• 1
  • 2
2011-08-28, 21:42
Medlem
Halloj.
Om en tjej fått sin mens 2 ggr. Hur säker kan man vara som i topic...
Läst om mellanblödningar eller nidations blödningar eller vad det heter, men visst borde det vara rätt lugnt? Om man skulle vara utomlands i nån annan kultur skulle dom säga att det är 100% säkert om hon fått en eller två droppar.

Men i sverige och med all information vi har. Hur säker kan man vara i procent?
70? 80? Om hon haft en normal mens, vilket hon haft. Och jag ska som sagt tänka mig för i framtiden även om jag hade kondom och det är lite komplicerat.

Jag funderar på om ett gravidationstest inte behövs för att vara säker, men jag ältar detta konstant för att jag inte gillar tjejen och kanske fixar ett test ändå om inte hon gör det.

Kanske nån som är påläst. Tackar!
Senast redigerad av imNOTwell 2011-08-28 kl. 21:51.
Citera
2011-08-28, 21:53
Medlem
batman4evers avatar
37,6%
Citera
2011-08-28, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batman4ever
37,6%

haha. Tack!

Kanske är svårt att svara i procent. För mycket begärt kanske. Men över 50% iallafall. Den saken är säker. Jag gissar på att det ligger runt 60-80, kanske 90.
Eller så går det inte att svara på, och det är olika för olika personer helt enkelt.
Senast redigerad av imNOTwell 2011-08-28 kl. 22:38.
Citera
2011-08-28, 22:38
Medlem
AcidMs avatar
http://se.babycenter.com/pregnancy/a...rlypregexpert/

Ska dock tilläggas att blödningar som beter sig likadant som mens är ovanligt. Är ni ihop föreslår jag att sätta bruden på piller!
Citera
2011-08-28, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcidM
http://se.babycenter.com/pregnancy/a...rlypregexpert/

Ska dock tilläggas att blödningar som beter sig likadant som mens är ovanligt. Är ni ihop föreslår jag att sätta bruden på piller!

Ok tack. Och nej, fyfan, det var ett "one night stand", men jag gillar inte hennes personlighet och hon är rätt jobbig om man säger så.
Ser för övrigt bra ut, men hennes personlighet drar ner allt. My mistake.
Hon verkade normal i början typ...

Men ja, hon borde käka piller eller ta ett test så jag kan sluta tänka mer på saken. Men hon har tydligen gjort abort några ggr så hon skulle göra det igen om hon var gravid. Men hon säger att hon inte är det pga hon fått mens. Det är jag som är överparanoid. :/
Tack..
Citera
2011-09-01, 22:38
Medlem
Såå. Nu tog hon ett test *puh* Jag som hade köpt ett denna vecka.
Även om hon tog den efter sin andra mens så skulle det synas om hon var gravid iallafall va?
En tjej kan ta ett graviditets-test lite närsomhelst va?
mvh!
Citera
2011-09-02, 11:46
Bannlyst
100%. Men då måste man ju vara säker på att det är just mens också, och inte bara en nidblödning. Har aldrig fått nidblödning själv, men det kan väl bara röra sig om en väldigt liten blödning som lätt går att skilja från mens(?). Och det var ju precis det du skrev.

Alltså, man får alltid mens efter ägglossning när ägget inte har blivit befruktat. Det obefruktade ägget ska alltså ut ur kroppen. Och ägglossning har man absolut inte när man är gravid. Common sense?
Citera
2011-09-02, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av imNOTwell
Även om hon tog den efter sin andra mens så skulle det synas om hon var gravid iallafall va?
mvh!
Helst på morgonen, men det går ju andra tider på dagen också. Men då ska man helst då inte ha pinkat på ett par timmar.
Citera
2011-09-02, 13:53
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Helst på morgonen, men det går ju andra tider på dagen också. Men då ska man helst då inte ha pinkat på ett par timmar.
Det beror ju alldeles på hur lång gången hon skulle vara om hon skulle vara gravid. Har hon hunnit haft mens 2 gånger sedan samlaget borde det ha gått i alla fall 8 veckor (eller mer), och då är ett graviditetstest väldigt säkert. Det är under de tidiga veckorna som du helst ska använda dig av morgonurin.

Citat:
Ursprungligen postat av imNOTwell
mvh!
Du kan vara lugn. Hon har haft mens 2 gånger och gjort ett graviditetstest. Hon är inte gravid.
Citera
2011-09-02, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi
Det beror ju alldeles på hur lång gången hon skulle vara om hon skulle vara gravid. Har hon hunnit haft mens 2 gånger sedan samlaget borde det ha gått i alla fall 8 veckor (eller mer), och då är ett graviditetstest väldigt säkert. Det är under de tidiga veckorna som du helst ska använda dig av morgonurin.

Du kan vara lugn. Hon har haft mens 2 gånger och gjort ett graviditetstest. Hon är inte gravid.

Hon tog det på kvällen. Men eftersom hon haft mens två ggr och gravidtest säger nej, så tänker jag likadant Jag kan vara lugn. Fett skönt. Nu slipper jag ens tänka tanken längre. Mycket släppte igår. Nu kan jag tänka på bättre saker istället. I believe in science.
Tack.
Citera
2011-09-02, 20:05
Medlem
Citat:
100%. Men då måste man ju vara säker på att det är just mens också, och inte bara en nidblödning. Har aldrig fått nidblödning själv, men det kan väl bara röra sig om en väldigt liten blödning som lätt går att skilja från mens(?). Och det var ju precis det du skrev.

Alltså, man får alltid mens efter ägglossning när ägget inte har blivit befruktat. Det obefruktade ägget ska alltså ut ur kroppen. Och ägglossning har man absolut inte när man är gravid. Common sense?

Yes. Det är lugnt. Både mens och sen test. Så det är väl 100% kan man säga.

Citat:

Hon tog det på kvällen. Stog inget på testet om helst på morgonen. Men jag var överparanoid och köpte ett test ändå liksom för att vara säker.
Även om hon tog det efter hon haft mens så borde en gravid ha kvar dom där hormonerna som syns på testet. Jag mår mycket bättre iallafall när det där var fixat och klart.
thnx.
Citera
2011-09-03, 12:13
Bannlyst
Är det första gången du har haft sex eller vad är det frågan om?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in