Citat:

Ursprungligen postat av RebeccaBlack

Inte konstigt för mig. Naturligt att hårdvara skiftar i prestation.
Men kan du vara lite mer specifik på vad som kan vara anledningen till att det ibland går att spela, är det på kvällen, är det singleplayer, är det precis efter du startar datorn eller något annat.

Det kan hända lite då och då att datorn blir så sjukt jobbig och ger mej FPS-dropps hela tiden, spelar ingen roll vilken tid på dygnet det hanldar om. Det hjälper tyvärr inte att starta om datorn, brukar göra det och starta spelet jag vill spela på direkten utan att starta något annat, men jag får fortfarande FPS-dropps. 
Jag har alldrig lidit av FPS-dropp när jag spelar StarCraft 2, endast med Source spel och nu Wow också.
En sak jag vet är detta också: Om jag har Google Chrome igång och spelar t.ex SC2 och tabbar ned så händer det ofta att det krashar och jag kan inte starta det igen försen jag har avslutat Google Chrome. Jag får också runt 2 fps i mina OpenGL applikationer om jag har Google Chrome igång samtidigt ibland, och det funkar inte försen jag har lagt ned Chrome igen. 
Jag vet inte hur givande det var, kanske är ett helt annat problem, men vem vet.
EDIT: En sak att ha i åtanke är kanske att SC2 är ett spel där man spelar mot en spelare sammtidigt, och att Wow och diverse andra spel jag lider av FPS-dropps i spelar man mot oftast fler än 10 personer sammtidigt.