2011-08-29, 19:30
Medlem
hmm... vad tycker vi om detta?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13540598.ab

Citat:
Han tjänar miljoner på sina amfetaminbehandlingar.

Vinsterna slussas till hans bolag i skatteparadiset Cypern.

Ola Lundin står ensam bakom över en fjärdedel av alla licenser för metamina som beviljats i Sverige sedan 1998.

På sin egen hemsida annonserar han öppet med hur han snabbt och enkelt kan ordinera amfetamin.

”Alla de som uppfyller kriterierna för ADHD, erbjuds behandling med centralstimulerande läkemedel, (Metamina, Amfetamin, Ritalin, Concerta, Equasym och Medikinett).

”Vi erbjuder privata utredningar med korta väntetider. Inget remisstvång föreligger.”

Citera
2011-08-29, 19:45
Bannlyst
Det gillas. Ska man göra utredning i vanliga fall så tar det en jävla tid.

Ska nog köra på detta istället för carema hjärnhälsan.
Citera
2011-08-29, 20:15
Medlem
big_bobs avatar
Jag tycker att läkaren har gjort rätt. Skulle det inte finnas såna som honom så skulle det vara jävligt svårt att få rätt medicin. Jag själv har gått ett halvår i väntan på att ens börja en ADHD utredning, och kommer antagligen få vänta ännu ett halvår.

Och dom där föräldrarna som dom intervjuade först Låter som att deras son inte har haft missbruk av bara en substans som dom försöker få det till. Att man låter nere och okontaktbar när man pratar med någon och har tagit amfetamin har jag inte hört talas om. Dom har valt ut dom dummaste svenskarna i hela Sverige till denna intervju bara för att det ska låta så jävligt som möjligt.
Får ADHD utbrott av att läsa/se sånt här. Får lust att mörda.
Citera
2011-08-29, 20:53
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prolaps
Det gillas. Ska man göra utredning i vanliga fall så tar det en jävla tid.

Ska nog köra på detta istället för carema hjärnhälsan.

Ja det är fan helt rätt, vi som faktiskt lider av diagnosen mår inte bättre av att skickas runt till inkompetenta läkare på alla möjliga enheter för att göra skittester och passas vidare till nästa idiot som inte ens öppnat journalen. Kan tänka mig att många självmord skulle kunnat undvikas genom att korta ner tiden till 6 månader (visst är även det för mycket för de som har levt med det flera år). Nu efter fyra år har jag fått rätt diagnoser samt medicinering.
Citera
2011-08-29, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xample
Ja det är fan helt rätt, vi som faktiskt lider av diagnosen mår inte bättre av att skickas runt till inkompetenta läkare på alla möjliga enheter för att göra skittester och passas vidare till nästa idiot som inte ens öppnat journalen. Kan tänka mig att många självmord skulle kunnat undvikas genom att korta ner tiden till 6 månader (visst är även det för mycket för de som har levt med det flera år). Nu efter fyra år har jag fått rätt diagnoser samt medicinering.

Jag fick diagnos och allting i 4an men ska göra ny utredning nu och det går fan inte snabbt.

Dessutom så är det så att nya läkare inte ens kollar igenom mina papper så jag måste berätta allting om mig varje gång jag träffar ny läkare, och dom har alltid samma anledning till att lata sig. "Jag tycker att det är bättre att lära känna dig som person och inte från papper", blir så less.
Citera
2011-08-29, 21:11
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prolaps
Jag fick diagnos och allting i 4an men ska göra ny utredning nu och det går fan inte snabbt.

Dessutom så är det så att nya läkare inte ens kollar igenom mina papper så jag måste berätta allting om mig varje gång jag träffar ny läkare, och dom har alltid samma anledning till att lata sig. "Jag tycker att det är bättre att lära känna dig som person och inte från papper", blir så less.

Gå till beroendevården så går det snabbt, om man ringer och tjatar på att de ska göra allt...
Citera
2011-08-30, 12:15
Medlem
ingen direkt nyhet att läkare/läkemedelsbolag/socialstyrelsen profiterar på amfetamin-missbrukare som uppvisar i princip alla symptom för diagnosen adhd. kan rabbla upp namn efter namn på tjackisar som har adhd-diagnos men som inte har adhd överhuvudtaget, utan bara gamla tjackskador.

http://www.mynewsdesk.com/se/pressro...slyckat-364839

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20015599

den "positiva" effekt som läkemedelsbranchen vill måla upp är ju ganska självskriven egentligen, ge en tjackis en amfetamin-analog och patienten är botad ....
Citera
2011-08-30, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelfalafel
ingen direkt nyhet att läkare/läkemedelsbolag/socialstyrelsen profiterar på amfetamin-missbrukare som uppvisar i princip alla symptom för diagnosen adhd. kan rabbla upp namn efter namn på tjackisar som har adhd-diagnos men som inte har adhd överhuvudtaget, utan bara gamla tjackskador.
Är du säker på att de inte har adhd då?

"På Flashback och andra forum på nätet hyllas medicinen som en drog."

Hahhaha va?
Senast redigerad av Mr.Dee 2011-08-30 kl. 14:06.
Citera
2011-08-30, 14:46
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Varför får man aldrig sådana här roliga läkare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in