Heltäckande klädsel, handskar och gärna sån där huva som biodlare brukar ha.
jag hjälpte kompisar då båda var såå rädda för dessa små flygare. men deras bo var inne i farstutaken o vinden så jag kröp in o sprejande "KILL IT" på o in i boet. vid farstutaket sprutade jag in sprayen och sen så stoppade jag i traosr o stoppade alla utvägar jag såg. inga getingar syntes efter det.
gör det gärna på kvällen då de inte är lika aktiva ute, ja så du får med de flesta.
hemma hos mor o far hade de ett liknade stort bo i ett träd, där körde jag sopsäckstricket, sopsäck under trädet, kvatsskaft med en välriktad smäll vid fästet. rätt ned i säcken, knut på säcken. sen tog far över, antingen med samma typ av spray eller liten bensinbrasa. kanske tom syrebrist...
nackdelen med ditt bo är att det ser ut att sitta fast mycket i virket bakom, kan bli svårt att bara slå bort det lite snabbt. men kan vara värt ett försök.
om du är allergisk mot getingar så gör inget av det jag föreslog utan ring anticimex
faan du kanske har hjälp genom din hemförsäkring! ring o kolla, så slipper du göra nåt alls själv