Citat:
Ursprungligen postat av 1ofakind
jag är lite efterbliven och du är elak som ens tar upp det.
han är inte alls målsägare då han inte anmält beskjutningen.
Allmän åtal blir på åklagaren målsägare då det är han som tar över målet. Ringen det nån klocka?
Kanske för att allt tyder på att han är infiltratör?
varför ska inte brottas kunna styrka om jag skjuta dig i huvudet, lämnar t.om teknisk bevisning på plats men du din lilla fitta drar tillbaka anmälan och det hela faller under allmänt åtal. jag kommer givetvis bli dömd även om du reser utomlands för att du är en feg fitta. bevisningen räcket för att åklagaren kan köra målet på egen hand. Eller i alla fall utan huvusdvbittne
Hur vågar du antyda att det är jag som är efterbliven när det är du som inte vet hur detta funkar?
Han är målsägaren eftersom han har blivit beskjuten och själv anmält händelsen (han är målsägare och även uppgiftslämnare)
ja det tyder att han är informatör alternativt infiltratör absolut man är jävligt blåögd om man inte inser det.
jag har aldirg påstått att "brott ej kan ej styrkas" jag hänvisade endast att om det var "brott kan ej styrkas" skulle det inte ligga under "hemlighetsstämplat"
det är ingen vanlig grej det här att en person som pekas ut som ledande i en gängkonflikt i en av sveriges största städer vars ALLMÄNA UPPGIFTER ligger i hemlighetsstämplade arkiv.
och att polisen jobbar aktivt att beskydda honom.
Vi har redan fått svart på vitt att personer som Peter Rätz existerade och hur polisen har mörkat stora saker och (Hästfacet Götblad Gotland osv) med infiltratörer, han spelar en stor roll hos polisen eftersom de vill skydda han.
Varför skulle polisen skydda en person som de anser ligger bakom kravaller mot polisen själva i deras område ?
han är en informatör och det verkar som att de i backa bryr sig mindre om det än det judassilver han kastar dem.
tala är silver men tiga är guld