• 1
  • 2
2011-08-28, 19:23
Medlem
Hej

Innan jag formaterade om datorn så hade jag en delad mapp under Filmer. Jag skapade mappen på en av användarna på samma dator och alla kunde öppna den. Nu har jag glömt bort hur jag gjorde och en sökning ger mig bara resultat om hur jag delar mappar över nätverk.

Ex. Användare 1 skapar en mapp under bilder och lägger dit en bild. Användare 2 kan på sitt konto gå in under bilder, öppna mappen och se bilden. Användare 2 kan lägga dit egna bilder som användare 1 kan komma åt.

Jag provade att skapa en mapp och dela den med alla men den kommer inte upp på de andra kontona. Hur gör man?

Bonusfråga: Hur får jag det att se ut som det gjorde från början? (Från den översta till den understa)

http://i52.tinypic.com/28bh655.jpg
Senast redigerad av Azon27 2011-08-28 kl. 20:10.
Citera
2011-08-28, 19:26
Medlem
Denoms avatar
Det är väl bara att lägga mappar/filmer/vad som helst i "C:\Användare\Delat"?
Citera
2011-08-28, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Det är väl bara att lägga mappar/filmer/vad som helst i "C:\Användare\Delat"?

Tackar det fungerade Du vet inte hur jag löser det där med utseendet?
Citera
2011-08-28, 19:43
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azon27
Tackar det fungerade Du vet inte hur jag löser det där med utseendet?
Kan det vara så att du ser mappen från "C:\användare\delat\filmer" eftersom det finns filmer i den mappen men att du inte har några bilder i "C:\användare\delat\bilder"? Förstår du vad jag menar? Har dock egentligen ingen aning utan chansar bara.
Citera
2011-08-28, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Kan det vara så att du ser mappen från "C:\användare\delat\filmer" eftersom det finns filmer i den mappen men att du inte har några bilder i "C:\användare\delat\bilder"? Förstår du vad jag menar? Har dock egentligen ingen aning utan chansar bara.

Jag vill få bort där det står "Mina filmer (1)" och "Delade filmer (1)". Normalt så brukar det se ut som den understa bilden visar även fast det är mappar från olika platser.

Det där "Mina filmer (1)" och "Delade filmer (1)" kommer fram så fort man klickar på "Inkluderar: 2 platser".
Citera
2012-07-12, 03:21
Bannlyst
Bumpar denna...

det här med delade mapp, är det bara jag som kan komma åt den om jag delar den på mitt nätverk? Inga grannar eller andra kan komma åt den förutom jag? Har ju såklart skyddat min router med lösenord, men undra om de kan se delade mappar?
Citera
2012-07-12, 07:37
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamela
Bumpar denna...

det här med delade mapp, är det bara jag som kan komma åt den om jag delar den på mitt nätverk? Inga grannar eller andra kan komma åt den förutom jag? Har ju såklart skyddat min router med lösenord, men undra om de kan se delade mappar?

Operativsystem?
Citera
2012-07-12, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Operativsystem?

Windows XP
Citera
2012-07-12, 13:07
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du kan läsa mer information här -> http://support.microsoft.com/kb/304040/sv
Citera
2012-07-12, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du kan läsa mer information här -> http://support.microsoft.com/kb/304040/sv

Tack för den länken, problemet är dock att det inte går att bocka i "gör den här mappen privat" som på den här bilden http://support.microsoft.com/kb/304040/sv#gotolevel1 den är grå och jag kan inte trycka på den, vad ska jag göra? :-S

Antigen kan jag bocka i "gör den här mappen privat" men inte dela ut den, eller "dela ut den" men inte bocka i så att den blir privat
Citera
2012-07-12, 15:30
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Tack för den länken, problemet är dock att det inte går att bocka i "gör den här mappen privat" som på den här bilden http://support.microsoft.com/kb/304040/sv#gotolevel1 den är grå och jag kan inte trycka på den, vad ska jag göra? :-S

Antigen kan jag bocka i "gör den här mappen privat" men inte dela ut den, eller "dela ut den" men inte bocka i så att den blir privat

Nu var det förvisso ett par år sedan som jag körde med en XP-maskin. Men kan du ta en skärmbild på detta som du förklarar?
Citera
2012-07-12, 16:39
Medlem
Amazingthings avatar
Citat:
Bumpar denna...

Har du och dina grannar gemensamt nätverk? Om inte så kan dom inte komma åt dina filer, nej. Men om du ändå är osäker kan du sätta lösenord för att komma åt den delade mappen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in