2011-09-05, 20:27
  #2905
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cohiba
Fel art. Den där finns inte i Sverige.

Man brukar inte alltid kunna utröna arter från silhuetter.
Citera
2011-09-05, 20:28
  #2906
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krukvaext
Den finns inte på sammanfattningen eftersom vargen förändras under förminskningen i animationen. Animationen är inte spec. sanningsenlig.

Var rätt många olikheter har jag för mig, var någon i tråden som gick in närmre och kollade, huvudets vinkel var olikt, bakbenen och svansen stämde inte, det mesta var lite för olikt.

Det är dne här:
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e63c584c42d7_terjefejk.swf
Den passar inte riktigt, så det bevisar som sagt inget. Däremot är ju vargen så pass liten att han kan ha ritat dit den för hand med en förlaga på en vettig framgooglad varg, som t ex den länkade. Jag tycker ändå den är rätt lik i stora delar.
Citera
2011-09-05, 20:28
  #2907
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cohiba
Fel art. Den där finns inte i Sverige.

Det finns inga lodjur med vinterpälsen kvar i juli heller i vårt rike...
Think outside the box, det har Terje gjort.
Citera
2011-09-05, 20:30
  #2908
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krukvaext
Man brukar inte alltid kunna utröna arter från silhuetter.

Den är djävulskt lik vår trana, men så korkad tror jag inte Terje är, att han saxar in amerikanska tranor mot en värmländsk måne, även om det bara handlar om en silhuett, men vem vet? Imorgon kanske vi ser bilder på iberisk lo tassande i Mullsjö postade här -
Citera
2011-09-05, 20:31
  #2909
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krukvaext
Den finns inte på sammanfattningen eftersom vargen förändras under förminskningen i animationen. Animationen är inte spec. sanningsenlig.

Var rätt många olikheter har jag för mig, var någon i tråden som gick in närmre och kollade, huvudets vinkel var olikt, bakbenen och svansen stämde inte, det mesta var lite för olikt.

Jag tycker den är tillräckligt sanningsenlig. Detta är hans "vinnarbild", så jag kan tänka mig att han har suttit och putsat på den ett tag. Hur lång tid tog det där att göra för han som gjorde animationen? 10 min? Huvuddragen hos vargen är faktiskt tillräckligt riktiga i denna animation. Vi kan ju ringa Terje och fråga?
Citera
2011-09-05, 20:32
  #2910
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mythknaeckarn
Det finns inga lodjur med vinterpälsen kvar i juli heller i vårt rike...
Think outside the box, det har Terje gjort.

Haha, jo, jag kom just ihåg, att han klippt in en vinterlo i sommarmark den illbattingen!
Citera
2011-09-05, 20:32
  #2911
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjanton
Jag tycker den är tillräckligt sanningsenlig. Detta är hans "vinnarbild", så jag kan tänka mig att han har suttit och putsat på den ett tag. Hur lång tid tog det där att göra för han som gjorde animationen? 10 min?

Går fortfarande inte bevisa någonting.
Citera
2011-09-05, 20:33
  #2912
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krukvaext
Går fortfarande inte bevisa någonting.
Vart vill du komma? Han är fälld. Vi försöker bara samla ihop mer bevismaterial, mest för skojs skull.
Citera
2011-09-05, 20:35
  #2913
Medlem
Jooncs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krukvaext
Går fortfarande inte bevisa någonting.
Tycker du inte att det är upp till Terje att motbevisa att den är falsk?
Citera
2011-09-05, 20:36
  #2914
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjanton
Vart vill du komma? Han är fälld. Vi försöker bara samla ihop mer bevismaterial, mest för skojs skull.

Men herregud, ja, han är fälld, men för den skull ska man väl för fan inte manipulera bevis. Jag sitter också och kollar efter mer bevis, fan, jag sitter och hoppas att mer fusk kommer uppdagas eftersom jag finner ingen sympati för den mannen.

Men om det ska vara bevismaterial så ska det ändå vara bevismaterial, den där animationen har blivit sågad tidigare då den inte håller. Ej heller vargbilden, men bara för att den inte riktigt stämmer så kan väl för fan lille Terje använt en annan vargbild, målat dit en varg, vadsomhelst.
Citera
2011-09-05, 20:37
  #2915
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joonc
Tycker du inte att det är upp till Terje att motbevisa att den är falsk?

Självklart. Men jag snackar om här och nu, det kan dröja ett tag innan Terje ger sig ut och försöker motbevisa sina bilder.
Citera
2011-09-05, 20:40
  #2916
Medlem
crillecrilles avatar
Varganimationen är redan avklarad, och nej den är inte bra nog. För er som inte har läst så kan ni söka fram inläggen ganska enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in