• 1
  • 2
2011-08-28, 18:32
Bannlyst
Jag har själv ärvt en 4:a på Södermalm som jag bott i hela mitt liv.

Jag ser inte hur man kan vilja bo i en förort, ännu värre i en blattehåla. Visst om man är missbrukare och dylikt. Men det finns vanligt golk som jobbar. De tycks vara av det lägre skiktet, lågutbildade o sv. Men det spelar ingen roll. Alla White Trash/kriminella svenskar har ju flyttat ut till mindre städer som Gävle. De jag ser ibland är småbarnsföräldrar som ser ut att jobba.

Vad gör de där? Om det vore en ekonomisk fråga kunde de ha flyttat till en annan stad?
Citera
2011-08-28, 18:35
Medlem
Ackis avatar
De kanske har familj och vänner i staden och vill inte flytta? Samt ekonomiska bekymmer.
Citera
2011-08-28, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Acki
De kanske har familj och vänner i staden och vill inte flytta? Samt ekonomiska bekymmer.

Familj och vänner är ingen anledning till att bo i ett sådant område! Snarare tvärtom. Är man en ung 19-årig student kille så passar det utmärkt.

De ekonomiska bekymren löser sig genom att man flyttar till en mindre stad med lägre hyror. Kiruna var den stad där folk hade mest pengar efter skatt.
Citera
2011-08-28, 18:45
Medlem
Knotknets avatar
Driver du med oss. Du bor på trashiga bajensöder där alla lever på socbidrag och sitter och super på en parkbänk.

Gör om gör rätt.
Citera
2011-08-28, 18:48
Medlem
Ackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Napoleon-
Familj och vänner är ingen anledning till att bo i ett sådant område! Snarare tvärtom. Är man en ung 19-årig student kille så passar det utmärkt.

De ekonomiska bekymren löser sig genom att man flyttar till en mindre stad med lägre hyror. Kiruna var den stad där folk hade mest pengar efter skatt.

Nåja, jag skulle hellre bo i ett "ghetto" nära familj och vänner, än att flytta till en stad med billigare hyror.
Citera
2011-08-28, 18:51
Medlem
johanness avatar
Citat:
Vad gör de där?

de bor där? vad gör du där du bor?

Citat:
Om det vore en ekonomisk fråga kunde de ha flyttat till en annan stad?
och samtidigt behålla jobbet i stan? hur tänkte du nu?
Citera
2011-08-28, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Driver du med oss. Du bor på trashiga bajensöder där alla lever på socbidrag och sitter och super på en parkbänk.

Gör om gör rätt.

Haha, exakt!
Citera
2011-08-28, 18:56
Medlem
Emilio7s avatar
Citat:

Jag ser inte hur man kan vilja bo i en förort, ännu värre i en blattehåla. Visst om man är missbrukare och dylikt. Men det finns vanligt golk som jobbar. De tycks vara av det lägre skiktet, lågutbildade o sv. Men det spelar ingen roll. Alla White Trash/kriminella svenskar har ju flyttat ut till mindre städer som Gävle. De jag ser ibland är småbarnsföräldrar som ser ut att jobba.

Vad gör de där? Om det vore en ekonomisk fråga kunde de ha flyttat till en annan stad?

Finns definitivt människor (mig själv inkluderad) som inte skulle vilja bo på Söder, vare sig om bostaden i fråga vore ärvd eller förvärvd genom egna pengar från hårt (eller mindre hårt) arbete..

Jag ser inte hur man kan gilla sushi, men likt förbannat gör somliga det ändå. Själv är jag glad att vi alla är olika, ngt som en inavlad, lobotomerad ursäkt till människa som du aldrig kommer att förstå dig på och än mindre acceptera .

Av ditt inlägg att döma är du en grandios wt-personlighet i vad du själv tror " exklusiv lyxförpackning", som inte har en aning om hur det ser ut den verkliga världen. Antingen är det på detta vis lr också är du inte särskilt gammal, vilket tydligt märks på dina tankegångar och ditt sätt att formulera dig med skrivna ord.
Citera
2011-08-28, 21:34
Moderator
rotadents avatar
Jag bor hellre i Rinkeby än i en småstad. Jag har bott i invandrartäta områden och med tanke på hur stor del av det folk "vet" om dylika områden som är fördomar, trams och missuppfattningar så lyssnar jag i princip aldrig på folks konstiga uppfattningar längre. Det är inte mitt förstahandsval på något sätt, inte minst för att det tenderar att finnas mycket ouppfostrade skitungar, arbetslösa muppar som bara drar omkring, socialfall, alkoholister och missbrukare. Det är inga jag vill bo nära om jag slipper det. Många verkar dock tro att det finns stora risker med att bo så och det gör det inte. De flesta kommer aldrig att råka ut för något och riskerna är väldigt små. Då är risken att få stryk på gatan betydligt större på Södermalm. Du kanske får stryk av någon som bor i förorten, men det är på söder de slåss, inte där de bor...

Det som spelar mest roll är grannarna man får. Om de är lugna och skötsamma gör det inte så mycket om området är sunkigt. Självklart är chansen större att man får välanpassade grannar i ett område dit folk själva väljer att flytta, jämfört med områden där man hamnar för att man är fattig. Men att man inte kan bo i områden som många uppfattar som slummiga är trams. Som sagt, hellre Rinkeby än en håla.
Citera
2011-08-28, 21:36
Bannlyst
Citat:

Har bott på Söder i 7 år, inget jag vill göra om. Föredrar förorten, enda nackdelen är ju alla jävla blattar som är överallt.
De som vill bo inne i stan tycker jag mest verkar vara obildade wannabe's från landet som tror att man måste bo innanför tullarna för att vara någon.

De mest skitnödiga människorna lever dock på Norr och Östermalm, usch vad jag hatar såna människor.
Senast redigerad av SuperGnu 2011-08-28 kl. 21:40.
Citera
2011-08-29, 11:04
Medlem
outoforders avatar
Har bott ett par omgångar på södermalm men vill inte bo där igen bor hellre i en klassisk arbetarförort med hyffsad närhet till innerstaden än mitt i smeten....Har även bott i flera av dom mest beryktade miljonprogramsområden som ligger kring stockholm och vill helst inte bo där heller även fast jag trivdes.

Jag gillar mellantinget med andra ord 50-tals förorter med både en hel del såkallade invandrare och svenskar med en genuin lokal känsla...Många rynkar på näsan när dom hör namnen och några tycker som mig att det är gemytliga ställen att bo på..Dessa områden är blandannat Bagarmossen,hökarängen,farsta strand,högdalen och så vidare...
Citera
2011-08-31, 22:24
Medlem
Jag gör det och anledningen till att jag gör det är för att jag vill bo i Stockholm och samtidigt inte är en höginkomsttagare. Då måste jag om jag vill ha något att leva på när hyran är betald.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in