2011-08-29, 17:04
Medlem
pl.s avatar
Tjenare!

Hittade idag ett bankkort på bussen hem och undrar om jag kan använda det på internet utan att bli påkommen? Annars för att bli anonym så kan jag alltid använda kortet på jobbet för dom inte ska kunna spåra mig via min ip lika lätt.

Och hur mycket skulle jag kunna böta om jag använder kortet?

Mod flytta gärna tråden då jag inte vet exakt vart den skulle placeras.
Citera
2011-08-29, 17:06
Medlem
Fissionballss avatar
Du kan ju alltid handla på typ Burger King eller på uteställen där de endast kräver underskrift. Det är hur lätt som helst för dig att skriva vad fasiken som helst på det som blir svårt att koppla tillbaka till dig.
Citera
2011-08-29, 17:24
Medlem
pl.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fissionballs
Du kan ju alltid handla på typ Burger King eller på uteställen där de endast kräver underskrift. Det är hur lätt som helst för dig att skriva vad fasiken som helst på det som blir svårt att koppla tillbaka till dig.

Men man måste väl använda pinkod på ställen som Burger King och Macdonalds?
Citera
2011-08-29, 17:44
Medlem
Enskilds avatar
Fyll på ett paypal-konto eller liknande och köp något digitalt, t.ex. virtuell valuta i något spel eller medlemskap någonstans, inget som lätt kan kopplas till dig personligen.
Citera
2011-08-29, 17:49
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Går ju relativt snabbt för ägaren att spärra kortet så ha inte för höga förväntningar. Men internet är väl enklast, om du kan gömma ditt IP eller liknande. Då får du hoppas att det finns pengar på kontot.
Citera
2011-08-29, 18:01
Medlem
pl.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enskild
Fyll på ett paypal-konto eller liknande och köp något digitalt, t.ex. virtuell valuta i något spel eller medlemskap någonstans, inget som lätt kan kopplas till dig personligen.

Syns det inte att man har fyllt på paypal kontot då?

Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Går ju relativt snabbt för ägaren att spärra kortet så ha inte för höga förväntningar. Men internet är väl enklast, om du kan gömma ditt IP eller liknande. Då får du hoppas att det finns pengar på kontot.

Det är inte spärrat än i alla fall, köpte en liten skopa för 2kr och skicka den till min polare.. Han kommer nog bli överraskad haha.
Citera
2011-08-29, 18:07
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pl.

Det är inte spärrat än i alla fall, köpte en liten skopa för 2kr och skicka den till min polare.. Han kommer nog bli överraskad haha.

Ah okej, bara inte den skopan kommer kosta dig nån form av böter
Citera
2011-08-29, 18:09
Medlem
pl.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Ah okej, bara inte den skopan kommer kosta dig nån form av böter

Beställde dock via proxy, blir väl ännu svårare att hitta mig då?
Citera
2011-08-29, 18:20
Medlem
Blå Rutas avatar
Citat:
Beställde dock via proxy, blir väl ännu svårare att hitta mig då?

Du tror inte dom ganska lätt kan få fram en adress dom kan börja jobba med, t.ex. din polares adress som du skrev in?
Citera
2011-08-29, 19:05
Medlem
pl.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blå Ruta
Du tror inte dom ganska lätt kan få fram en adress dom kan börja jobba med, t.ex. din polares adress som du skrev in?

Kan dom säkert, dock så tror jag inte att dom kommer orka göra någon utredning på 2 kr.
Tror att i värsta fall så ber dom henne att spärra kortet.

Känner nu hur moralkärringen inom mig börjar skrika, går nog förbi banken imorgon och lämnar in det..
Citera
2011-08-29, 19:39
Medlem
Enskilds avatar
Citat:

Jo om personens bank ser att paypal dragit pengarna kanske de kontaktar dem och försök spåra, men om du ser till att skydda dig själv och inte köpa något som du beställer hem till dig eller kopplar till ditt namn eller så borde du kunna komma undan. Banken lär inte ta spåret längre än till paypal, men man vet aldrig.

Använd temporära epost-adresser och fake-namn för allt, sitt på max eller någonstans där det är öppet wifi, se till att aldrig röra det där hemifrån.
Citera
2011-08-30, 15:13
Medlem
Fissionballss avatar
Citat:
Men man måste väl använda pinkod på ställen som Burger King och Macdonalds?

Oftast ja, men iaf här nere i Skåne finns det ett par ställen som det räcker med signatur på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in