Din världsuppfattning utgår från den kunskap du har om världen. det kan alla hålla med om. säg nu att utifrån din världsbild skulle nivån på världen vara. Vilken utveckling skulle då världen ha?
Nu måste du vara ärlig mot dig själv och förstå att alla som läser den här texten inte kan allt eller förstår sig på allt. Hur skulle då världen se ut?
Om jag utgår från min världsbild, skulle världen vara ganska tävlingsinriktad och fokuserad till att göra det bästa möjliga av varje situation. Men nu har jag ingen direkt bred allmänbildningaspool (den är normal antar jag) att ta av så världen skulle vara ganska fattig på spetskunskap inom en mängd ämnen. Men kreativiteten skulle vara enorm osv.
det skulle inte vara några krig för kompromiss och vänlighet löser fler problem än att ta till en militär konflikt.
Min perfekta värld är där man låter nationerna som finns idag att existera och att det inte finns någon massinvandring. Men folk skulle resa runt mycket mer för att ta del av olika kulturer på bortaplan istället för hemmaplanen. Istället för krig så skulle världsammfundet fokusera på att utveckla och försöka bevara jordens resuser istället för att använda det.
Det skulle inte finnas sammarbeten som t ex EU för att nationerna ska ta hand om sig själva och följa sina egna regler. Men det ska finnans någon from av "världsmöte" där man diskuterar forskning inom alla olika aspekter för att förbättra livskvaliten för människan och för att bevara jorden. Det ska läggas mycket vikt på utbildning i alla länder för att förbättra folkets tänk och välbefinnande. Det ska inte finnas plats för krig eftersom att varje land ska ha en rätt att existera och inget annat land ska vara världspolis.
Jag tror dock att vi måste förgöra Afrika, folk där är för barbariska och dumma för att kunna vara en del av den utvecklade världen.
Fast du glömmer bort alla jobb som måste göras och som ingen vill göra... Jag tror faktiskt att världen skulle se för jäklig ut om alla vore som jag just för att det skulle uppstå ensidigt fokus på vissa områden som jag är intresserad av. Det brukar dock vara rätt så intressant att jämföra länder och se vad de har valt att satsa på, rätt så stora skillnader på vad man prioriterar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!