Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-08-28, 12:52
Medlem
emigns avatar
Jag dejtar en kille som jag verkligen tycker om, och han tycker om mig väldigt mycket. Dock bor vi långt bort så vi träffas bara några gånger i månaden. Men han ska flytta söderut snart och då kommer vi att kunna träffas mycket oftare. Jag har kommit fram till att jag är beroende av honom, så beroende att det skadar mig extremt.

Jag har märkt att jag har stora problem när det gäller vår relation. Jag kan få ångestattacker om han inte har smsat/ringt mig på en dag eller om jag ser att han har skrivit med någon annan tjej på facebook. Jag vet att han har många tjejvänner och det har han alltid haft, men om han t.ex. smsar med någon av sina tjejvänner får jag världens ångest. Om han svarar segt på sms är jag säker på att han smsar med någon annan tjej, och jag bara går och väntar på att han ska bli kär i någon annan än mig. Jag vet att det egentligen inte är fel på honom utan på mig, men hur ska jag göra? Han är en otroligt underbar person, och jag vet att han tycker så om mig också, men min oro och ångest håller på att göra mig galen.

Jag vet att jag har väldigt dålig självkänsla, kan det vara det som är problemet? Jag vill bara vara lycklig över att jag har honom, inte bryta ihop titt som tätt för att jag är rädd att det ska ta slut.
Senast redigerad av emign 2011-08-28 kl. 12:56.
Citera
2011-08-28, 12:59
Medlem
CommonKnowledges avatar
Du har för mycket fritid och borde börja göra mer om dagarna så du har fokus någon annanstans istället för att hela tiden gå runt och tänka på vad han gör och vem han pratar med. Du mår bara dåligt själv, allt som oftast i onödan. Självklart spelar distansen stor roll då du känner att du har mindre koll på honom.. Distansförhållande kanske inte är något för dig? Just sayin'..

Har varit med om samma problem med min tjej.
Citera
2011-08-28, 13:05
Medlem
emigns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Du har för mycket fritid och borde börja göra mer om dagarna så du har fokus någon annanstans istället för att hela tiden gå runt och tänka på vad han gör och vem han pratar med. Du mår bara dåligt själv, allt som oftast i onödan. Självklart spelar distansen stor roll då du känner att du har mindre koll på honom.. Distansförhållande kanske inte är något för dig? Just sayin'..

Har varit med om samma problem med min tjej.

När jag umgås med vänner och liknande är jag ofta väldigt frånvarande eftersom jag tänker så mycket på honom och vad han gör. När jag däremot får ett sms av honom blir hela världen plötsligt underbar och jag blir väldigt glad och social mot mina vänner. Distansförhållanden har aldrig varit min grej, men samtidigt känns det värt att kämpa tills den dag han flyttar närmre. Om det har hållt tills dess dvs, eftersom jag går runt och är säker på att han snart kommer träffa någon annan..

Det här låter sjukt när jag skriver det, är det normalt beteende, är det honom det är fel på eller ska jag söka hjälp?
Citera
2011-08-28, 13:18
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emign
Jag dejtar en kille som jag verkligen tycker om, och han tycker om mig väldigt mycket. Dock bor vi långt bort så vi träffas bara några gånger i månaden. Men han ska flytta söderut snart och då kommer vi att kunna träffas mycket oftare. Jag har kommit fram till att jag är beroende av honom, så beroende att det skadar mig extremt.

Jag har märkt att jag har stora problem när det gäller vår relation. Jag kan få ångestattacker om han inte har smsat/ringt mig på en dag eller om jag ser att han har skrivit med någon annan tjej på facebook. Jag vet att han har många tjejvänner och det har han alltid haft, men om han t.ex. smsar med någon av sina tjejvänner får jag världens ångest. Om han svarar segt på sms är jag säker på att han smsar med någon annan tjej, och jag bara går och väntar på att han ska bli kär i någon annan än mig. Jag vet att det egentligen inte är fel på honom utan på mig, men hur ska jag göra? Han är en otroligt underbar person, och jag vet att han tycker så om mig också, men min oro och ångest håller på att göra mig galen.

Jag vet att jag har väldigt dålig självkänsla, kan det vara det som är problemet? Jag vill bara vara lycklig över att jag har honom, inte bryta ihop titt som tätt för att jag är rädd att det ska ta slut.

Va fan, du känner ju vad du känner. Det är inget du kan hjälpa. Sluta klandra dig för att du gillar nån för mycket. Om det är folk som borde ha nojor för känslor så är det väl i första hand de som föraktar partners de är med.

Så noja på
Citera
2011-08-28, 13:21
Medlem
emigns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Va fan, du känner ju vad du känner. Det är inget du kan hjälpa. Sluta klandra dig för att du gillar nån för mycket. Om det är folk som borde ha nojor för känslor så är det väl i första hand de som föraktar partners de är med.

Så noja på

Det där svaret hjälpte mig faktiskt litegrann. Kan ju egentligen inte göra så mycket mer än att se vart vår relation leder, träffar han någon ny så gör han det. Men samtidigt är jag så rädd för att jag ska höra av mig för mycket eller för lite eller göra något fel, och jag mår så dåligt av det här istället för att vara glad över att han tycker om mig.
Citera
2011-08-28, 13:35
Medlem
googla relationship ocd.

Du får helt enkelt acceptera att det finns "risker". Försök att inte vara mer på än du vore om du inte känt den här rädslan är vad jag skulle råda dig att göra
Citera
2011-08-28, 13:39
Medlem
emigns avatar
Nu såg jag på facebook att killen har tagit upp kontakten och bytt nummer med en gammal tjejvän. Han hörde inte av sig igår. Hon har dock ett förhållande med en annan kille. Borde jag vara orolig?
Citera
2011-08-28, 13:56
Medlem
emigns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke_hs
googla relationship ocd.

Du får helt enkelt acceptera att det finns "risker". Försök att inte vara mer på än du vore om du inte känt den här rädslan är vad jag skulle råda dig att göra

Googlade det, och det sämmer in precis. Skit också, läste om någon som hade haft detta i 30 år och inte blivit av med det.
Citera
2011-08-28, 14:32
Medlem
dinobarcelonas avatar
Citat:
Nu såg jag på facebook att killen har tagit upp kontakten och bytt nummer med en gammal tjejvän. Han hörde inte av sig igår. Hon har dock ett förhållande med en annan kille. Borde jag vara orolig?
Sluta vara så orolig hela tiden du kan inte låta hela ditt liv kretsa runt din kille
Citera
2011-08-28, 15:53
Medlem
KorvRagnars avatar
Han spräcker säkert någons anus as we speak
Citera
2011-08-30, 19:31
Medlem
emigns avatar
Nej, jag tror inte att han spräcker någons anus just nu!

Dock håller jag på att bli galen, mitt kontrollbehov och min svartsjuka är ju fruktansvärd. Jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Citera
2011-08-31, 00:01
Medlem
KorvRagnars avatar
Citat:
Nej, jag tror inte att han spräcker någons anus just nu!

Dock håller jag på att bli galen, mitt kontrollbehov och min svartsjuka är ju fruktansvärd. Jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Du kan nog vara lugn... Så länge du inte har något som visar motsatsen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in