• 1
  • 2
2011-08-30, 18:39
Medlem
Cosmouses avatar
Hejsan.

Har nyligen funnit denna dryck. Har aldrig egentligen gillat vin s vrst, men efter att ha smakat denna sort s har jag helt ftt upp gona fr vin.

Vad tycker ni? Har ni smakat Tre Apor ngon gng?

Sen att den bara kostar 150 kr fr 3 liter p systemet r alltid ett plus med!
Citera
2011-08-30, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmouse
Hejsan.

Har nyligen funnit denna dryck. Har aldrig egentligen gillat vin s vrst, men efter att ha smakat denna sort s har jag helt ftt upp gona fr vin.

Tre Apor r helt okej vitt vin det kan jag hlla med om, sjlv s gillar jag vinerna lite mer sta.
Men om man vill ha vitt vin fr ett bra pris och som r helt okej s r tre apor ett bra val.
Citera
2011-08-30, 18:44
Medlem
elaniors avatar
Det r som lsk. Knappt ngon alkoholsmak. "Fjortisvinet" kallas det.
Citera
2011-08-30, 18:44
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Hejsan.

Ja, vad sger man? Blev bjuden p Tre Apor till midsommar och mste sga att det r bland det absolut smsta vinerna alla kategorier som jag ngonsin smakat och d har jag nd smakat det mesta som gr att smaka i vinvg, frn superbudgetviner till superlyxviner som inte gr att kpa fr pengar.
Citera
2011-08-30, 18:49
Medlem
Cosmouses avatar
Tycker inte ngot vin jag har smakat smakar ngon alkohol. Har nd smakat en himla massa. Bde frn dyrt till billigt.

Anledningen till att jag gillade just Tre Apor var fr det inte ''klistra'' sig i halsen, som andra viner brukar gra.
Citera
2011-08-30, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elanior
Det r som lsk. Knappt ngon alkoholsmak. "Fjortisvinet" kallas det.
Att det r ett fjortisvin r jag villig att hlla med dig om, baserat p att det r ltt att dricka och ligger i en billig prisklass r det ganska logiskt att fjortisar attraheras av Tre apor.
Citera
2011-08-30, 18:51
Medlem
RockEnds avatar
Citat:
Hejsan.

Riktigt skitvin. Med bara 8% alkohol ocks.
Prova Castillo de gredos, liknande skitvin som bara kostar 130.
Eller varfr inte Zumbali som r det billigaste vinet p marknaden. 120 ngonting fr en dunk. 11% tror jag.
Citera
2011-08-30, 18:54
Medlem
epost72s avatar
Ett riktigt gott vin, helt klart prisvrt.
Ligger smakmssigt ganska nra Tania (nr 5850)
Senast redigerad av epost72 2011-08-30 kl. 18:56.
Citera
2011-08-30, 18:55
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Tycker inte ngot vin jag har smakat smakar ngon alkohol. Har nd smakat en himla massa. Bde frn dyrt till billigt.

Anledningen till att jag gillade just Tre Apor var fr det inte ''klistra'' sig i halsen, som andra viner brukar gra.

Det bsta r att du har ftt upp gonen fr vin. Helt fantastiskt! Du har en underbar vrld att upptcka. Det kan bara bli bttre frn nu, kan jag lugnt sga. Att du gillar Tre Apor tror jag kan bero p att den r halvtorr. r man ovan vid vin s r halvtorra viner att fredra, i alla fall som sllskap. Men... Det finns s mnga mer underbara halvtorra viner frn Tyskland som du i s fall br prova. Hela Moseldalen och Rheinland lyser av strlande viner i bra prisklasser. Tyvrr r Tyskland ocks skrckexemplet p supersunkviner gjorda p superdruvor som Riesling.
Citera
2011-09-10, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockEnd
Riktigt skitvin. Med bara 8% alkohol ocks.
Prova Castillo de gredos, liknande skitvin som bara kostar 130.
Eller varfr inte Zumbali som r det billigaste vinet p marknaden. 120 ngonting fr en dunk. 11% tror jag.

Hur kan du ens rekommendera Castillo?! Det r det absolut ckligaste jvla skiten jag har druckit! dock s drack jag en hel del Tre apor innan jag vart presenterad fr Tania. Det r det som gller fr min del just nu iallafall.
Citera
2011-09-10, 16:21
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitnaya
Hur kan du ens rekommendera Castillo?! Det r det absolut ckligaste jvla skiten jag har druckit! dock s drack jag en hel del Tre apor innan jag vart presenterad fr Tania. Det r det som gller fr min del just nu iallafall.
Castillo gredos ligger inte i samma division ens, gredos smakar galla och det r helt obegripligt att ngon ens kan dricka skiten. Tre apor och Tania r mjuka och lena i smaken, ngot vervgande fr Tania i sammanhanget.
Citera
2011-09-10, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Castillo gredos ligger inte i samma division ens, gredos smakar galla och det r helt obegripligt att ngon ens kan dricka skiten. Tre apor och Tania r mjuka och lena i smaken, ngot vervgande fr Tania i sammanhanget.

Tania r helt klart det goaste! I brjan nr jag skulle prova vin (ni vet en fjortisfylla fr mnga herrans r sen) D var det alltid Castillo de Gredos som gllde, men fy fan vad ckligt det var! Man tog en klunk, log mot den som bjd, fr att sen vnda sig om och gra rets min. Usch usch, hemska minnen. Sen presenterade min syster mig fr Trley, och det var en succ fr mina smaklkar, dock s var det s lite i en flaska. S jag brjade prova p bag in box! Fick frslag p Guntrum Riesling och California White. Visst dom funkade att dricka, men hade inte hittat "mitt vin" n, s letade vidare. Fick syn p tre apor och tnkte att jag skulle prova. Mhm, tre apor var ingen besvikelse. Vet inte hur mnga man har kpt och hllt i sig efter det, haha. Till slut fick jag smaka p Tania, och jag hade hittat min sjlsfrnde inom vin-vrlden! Inte fr torr, inte fr st, inte fr besk, helt enkelt PERFEKT! Rekommenderas!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in