2010-10-06, 16:51
Medlem
warums avatar
vad hette hans bok om någon klubb i New york?
Citera
2010-10-06, 16:52
Medlem
K9Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janwindahl
Det har jag missat totalt. Har du mer info?

http://www.stephenking.com/library/story_collection/full_dark_no_stars.html
Citera
2010-10-06, 16:54
Medlem
K9Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Visst blir man! Denna boken blir till att köpa.

Sådär, beställt från SF-bokhandeln.
Citera
2010-10-06, 17:04
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warum
vad hette hans bok om någon klubb i New york?

Novellen Vinterverk i samlingen Vinterverk/Sommardåd handlar om någon slags "herrklubb" i New York.. Kan det kanske vara den du menar?
Citera
2010-10-06, 17:40
Medlem
warums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janwindahl
Novellen Vinterverk i samlingen Vinterverk/Sommardåd handlar om någon slags "herrklubb" i New York.. Kan det kanske vara den du menar?
i klubben så var det en massa gamla gubbar som berättade historier, det var allt jag kommer ihåg, men det kan vara den du menar
Citera
2010-10-06, 17:47
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warum
i klubben så var det en massa gamla gubbar som berättade historier, det var allt jag kommer ihåg, men det kan vara den du menar

Ja precis, det är den
Citera
2010-10-07, 19:28
Medlem
Hade tänkt att ta en liten paus från King ett tag men nu när jag gick förbi i skolans bibliotek så fångade boken Stark min blick och blev lite sugen på att läsa den. Hur är den?
Citera
2010-10-07, 19:36
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Barlow
Hade tänkt att ta en liten paus från King ett tag men nu när jag gick förbi i skolans bibliotek så fångade boken Stark min blick och blev lite sugen på att läsa den. Hur är den?
En av mina favoriter! Läs den, du lär inte bli besviken
Citera
2010-10-07, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Barlow

Kom halvägs in i boken i slutet av sommarlovet, som tur var så verkade även boken ha en lugn stund i mitten av boken som verkade skönt, men får bli att läsa färdigt den så fort man inte har tillgång till dator.

Är förövrigt halvvägs in i Mörka Tornet del 3, men vill inte läsa färdigt den än på ett tag för har läst lite i tråden att delarna efter ska vara sämre eller rent av dåliga, vill spara en halv bok av "bra" mörka tornet tills jag går in i någon läsperiod.
Citera
2010-10-08, 00:19
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dserve
Är förövrigt halvvägs in i Mörka Tornet del 3, men vill inte läsa färdigt den än på ett tag för har läst lite i tråden att delarna efter ska vara sämre eller rent av dåliga, vill spara en halv bok av "bra" mörka tornet tills jag går in i någon läsperiod.
Bullshit. Även de delar som inte har särskilt mycket med själva huvudstoryn att göra är jävligt bra.
Citera
2010-10-08, 21:03
Medlem
jeremy-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
En av mina favoriter! Läs den, du lär inte bli besviken

Ja den är bra. Känns lite mer "centrerad" på något sätt än många av hans andra böcker. Kul också att man får...

Minns att jag gillade sparvarna. Kul också att idén till boken kommer ifrån hans egen pseudonym Richard Bachman.
Citera
2010-10-08, 21:18
Medlem
Big_Bites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Själv har jag sista boken i The Dark Tower i hyllan och väntar på att bli utläst, drar referensen till chokladasken jag med då.

Ta vara på tillfället.

Jag försökte mig på "Det mörka tornet" första gången i gymnasiet men kände att jag inte orkade efter ~50 sidor av första delen.

För ett knappt år sedan så gav jag mig på serien igen, och som jag fastnade
Utan att avslöja något så måste jag säga att du får vara beredd på ett fruktansvärt oväntat slut som man antingen älskar eller hatar.
Personligen hatade jag slutet när jag avslutade serien men efter en stund insåg jag att det var ett perfekt slut, ett slut som man varken kan hata eller älska.

Gör det bästa av sista boken, dra ut på den så långt du kan, för nu har du lärt känna alla karaktärer så du måste vara beredd på att nu tar det slut varesig du vill eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in