Jag trodde ärligt talat att siluetterna var någonting som han hade ritat på egen hand. Terje är visst inte bara en dålig fuskare, utan även en lat fuskare.
Senast redigerad av Laszlo Kovacs 2011-09-04 kl. 21:26.
Sorry för eventuell dubbelpost. Men jag har funderat över nåt.
Finns det någon som har koll på när det hela började, fusket med bilder alltså?
Gissningsvis så lade han ned mycket mer möda från början att hitta bra bilder att klipp-och-klistra-in för att med tiden bli lite slarvigare med arbetet.
Är det någon som har möjlighet att ställa upp bilderna som bevisats vara fejk i någon slags tidsordning och även avgöra om fusket blivit sämre eller bättre?
Som jag har fattat det så startade fusket när han flyttade till mullsjö.
Fy fan, vilken ynkedom till människa alltså. Hoppas han måste försörja sig som reklamutdelare framgent. Ibland kan det ju vara kul med fejk, om det är omsorgsfullt gjort och går hem (typ Piltdown eller Joyce Hatto-karusellen för några år sedan), men detta är ju närmast obegripligt taffligt. Om den här tomten bodde i samma portuppgång som jag, skulle jag sluta hälsa på honom.
Efter att ha gått igenom Running wolf-bilden i ps så får jag den inte riktigt att stämma. Den är oerhört lik, och jag tror som sagt att Terjes svävande varg-bild är fejk, men so far känns inte Running wolf helt konkret.
Benens placering är i princip likadan, svansen något sånär likadan. Den svävande vargen är inte riktigt lika ihoptryckt som Running wolf, något som man förvisso skulle kunna ganska enkelt korrigera i PS. Däremot huvudet känns inte riktigt lika solklart. Bilden överensstämmer ofantligt mycket såklart och det kan mycket väl vara solklart, men animationen håller inte. Än.
Nu över till en sammanfattning av de avgörande minuterna och timmarna, under vilka Flashbacks eget CSI-team knäckte mysteriet med de suspekta lobilderna tagna av Årets Naturfotograf 2010, Terje Hellesö .
BANG! Mästaren mickepickepö drar ner brallorna till knävecken på fotografen samt alla fanboys som nu, förutom att ha tappat brallorna, tappar sina hakor och börjar backa ut ur tråden med skammens rodnad på kinderna.
(Under det här tidsglappet dröjer sig några av Terjes mest hårdnackade fanboys kvar i tråden och slåss med näbbar och klor för sin upphöjda idols heder.)
(Flashbacks CSI-team tar ett välbehövligt break och får sig några timmars sömn, nöjda med dagens insats. Lika nöjda är dock inte Terjes fanboys. Nu är dom puts väck. Poff!)
(Tick tock. Tiden gick. Och vi fick andledning att välkomna ytterligare en medlem i Flashbacks CSI-team. Och det med inte mindre än en av Terjes premiumbilder! Starkt jobbat!)
Stor eloge utdelas till samtliga grävande Flashbackjournalister som deltagit i tråden och kommit med synpunkter och iakttagelser. En bukett rosor delas särskilt ut till signaturerna conter1 och system för förtjänstfullt Photoshoparbete.
Senast redigerad av Radhusbiff 2011-09-04 kl. 21:33.
Skulle vara bra om nån kunde göra om animationen då den hackar lite och ändrar skepnad... så även de mest trångsynta kan övertalas.
Inte helt övertygande. Terjes vargsiluett ser ut att ha de mittre benen lite korsade. Det har inte "running wolf" bilden. Men att ändra lite vinklar går väl.
Jag tycker fortfarande hans frus historia håller. Den backas upp av de blogginlägg hon skrev långt innan fusket avslöjades. I dem beskriver hon hur det gick till när bilderna tog, dvs Terje hittade lodjuren senare.
Alltså: än är det långt ifrån bevisat att hon vad med på det hela. Visst hon har ljugit, men jag är inte övertygad.
Vad tror ni om den här ? Hittade bilden på dotterns blogg. Är det ens idé att försöka hitta originalet med tanke på hur liten den inklippta vargen är på den här bilden ?
Går den på vatten ? För inte brukar väl snö/is lägga sig såsom vågor som på bilden ? Underligt. Det roliga är ju att dottern skriver att vargen på bilden sedan sköts, jag undrar jag om den alls fanns där från början.
Vad tror ni om den här ? Hittade bilden på dotterns blogg. Är det ens idé att försöka hitta originalet med tanke på hur liten den inklippta vargen är på den här bilden ?