2011-08-29, 19:51
Medlem
Jag har ansökt flera gånger för att få jobba på incheckningen i Kastrup, utan att lyckas. Någon som jobbar/jobbat där som kanske kan förklara vad jag ska göra. Det är verkligen mitt drömjobb. Hittade en distanskurs man kan ta för att jobba med incheckning men magkänslan säger mig att dom bluffar. http://www.cady.nu/chec_in_personal.html det är hemsidan.. hjälp mig någon!
Citera
2011-08-29, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagpallarinte
Jag har ansökt flera gånger för att få jobba på incheckningen i Kastrup, utan att lyckas. Någon som jobbar/jobbat där som kanske kan förklara vad jag ska göra. Det är verkligen mitt drömjobb. Hittade en distanskurs man kan ta för att jobba med incheckning men magkänslan säger mig att dom bluffar. http://www.cady.nu/chec_in_personal.html det är hemsidan.. hjälp mig någon!
Tror inte det är något större fel på dig men att konkurrensen blir hårdare i och med online-incheckningen.
http://www.smart-travel.se/infoer-re...-check-in.aspx

En bekants son som bodde i Malmö åkte över och snackade med incheckare som jobbade där. På så vis fick han namnen på dom som bestämde vilka som anställdes och kunde skicka direktansökan bakvägen utanför ansökningstiden. Dessutom hade han ju då en referens i incheckningen som sa att han var en trevlig grabb så det gick vägen. Folk är ofta hjälpsamma om du dyker upp själv och är någon trist finns det rätt många andra incheckare.
Citera
2011-08-29, 21:23
Medlem
morkfromorks avatar
flygplatser är ju skyddsobjekt, kan man jobba där utan at vara medborgare...
Citera
2011-08-29, 23:53
Medlem
King: Aaa, det här med kontakter känns nästan viktigare att ha på Kastrup iaf än ett fint CV. Det känns som om jag i princip trakasserar dom med mitt CV som jag skickar in nästan en gång på 2 månader i ett år nu. Kanske borde ta och göra som killen som sökte på plats istället för att skicka in cv till dom. Men tack så mycket !
Citera
2011-08-30, 22:04
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
flygplatser är ju skyddsobjekt, kan man jobba där utan at vara medborgare...
Inga problem. Många svenskar som jobbar på Kastrup. Jag vet folk som jobbar på plattan, som incheckningspersonal och i butikerna. Tror bara man ska ha ren straffattest.

/T
Citera
2011-08-31, 10:01
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagpallarinte
King: Aaa, det här med kontakter känns nästan viktigare att ha på Kastrup iaf än ett fint CV. Det känns som om jag i princip trakasserar dom med mitt CV som jag skickar in nästan en gång på 2 månader i ett år nu. Kanske borde ta och göra som killen som sökte på plats istället för att skicka in cv till dom. Men tack så mycket !

Jag skulle åka till Kastrup, gå runt och lyssna lite vilka ur personalen som är svenska (det är en jävla massa svenskar som jobbar där), sen när personen ifråga verkar ha det rätt lugnt gå fram och fråga om h*n vet någon man ska snacka med. Det visar riktig framåtanda, tror det är viktigare i det här läget än utbildning (inga fördomar mot incheckningspersonal, men hur svårt kan det vara liksom?)

Under tiden skulle jag öva danska, troligen det de mest av allt ser att du har kunskaper i som svensk på Danmarks största flygplats
Citera
2011-08-31, 16:05
Medlem
Såg att man var tvungen att kunna flytande danska och i skrift med för att få jobba som säkerhetspersonal på kastrup... så där rök den drömmen för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in