• 2
  • 3
2011-09-04, 20:31
Medlem
absolutintekanskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojski
Att använda lukten som argument är idiotiskt för då kan man lika gärna sig att människor inte får använda vissa parfymer ute. Och olika sorters tobak luktar faktiskt olika.

Jag hatar (eller ogillar rättare sagt) folk med äckliga parfymer och dylikt. Men nu handlar det om rökare och inte folk med äckliga parfymer etc.
Citera
2011-09-04, 20:37
Medlem
ojskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolutintekanske
Jag hatar (eller ogillar rättare sagt) folk med äckliga parfymer och dylikt. Men nu handlar det om rökare och inte folk med äckliga parfymer etc.
Du tog upp lukt...
Citera
2011-09-04, 20:50
Medlem
Me0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnenjao
Vad för anledning kan man ha till att blåsa ned en icke-rökare? Är det okej att blåsa ned en rökare utan anledning? Bägge känns lite barnsligt för min del.
Du märker ord. Med "utan anledning" menar jag bara t e x om en rökare står onödigt nära icke-rökarna när han blossar. Det är klart att det inte är okej att blossa på en rökare utan anledning heller, men generellt sett tar inte rökare lika illa upp av det så jag skippade att påpeka det.
Citera
2011-09-04, 23:18
Medlem
linjalvaxts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stava
Bra skrivet!!!

Lite vanlig jävla hänsyn och respekt är det enda som behövs - från båda sidor! Det finns folk som verkar ha ett behov av att störa sej på andra människor och där är vi stackars rökare i ett ständigt utsatt läge.

Håller med till fullo Dock så vill inte folk idag göra sig besvär för okända människor de inte känner, tyvärr. Som ett solklart exempel har vi en rökare som "delar" samma busshållplats som mig. Varje satans jävla morgon så ska hon sitta i busskuren och blossa på en cigarett och förpesta den, gärna när det regnar också, då ska röka extra länge känns det som. Har inga problem med lukten eller sådant då jag själv kan ta ett bloss på en cigg ibland, men det är attityden som stör mig så förbannat.. Varför har hon all rätt att sitta där och röka så att andra får stå utanför som inte tål lukten? Jävla kärring säger jag bara.

Fan nu blev jag förbannad här! Måste nog ta en till snus..

Är inte sur på folk som röker i allmänhet, alla vet riskerna det är inget nytt som vissa verkar tro. Men det är sättet som vissa rökare har ( se fjortisar och WT-äckel) ingen respekt finns.. aja skitsamma, idioter kommer alltid att finnas, bara att acceptera.
Citera
2011-09-17, 02:40
Medlem
Felas.Cocks avatar
Bill Hicks citatet på första sidan, klockrent!

Angående ämnet tycker jag gnäll av den här typen är högst obefogat. Jag menar, jag anser att man får välja själv om man vill röka. Rökare vet vad konsekvensen kan bli av deras beteende och uppenbarligen tycker rökaren att det är värt den risken. Då tycker jag det är bättre att rökaren får göra det valet själv istället för att någon annan ska göra det.

Angående andra hands rökning undrar jag om folk verkligen känner att deras kropp tar skada av att de går förbi en snubbe som står och röker? Förstå mig rätt nu, jag tycker det är helt rätt att de har förbjudit rökning inne på pubar, restauranger, etc, platser där faktiskt personen i fråga tar skada. Men att klaga på att "jag som går förbi faktiskt tar skada om folk står ute och röker" är bara så jävla löjligt!

Själv snusar jag mer regelbundet än vad jag röker, men jag röker fortfarande ibland, som på fest!

Det roligaste är när feta människor klagar på ens rökvanor. Man bara... "mm, eller hur!"
Citera
2011-09-18, 06:03
Medlem
En person som röker stör mig inte ett dugg på , ja kan stå öga-öga med någon som röker. Något som jag däremot har ett jävla stort problem med är folk som röker inomhus. Jag var på en hemmafest förut där 60 % var rökare och rökte inne i huset
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in