2011-08-31, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smo-King
Jag är själv rökare sen 2 år tillbaka. Kom ihåg att då jag precis börjat röka satt jag på en bänk med en polare varpå en gammal "surkärring" som du valt att kalla dom satte sig bredvid oss och klagade högljutt på att ungdomarna röker överallt och att vi luktar så jävla illa. Sedan reste hon sig upp och skrek ungefär: "Fattar ni inte att jag vill att ni ska sticka härifrån ungjävlar?" fick en lättare chock när hon började skrika. Kan ju tillägga att jag blev så chockad att jag ramlade av bänken.

Samma "surkärring" har också jagat 2 av mina polare genom lidl för att de kollat på henne. "Surkärringen" i sig är en ganska välkänd alkis. Borde kanske även säga att detta hänt i olofström

Smo-King

Haha, tack för det givande inlägget, fick mig ett väldigt gott skratt. Angående första historian, vad var ditt svar till satmaran eller satt u bara där som en liten guldgosse? haha!
Citera
2011-08-31, 22:51
Medlem
CripeNs avatar
Jag tycker rökare(även jag) ska tänka på exakt vart man är för jag tycker som rökare borde man inte utsätta andra för röken, Iaf inte med flit.
Citera
2011-09-01, 11:01
Bannlyst
Man behöver ju inte stå o röka utan för ett stort köpcentrum eller utan för nån annan affär som väldigt många gör har lust ibland o bara gå fram o slå skiten ur fingrarna på fanskapen
Citera
2011-09-01, 11:36
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gimle
Man behöver ju inte stå o röka utan för ett stort köpcentrum eller utan för nån annan affär som väldigt många gör har lust ibland o bara gå fram o slå skiten ur fingrarna på fanskapen

Om du blir så jäkla arg så du vill "slå skiten ur fingrarna på fanskapen". Så antar jag att du inte tycker om avgaser från bilarna heller, och bor långt ute i den mörka skogen?
Citera
2011-09-03, 00:41
Medlem
stavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnenjao
Det är nästan töntigare att hata rökare än att själv röka.

Med all respekt för människor som ogillar rökdoft och cancerpinnar som fenomen. Jag själv backar undan några meter när jag röker med kompisar som själva inte är rökare. Om jag röker på en offentlig plats fimpar jag cigaretten illa kvickt om småbarn kommer i närheten.

Däremot har jag tröttnat lite på dessa moralmänniskor som tror att man inte kan läsa. Har fått höra en del direktcitat från paketen av okända människor. Vet inte varför en del tror att alla rökare är dyslektiker eller blinda.

Senast i söndags när jag tog en cigg utanför jobbet kommer ett gäng på 5 cykelpojkar som skriker "rökning dödar". Jag svarade att "det gör cykling mitt i bilvägen utan hjälm också".

Bra skrivet!!!

Lite vanlig jävla hänsyn och respekt är det enda som behövs - från båda sidor! Det finns folk som verkar ha ett behov av att störa sej på andra människor och där är vi stackars rökare i ett ständigt utsatt läge.
Citera
2011-09-03, 19:20
Medlem
pinnenjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Me0w
[...] På samma vis ska en rökare förstås inte utan anledning röka ner icke-rökare.

Vad för anledning kan man ha till att blåsa ned en icke-rökare? Är det okej att blåsa ned en rökare utan anledning? Bägge känns lite barnsligt för min del.
Citera
2011-09-03, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smo-King
Jag är själv rökare sen 2 år tillbaka. Kom ihåg att då jag precis börjat röka satt jag på en bänk med en polare varpå en gammal "surkärring" som du valt att kalla dom satte sig bredvid oss och klagade högljutt på att ungdomarna röker överallt och att vi luktar så jävla illa. Sedan reste hon sig upp och skrek ungefär: "Fattar ni inte att jag vill att ni ska sticka härifrån ungjävlar?" fick en lättare chock när hon började skrika. Kan ju tillägga att jag blev så chockad att jag ramlade av bänken.

Dessa människor är den värsta sorten. Att röka på en parkbänk är i mina ögon fritt fram, såvida ingen annan sitter på samma bänk (kan även sträcka mig så långt att om det kommer någon och sätter sig bredvid så kan jag flytta på mig), någonstans i närheten eller att barn skulle befinna sig runt om - men sådant här folk... fyfan.

Vi är bara rökare, inga våldtäktsmän. Det finns inget som helst rätt i att stega fram till en rökare som står för sig själv och börja klaga.
Citera
2011-09-03, 19:51
Medlem
cogito.ergosums avatar
Jag tycker väl inget speciellt om icke-rökare som hatar rökare, sorgligt att de exemplen som kommit i tråden existerar dock. Håller med Bill Hicks här.

När jag röker offentligt går jag alltid en bit ifrån andra människor för att visa respekt gentemot icke-rökare, således bör ''rök-hatare'' stå kvar och hålla sig på avstånd när de ser att jag röker för att visa samma respekt. Kommer någon däremot till mig när jag står en bit bort ifrån busshållplatser etc medans jag står och röker får de skylla sig själva. Tar de då steget längre och börjar gnälla blir det oftast ett av två scenarion.
första: jag lyssnar, står antingen kvar eller, om de varit riktigt respektfulla och även kommit med något bra argument, kan jag flytta mig en bit till.
andra: Om det de säger saknar någon form av respekt, får de ett lika respektlöst svar tillbaka. Det är det fina med respekt, ger du ingen ska du inte få någon tillbaka. Spelar ingen roll vem du är.
Citera
2011-09-03, 20:01
Medlem
Hej rökare och ickerökare!

Detta var en intressant diskussion..
Jag börjar genast att fundera hur det var förr i tiden. Jag menar jag minns när jag var yngre och ickerökare hade så kallade "bjudcigg" hemma. Ifall det skulle komma en rökare på besök så hade man cigg att bjuda på till denne.

Man rökte på krogen, på flyget, på bussen, i bilen, i skolan osv.

Det här fenomenet att hata röklukt och " att nästan spy" som någon skrev tidigare, verkar vara ganska nytt, eller?

Enligt min åsikt så började det här tjatet om att cigg är äckligt ganska nyligen (några år sen) på 90-talet (och självklart tidigare) tex kan jag inte minnas något sånt här tjaffs...

ÄR det alltså så att ickerökarna har blivit gnälligare och mindre hårdmagade än tidigare?

PS. Jag är själv ingen heltidsrökare, däremot feströker jag alltid. Jag känner att rökare luktar rök men det är inget jag "nästan spyr" av. DS
Citera
2011-09-03, 20:22
Medlem
absolutintekanskes avatar
Inte så konstigt eftersom rökare skadar andra på samma gång. Fullt förstående att folk hatar personer som röker där det är massor utav människor. Sen luktar det ju skit när någon som rökt sätter sig bredvid en i spårvagnen/buss etc. Börja snusa istället!
Citera
2011-09-04, 19:13
Medlem
ojskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolutintekanske
Inte så konstigt eftersom rökare skadar andra på samma gång. Fullt förstående att folk hatar personer som röker där det är massor utav människor. Sen luktar det ju skit när någon som rökt sätter sig bredvid en i spårvagnen/buss etc. Börja snusa istället!
Att använda lukten som argument är idiotiskt för då kan man lika gärna sig att människor inte får använda vissa parfymer ute. Och olika sorters tobak luktar faktiskt olika.

Att röken skadar när någon råkar gå igenom ett nästan borta och utblåst rökmoln från en rökare anser jag är bullshit från just hatare som av någon mystisk jävla anledning vill styra folks liv.
Citera
2011-09-04, 19:58
Medlem
FyrverkeriFTWs avatar
Jag är inte rökare, men jag blir redigt förbannad när man håller på och förbjuder rökning på olika platser hit och dit. Det har ju till och med varit tal om att förbjuda rökning under arbetstid (inkl. fikaraster). Det verkar som om man vill straffa rökare för att de röker. Rökning är ju en frivillig sysselsättning, även om nikotinet gör att man gärna fortsätter när man har börjat, så varför ska man hålla på och göra det svårare för folk att röka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in