2011-08-28, 20:34
Medlem
Är ny här på flashback, inte riktigt säker på ifall jag skriver detta på rätt ställe men det får ni ursäkta för...

Iallafall, jag har haft magproblem i ca 3 månader....

Det började med att jag inte kunde "andas" (kändes så) och att det var fel på lungorna, men efter en längre tid så insåg jag att det är i magen som det satt.. Var utomlands även och besökte läkarna där men alla trodde att det hade med stress och göra..

Nu har det gått 3 månader och jag börjar bara må ännu sämre, vet inte vad jag ska ta mig till... doktorerna skriver ut en medicin så får jag dricka den och det blir inte bättre... magen kurrar i princip hela tiden då jag sväljer någonting.. Jag är ofta yr och är inte till mig i verkligheten, känns som jag går på nån jävla drog som ger en obehaglig känsla. Var till akuten men dom tar knappt emot mig och ber mig gå till vårdcentralen...

Mår riktigt jävla illa på morgonen och jag måste fort ha i mig mat..sedan är det väl sisådär under dagen.. och sen börjar det igen på kvällen...
Ibland när jag vaknar känns det som om jag ätit ett dött djur eller någonting.. obegaglig känsla med konstig symptom, läkarna tyckte också att jag hade konstig symptom... någon som upplevt detta eller känner någon som haft det likadant? Hade varit tacksam..
Citera
2011-08-28, 21:17
Medlem
Vincelizers avatar
Jag, med många andra verkar det som, har haft problem med magen under en längre tid. Jag har mått illa i stort sett varje dag sedan februari. Läkarna trodde också på stress, men den medicinen (Omeprazol) jag fick har inte hjälpt. Det där med att det känns som att man har ätit ett dött djur känner jag igen, speciellt på morgonen! Jag har genomgått en gastroskopi, dessvärre utan svar. Oftast beror sådana här symptom på magkatarr. Men kontakta VC om det inte blir bättre.
Citera
2011-08-28, 21:22
Medlem
Joangels avatar
Jag har haft lite problem med magen och illamående (som började efter att jag varit ute och sprungit för några dagar sedan) i några dagar. Har också upplevt det där med andningssvårigheter. Knepigt. Igår kväll tror jag att jag hade feber, men idag känns det bättre. För att bli bättre i magen har jag uteslutit allt med fiber, grönsaker, frukt och starka kryddor. Har inte ätit så mycket mer än vitt bröd och pasta med lite pesto. Dricka mycket vatten ska ju vara bra också. Det verkar ju ha lugnat ner min mage. Proviva eller yoghurt är att rekommendera om man inte vill börja med mediciner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in