Med tanke på att du skall vara borta så länge så tror jag inte att det räcker med 320 GB lagringsutrymme, i alla fall inte om du fotar mycket. Jag har en liknande enhet där man kan byta hårddisken utan större problem för att få plats med mer bilder. Hårddiskarna är av samma typ som finns i många bärbara datorer (IDE-interface, yttermått ca 10x6x1cm). Behövde själv skaffa mer disk till min backupenhet efter knappt två veckor i Australien för ett år sedan. Bytet av disk går på någon minut.
Har själv en sådan här sedan några år tillbaka. Kanske aningen seg i menyerna i vissa lägen, men den har funkat bra.
http://www.hypershop.com/HyperDrive-COLORSPACE-s/23.htm
En fördel med kortläsare med inbyggd lagring är ju också möjligheten att rädda raderade bilder eller att verifiera okända minneskort innan man köper något i Asien.
Tips. Kolla även vad som följer med som laddare till lagringsenheten. Se till att den är en switchad laddare för nätanslutning (Input 100 - 240 Vac). Även bra om du kan ladda från 12 V cigguttag i en bil etc. Hårddiskar har en tendens att dra en del ström när de jobbar och det är inte så kul att batteriet tar slut mitt i en kopiering.