra hälsoproblem, och mentalt helt annan compliance när det gäller behandling.

Mjölkkulturen: Det var förmodligen i området Sverige/Norge som mutationen för laktostolerans uppstod för flera tusen år sedan. Mjölken är en väldigt central del av vår kultur i och med att den ingår i vår kost till så stor del.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/mj...and_790557.svd

Jonas Gardell beskriver Sverige som "mellanmjölkens land" och alla svenskar förstår precis vad han menar. Men med en väldigt stor grupp människor i landet som inte delar våra genetiska egenheter så kommer ju också kulturen att förändras. Återigen kanske banala exempel, men det är sådant som ingår i vår vardag, sånt som vi inte tänker på när vi är mitt uppe i det, men som blir väldigt tydligt när man kommer in i ett annat kulturellt sammanhang.

För att inte tala om människor som tar hit en helt annan världsförståelse, som t ex islam. Många av dem som kommer ur den kulturen har ju en helt annan genetisk profil än svenskar, och det är inte säkert att den lite lätt autistiska synen på individen och inre kontrollokus som vi har utvecklat till politisk dogm kommer att fungera med människor som har en genetisk profil som har gett upphov till ett mer kollektivistiskt och extrovert beteende där människor har yttre kontrollokus.

Det geografiska läget skapar en människotyp, som i sin tur skapar en kultur i enlighet med sin läggning.

På gott och ont, saker kommer att förändras, en del mer än andra.

Men det var bara idle thoughts. Saker och ting har gått för långt i Sverige nu, så vi får hålla oss till att drastiskt minska nyinvandringen så fort som möjligt, och i enlighet med SD:s program. Det är det minst dåliga och det enda tänkbara.

@mästerkatten: ja vi undrar om du har asiatisk flickvän
Senast redigerad av brak-teater 2011-11-24 kl. 01:03.
Citera
2011-11-24, 00:53
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av the_dude82
Ja så var det förstås. Lite dålig svenska där. Efter rasblanding i så fall. Naturligtvis.
Ok, då förstår jag och instämmer.
Citera
2011-11-24, 03:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Power
Det blir nog bra. SD har redan min röst ändå Jag ser det här som en utveckling och en mer bredare ideologisk bas. Fast SD har ju haft samma nationalism i ca 10 år nu.
Du upprepar det där som ett mantra om och om igen noterar jag. Det skulle vara trevligt om du mer noggrannt kunde utveckla lite mer exakt vad du syftar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in