2011-08-30, 00:53
Bannlyst
Finns det någon eller några italienska restauranger i Göteborg?
Då tänker jag på ställen som ägs utav italienare, och där italienare är anställda. Och där det inte serveras halalkorvar.

Minns att jag läste om en trevlig restaurang, som drivs utav någon högljud Francesco?
Citera
2011-08-30, 01:22
Medlem
Bdonks avatar
Om du vill ha en genuint italiensk restaurang som också drivs av italienare kan jag rekommendera Trattoria da Pasquale som ligger på Sten Sturegatan.
Det är ett bra ställe!
Citera
2011-08-30, 02:47
Medlem
Vet att Pasta+ vid Berzeligatan tidigare hade en italiensk ägare i alla fall, oklart hur det är nu dock. Gott käk har de om inte annat.

Annars om du vill käka bra italiensk mat, fast inte nödvändigtvis gjord av italienare och i en lite lägre prisklass (runt 100 spänn/portion), så kan ja rekommendera så gott som hela Nordenskjöldsgatan (i Linné). Där finns det (minst) två-tre stycken mycket prisvärda restauranger med bra italienskt käk. Kan starkt rekommendera både Pasta Haus och Da Vinci, som dessutom ligger vägg i vägg
Citera
2011-08-30, 04:29
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasmums
Vet att Pasta+ vid Berzeliigatan...
Med risk för att vara petig men Pasta+ ligger inte på Berzeliigatan, den ligger på Södra Vägen, nummer 2 för att vara exakt. Dock kan man säga att den ligger mellan Berzeliigatan och Engelbrektsgatan fast mycket närmare Engelbrektsgatan än Berzeliigatan.

Har aldrig provat Pasta+ men det kanske man skulle göra nån gång. Stället ser ju riktigt mysigt ut.
Citera
2011-09-03, 00:19
Bannlyst
Hur är Restaurang Toscana på Kungsgatan?

Var inne på deras hemsida igår, och det var just den restaurangen jag pratade om häromdan.
Dom verkar vara väldigt duktiga och charmiga, hehe.
Citera
2011-09-03, 01:54
Medlem
Tigris.of.gauls avatar
Var på Toscana typ två veckor sedan. Åt linguini med citron lax, helt okej. Tjejen tog pizza, var väl som vilken pizza som helst? Service lite slö dock...
Citera
2011-09-04, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HordeZla
Finns det någon eller några italienska restauranger i Göteborg?
Då tänker jag på ställen som ägs utav italienare, och där italienare är anställda. Och där det inte serveras halalkorvar.

Minns att jag läste om en trevlig restaurang, som drivs utav någon högljud Francesco?

finns väl typ tusen italienska ställen, trattoria som nämns här ovan är
helt ok. På samma gata finns även le terazza är gbgs äldsta italienare har inte ätit där
dock.
Citera
2011-09-16, 11:38
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennekebab
finns väl typ tusen italienska ställen, trattoria som nämns här ovan är
helt ok. På samma gata finns även le terazza är gbgs äldsta italienare har inte ätit där
dock.

Det kryllar av tattare och araber som utger sig för att äga italienska pizzeriror/restauranger, men sedan jag lärde mig tala skolitalienska ordentligt; så har jag genomskådat ca 995 charlataner med utomeuropeisk bakgrund i restaurangbranschen.

Kvar blir således en sisådär 5 st restauranger med italiensk personal. En äkta sådan är den här: http://www.trattoriadapasquale.se/
Citera
2011-09-17, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Det kryllar av tattare och araber som utger sig för att äga italienska pizzeriror/restauranger, men sedan jag lärde mig tala skolitalienska ordentligt; så har jag genomskådat ca 995 charlataner med utomeuropeisk bakgrund i restaurangbranschen.

Kvar blir således en sisådär 5 st restauranger med italiensk personal. En äkta sådan är den här: http://www.trattoriadapasquale.se/

Jo så är det ju men man behöver inte vara italienare för att göra bra italiensk mat. Lika lite som man behöver vara svensk för att göra en grym raggmunk med stekt fläsk.

Trattoria är helt ok även om personalen inte är speciellt trevliga, speciell inte den svenska servitrisen. Som du säkert känner igen då ? http://www.tittaporr.com/album/162
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in