2011-08-28, 18:21
Medlem
Hejsan

Jag har en ASUS n53sn som jag igr frskte att koppla in till min Samsung LCD-TV.

Med min andra laptop behver jag bara stta i HDMI-kablen mellan datorn och TV:n s ansluter allting sig automatiskt, s r inte fallet hr.

Jag har prvat det mesta och har brjat inse nu efter en hel del googlande att detta verkar vara ett knt problem (bland laptops frn Asus) som dessvrre ingen verkar ha ngon klockren lsning p.

Som jag har frsttt det hela s anvnder datorn sig utav tv grafikkort fr att spara batteritid osv. Det ena grafikkortet r ett "Intel HD Graphics" och det andra ett "NVIDIA GeForce GT 550M with 2GB DDR3 VRAM ". Problemet verkar ligga i att grafikkortet frn Intel inte kan integrera med HDMI-anslutningar. Det kan dremot NVIDIA kortet.

Hittade en trd p ngot forum dr en som utgav sig vara anstlld frn Asus pstr att man inte ska hlla p och rra p grafikkorten fr "de stller om sig sjlva" nr det behvs. Men detta gr dem uppenbarligen inte fr nr jag stter igng Powerdvd med tex en Blu-ray skiva s borde ju Nvidia-kortet aktiveras och laptopen hitta TV:n men det gr den sklart inte.

Har inte varit inne i BIOS och ndrat ngot p.g.a. mina bristande kunskaper om vad jag faktiskt hller p med. r dock beredd att gra det om ngon tror att det skulle lsa problemet, men d kvarstr frgan om datorn skulle ta skada av en sdan ndring?

Tacksam fr all mjlig hjlp som bidrar till att jag fr en HDMI-anslutning mellan min laptop och TV.

M vl!
-Childish
2011-08-28, 18:23
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Och denna trd hnvisas till den officiella trden -> https://www.flashback.org/t1513892

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in