2004-11-27, 18:27
Medlem
Lebowskis avatar
Djurgrdens nye mlvakt Marty Turco sger till AB att spelet blir defensivt utan redline offside. Jag trodde man tog bort regeln fr att spelet skulle bli offensivare och roligare att titta p.

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/...567550,00.html
Citera
2004-11-27, 18:49
Medlem
RigorMortiss avatar
Reagerade ocks p det nr jag lste det frut. Mjligt att spelet r med defensivt hr, men det har ju knappast med det att gra.
Citera
2004-11-28, 01:28
Medlem
Boogaloos avatar
Vitsen med redline offside r ju att backarna vet precis hur lngt de vgar g, eftersom motstndarna inte fr gra en tvzonspass. Som det r nu drjer sig lagen nstan alltid kvar med en kille som ska ta hand om kontringar. Med red line offside vgar lagen anfalla med fem man p ett annat stt.

andra sidan blir det ju roligare att titta p med snabba anfall och mycket kontringar. Och att ocks kanadenserna brjar att verge regeln r ett tecken om ngot p vitsen med att tillta flerzonspassningar:

- http://www.canoe.ca/Slam040529/col_simmons-sun.html
Citera
2004-11-28, 01:31
Medlem
feldgraus avatar
Jag har inte fljt det hela s vl men Turco har vl spelat en eller tv matcher? Jvligt stort underlag att basera sikten p... Visst, han kanske sett ett par matcher till p tv, men nd.

/feldgrau
Citera
2004-11-29, 10:12
Medlem
Ace Venturas avatar
Vad jag vet s spelar alla juniorer "over there" utan red-line offside och har gjort s i massor av r, dr det ocks f.. har kritiserats hrt just eftersom det enligt deras sikt har inneburit ett mycket mer defensivt spel. Rimligtvis borde allts de nordamerikanska NHL-spelarna veta mycket vl vad det innebr att spela utan denna regel - s jag tror nog att Turco har mer p ftterna fr sitt pstende n vad ni tror...
Citera
2021-09-19, 04:20
Medlem
Suecokids avatar
Vad tror ni om ishockey utan ytter-zonerna? Plocka bort bllinjerna. Red line offside istllet.
Citera
2025-01-17, 06:52
Medlem
Har aldrig tnkt p det frrns nu
Den mest anvnda formen av offside anvndes inte i Nhl under den allra strsta delen av Nhls historia, mellan 1920-91
Det var drfr sna som Gretzky Lemieux kunde totaldominera p stt som ingen annan fortfarande nstan alls r i nrheten av

Spelare som Lindros Foppa Kariya Bure Sakic Jagr Selnne har kunnat gra betydligt fler pong som mest p en ssong
Kanske Lindros haft kapacitet till att gra 180-190 iaf utan den vanligaste formen av offside i kanske vrig hockey bortsett frn nhl genom tiderna
Kanske Ovechkin Crosby dkunnat komma upp i minst 180 pong ocks

Redline offside anvndes mellan 1943-2005 i Nhl
Fr mig fr man grna gra som det var frr, teoretiskt sett eller ju troligen skulle nog nya spelare i klass med Gretzky o Lemieux gra pong likt deras siffror igen
S.k cherry picking att man str mellan rd o bllinjerna r dock p samma gng nt som anses vara en fr stor frsel fr motstndaren
Jag tror dock ja sjlv skulle fredra det, vet nd inte riktigt
Senast redigerad av Englishisoverrated 2025-01-17 kl. 07:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in