2011-08-29, 01:03
Medlem
Kemiske Alis avatar
Enligt artikeln, http://gt.expressen.se/nyheter/1.254...ade-gangkriget
stal Backagänget en väst vilket medförde skjutningar mellan gängen under sommaren.

Kan det verkligen vara en så trivial sak som orsakat "kriget" eller finns det mer affärsmässiga händelser som haft betydelse?

Det verkar ju en aning korkat att riskera flera år innanför murarna för en väst som kostat 1000 kr. Är GBG-avdelningen särskilt korkade? Mehdi fick ju ett antal år för att han inte tålde att dörrvakten nekade honom tillträde till nattklubben. Har de någon ekonomisk kalkyl i sitt handlande eller är det bara sydländska känslor som regerar?
Citera
2011-08-29, 03:48
Bannlyst
För att veta sanningen måste man vara insider. Som det låter verkar detta känslomässigt..
Citera
2011-08-29, 09:34
Medlem
Dunhams avatar
Givetvis ställer de här killarna stora krav på respekt och om man är van vid att ha makt och finner sig i ett läge där någon annan anser sig ha större makt, t ex. en dörrvakt, Så är det klart att man kan glömma av de affärsmässiga bitarna en stund. Respekt är viktigt i de här kretsarna så det kan säkert vara småsaker som får stora konsekvenser i vissa fall. Den organoserade brottsligheten vill gärna göra sken av att de är organiserade och sköter sig som vilket företag som helst men eftersom många medlemmar använder droger frekvent så kan man nog räkna med en och annan snedtändning.

Hur det är i det aktuella fallet har jag ingen aning om men generellt stämmer ovanstående analys.
Citera
2011-08-29, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske Ali
Enligt artikeln, http://gt.expressen.se/nyheter/1.254...ade-gangkriget
stal Backagänget en väst vilket medförde skjutningar mellan gängen under sommaren.

Kan det verkligen vara en så trivial sak som orsakat "kriget" eller finns det mer affärsmässiga händelser som haft betydelse?

Det verkar ju en aning korkat att riskera flera år innanför murarna för en väst som kostat 1000 kr. Är GBG-avdelningen särskilt korkade? Mehdi fick ju ett antal år för att han inte tålde att dörrvakten nekade honom tillträde till nattklubben. Har de någon ekonomisk kalkyl i sitt handlande eller är det bara sydländska känslor som regerar?

Det är inte tillverkningssumman på västen dom pangar på varandra för förstår du väll? Ja det gör du. Att sno en väst i MC gäng världen är det värsta du kan göra, även att bli av med den.
Citera
2011-08-29, 10:06
Medlem
Brinkas avatar
Mycket hadlar om reputation i den undre världen. Anledningen struntasr dem i.
Citera
2011-08-29, 10:12
Medlem
b-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxenn
Det är inte tillverkningssumman på västen dom pangar på varandra för förstår du väll? Ja det gör du. Att sno en väst i MC gäng världen är det värsta du kan göra, även att bli av med den.

Det du skriver är närmast sanningen skulle jag tro, men dessa förorts gangsters och "nysvenskar" utan skolning eller intresse av MC världen har inte en aning om hur "jobbigt" det är att förtjäna sin väst, iaf bland klubbar med lite kultur.

Att Internationella Presidenter/ Chapter lägger sej i beror nog mycket på att det är ett slag i ansiktet för klubben att en väst finns ute, det är ju ett hån för klubben worldwide.
Men det är väl bara Mongos som inte bryr sej när dom blir av med västar, men som sagt är man inte intresserad av traditioner så förstår man inte.
Citera
2011-08-29, 10:18
Medlem
Gammelmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunham
Givetvis ställer de här killarna stora krav på respekt och om man är van vid att ha makt och finner sig i ett läge där någon annan anser sig ha större makt, t ex. en dörrvakt, Så är det klart att man kan glömma av de affärsmässiga bitarna en stund. Respekt är viktigt i de här kretsarna så det kan säkert vara småsaker som får stora konsekvenser i vissa fall. Den organoserade brottsligheten vill gärna göra sken av att de är organiserade och sköter sig som vilket företag som helst men eftersom många medlemmar använder droger frekvent så kan man nog räkna med en och annan snedtändning.

Hur det är i det aktuella fallet har jag ingen aning om men generellt stämmer ovanstående analys.
Tror dessa förvuxna barn på allvar att vanliga människor tycker att de är häftiga? Skulle skötsamma svenssons känna respekt inför vuxna människor som leker flugornas herre för sig själva och borrar hål i avgasrören på sina motorcyklar så de låter extra mycket.

Vad är skillnaden i beteende och mognad mellan dessa "häftiga" vuxna karlar och en trettonåring med damp? Noll.

Jag tror dessa coola killar blandar ihop att folk håller avstånd och undviker konflikter med dem med respekt. Jag skulle undvika en rabiessmittad och aggressiv hund men inte fan betyder det att jag respekterar hunden. Tvärtom.

PS. Allt ovan stämmer även in på alla kriminella missanpassade gäng och MENAfolk. Byt bara ut sönderborrade avgasrör mot bredbent skititpåsig-gång.
Citera
2011-08-29, 10:25
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b-o
Det du skriver är närmast sanningen skulle jag tro, men dessa förorts gangsters och "nysvenskar" utan skolning eller intresse av MC världen har inte en aning om hur "jobbigt" det är att förtjäna sin väst, iaf bland klubbar med lite kultur..

Det är lättare att få en sweatshirt med coola namn än att kämpa sig igenom hängis/propp/fullvärdig
Citera
2011-08-29, 10:55
Bannlyst
Backagänget är rökta
Citera
2011-08-29, 11:15
Medlem
thunderstuckeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxenn

Jaxenn, Jax, Jackson Teller?

Jag tror du sett för mycket Sons of Anarchy

Edit:

Jag tror detta står sig högre i "brott":
  • Mörda ledaren
  • Mörda medlemmar
  • Mörda familjemedlemmar till gängmedlemmar
  • Bränna ner klubblokal
  • Bränna upp "mopederna"
  • etc.
Senast redigerad av thunderstucked 2011-08-29 kl. 11:19.
Citera
2011-08-29, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offpist11
Backagänget är rökta

precis

Och dom är fett tung len... Dom knullade syrianernas mamma & pippade Gårdstensaliansens pappa. fattar ni hur mycket cash Ridde & Mehdi har!!!!
alla i bandidos hardom har dom fetaste bilarna, tungaste husen & dom fetast guzzarna.
Men mest av allt !dom har respekt i förorten len!
jao ingen kan ta dom INGEN!
Den som tagit västen kommer råka lika illa ut som syrianerna gjorde i södertälje!!
reeeespekt!
Citera
2011-08-29, 11:29
Medlem
aceblacks avatar
Vilka är det egentligen som ingår i Backagänget, är det Lolly o dem eller är det äldre killar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in