2011-08-30, 00:13
Medlem
roflcoptahs avatar
Har följande problem:
Nästan varje gång jag startar min dator från helt avstängt läge så går allt bra tills efter det att jag skrivit in mitt lösenord till mitt egna Windows-konto, när jag skrivit in mitt lösenord och tryckt Enter för att sedan som vanligt loggas in på mitt konto så blir istället skärmen helt svart förutom den vita pilen i mitten.. Den förblir så länge, har inte orkat vänta längre än 10 min innan jag "tvångs"-stängt av den och sedan startat Windows igen i felsäkert läge. Därifrån gör jag sedan en normal omstart av datorn och i de flesta fall så går det sedan att logga in fint.

Någon som har en idé om vad som kan vara fel? Är själv ingen höjdare på datorer så hoppas att någon vänlig själ har något hum om detta!!
Citera
2011-08-30, 00:32
Medlem
crillecrilles avatar
Kör en reparation med hjälp av Windows-skivan så löser det sig nog. Du kommer inte förlora några filer av det.
Senast redigerad av crillecrille 2011-08-30 kl. 00:43.
Citera
2011-08-30, 00:57
Medlem
roflcoptahs avatar
har en bärbar dator utan cd/dvd-läsare dessvärre så får isf lösa det usb-mässigt men det bör alltså lösa problemet tror du?
Citera
2011-08-30, 01:01
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roflcoptah
har en bärbar dator utan cd/dvd-läsare dessvärre så får isf lösa det usb-mässigt men det bör alltså lösa problemet tror du?
Ja det verkar vara som så att en vital fil har blivit korrupt. Ladda ner MS USB Tool så är det bara att köra in en W7-skiva på ett minne större än 4GB.
Citera
2011-08-30, 01:06
Moderator
MondoBizarros avatar
ÖDOI ► Windows
/Mod
Citera
2011-08-30, 01:20
Medlem
roflcoptahs avatar
stort tack!
Citera