Citat:
Ursprungligen postat av
Supertuff
Mjoo... absolut. Men tänkte om någon mer har koll på statistik, sker det mer våldsrelaterade brott där än, låt oss säga, Kista eller Farsta?
Egna åsikter om personers ursprung bryr jag mig faktiskt inte om

Utseendemässigt och typ av tunnelbanelinje skulle jag jämföra h-by gård mycket mer med farsta än kista . Dock är Hässelby gård lite mer problemfyllt än Farsta samt att Gallerian i trakterna ligger i vällingby och Hässelbygård har ett litet stadsdels centrum i typ gubbängen/hökarängen storlek.
Kista Består nästan bara av bostadsrätter(därav fler människor med hög utbildning) men har en större del människor med utländsk bakgrund än Hässelby gård om nu sånt är viktigt för folk och du ser bra mycket färre hipsters där än i framförallt Farsta men även hässelby byggdes dessutom 20 år senare som stockholms sista miljonprogram. Kista ligger dessutom på blåa linjen vilket är ganska stor konstrast mot gröna linjen.
Kista har hallonbergen och husby som närmsta grannar och Farsta har hökarängen och Farsta strand som närmsta. Hässelby gård har Vällingby och Hässelby strand som närmsta grannar så även i det fallet mer jämförbart med Farsta än Kista då grannområdena är ganska lugna platser både när det gäller Farsta och Hässelby gård.
Har själv bott i Farsta Strand som gränsar till Farsta och i Hallonbergen samt en kort period i husby som gränsar till kista.