• 1
  • 2
2011-08-30, 21:26
Medlem
bullerbyns avatar
Undrar om någon vänlig själ sitter på adminlösenordet för denna router från BBB? Det enda som BBB ger ut är en användare som heter: user. Gissar att man ser långt fler inställningar med adminkonto. Framförallt är jag intresserad av att slå på loopback.
Citera
2011-08-30, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bullerbyn
Undrar om någon vänlig själ sitter på adminlösenordet för denna router från BBB? Det enda som BBB ger ut är en användare som heter: user. Gissar att man ser långt fler inställningar med adminkonto. Framförallt är jag intresserad av att slå på loopback.
admin admin?
Citera
2011-08-30, 21:31
Medlem
asdf.s avatar
Standard är -
Användarnamn: admin
Lösenord: 1234
Citera
2011-08-30, 21:33
Medlem
micaeles avatar
admin / 1234 är default för den routern. Man kan dock tänka sig att det kan vara ändrat från BBB's sida, även om det är osannolikt.
Citera
2011-08-30, 21:39
Medlem
bullerbyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
admin / 1234 är default för den routern. Man kan dock tänka sig att det kan vara ändrat från BBB's sida, även om det är osannolikt.

Nej, det funkar inte. Har även provat 123456, 000000, blankt. Default lösen för användare user var 1234. BBB verkar ha ändrat adminlösenordet, men tänkte att det kanske ändå läckt ut. Vet att jag fått tag på lösen till gamla routers från BBB, som dom ändrat.
Citera
2011-08-30, 22:27
Medlem
kvartisexs avatar
Provat "password"?
Citera
2011-08-30, 23:38
Medlem
PeterNosters avatar
Det där modemet är väl bryggat av BBB och går inte att ändra på. Det finns isåfall heller inget att ändra på. Du får skaffa en egen router eller snacka med BBB att de ställer om det till router.

Din dator får en publik adress eller hur?
Citera
2011-08-31, 09:51
Medlem
bullerbyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det där modemet är väl bryggat av BBB och går inte att ändra på. Det finns isåfall heller inget att ändra på. Du får skaffa en egen router eller snacka med BBB att de ställer om det till router.

Din dator får en publik adress eller hur?

Jag har själv ställt om det från bryggat läge till router-läge. Det gick att göra med user-användaren. Så nu får mina noder lokala adresser från den routern.
Citera
2012-06-28, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullerbyn
Jag har själv ställt om det från bryggat läge till router-läge. Det gick att göra med user-användaren. Så nu får mina noder lokala adresser från den routern.

Kan bekräfta att det är 1234 sorgligt nog, dokm borde ju förfan kunna programera IOS'n ifrån Ztxel så alla få en random..sjukt illa
Citera
2012-06-29, 05:53
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satefan
Kan bekräfta att det är 1234 sorgligt nog, dokm borde ju förfan kunna programera IOS'n ifrån Ztxel så alla få en random..sjukt illa
Varför bumpar du en så gammal tråd? Och dessutom med ett sånt jävla värdelöst inlägg. Vadå "jag kan bekräfta...", krävdes det en bekräftelse på det eller?

Sen vad menar du med "programmera IOS:n så att alla får en random"?

Citera
2012-07-03, 12:18
Medlem
För vanliga användare:
admin/1234
kung/1234

För supporten:
Kundservice/5lu55en
Citera
2012-08-05, 13:06
Medlem
Dessa lösenord funkar inte för mig. Någon som vet vad lösenordet är nu?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in