• 9
  • 10
2011-08-29, 17:37
Medlem
Mr-Emiros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmSthlm
Känns onödigt att starta ett nytt ämne så frågar här

Har 200kr närmsta åtta dagarna sedan mer cash. Ska handla imorrn.

Tomat
Paprika
Thai Sweet Chili Chips
1.5 liter Coca-Cola
Mjukt Bröd
1st Fryspizza

Sedan har jag ca 80kr över till annat. Har en del hemma redan, typ 5paket nudlar, snabbmakaroner, 1fryspizza, ost, knäckebröd, ketchup, salt, socker, kryddor samt hygienartiklar.

Dom där 80kronorna, vad ska jag köpa för dom? Ska jag handla mer onödigt typ godis eller kanske någon riktig mat typ köttbullar eller falukorv eller liknande? Beslutångest! Att spara är inget alternativ

Ja, du kommer behöva köpa mer mat i form av något köttliknande eftersom det du handlat och har hemma är mestadels snabba kalorier (du kommer därmed få en kalorikick och sedan hungrig inom några timmar).
Köp nåt pålägg och köttbullar/falukorv. Använd paprikan och tomaterna till nudlarna och gör en go' soppa.

ps. köp nåt gott att unna dig om du vill det. Kexchoklad är gott och någorlunda mättande, din gottegris
Citera
2011-08-29, 17:48
Medlem
eradicos avatar
Jag vill faktiskt slå ett slag för billig pytt i panna:
Köp ett kilo potatis, ett halvt kilo morötter, en lök och Bacon/Korv från Euroshopper på ICA om du har råd med det sista. Stek ihop det och du har middag i två-tre dagar. Till frukost kan du äta havregrynsgröt, vilket är billigt och jävligt mättande. Som mellanmål kan du alltid baka eget bröd, tror du kan göra en rejäl sats för under trettio spänn.
Citera
2011-08-29, 17:54
Medlem
m.johndoes avatar
harvegryn, pasta, bröd, mölk, och eldorado korv
Citera
2011-08-29, 21:40
Medlem
kramujanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sappy
Chili con carne kan du göra, det är billigt och gott. Köp 1 kg köttfärs, 2 burkar vita bönor, 3 gula lökar och 2 paprika, 2-3 burkar krossade tomater, 1 stor burk majs, nån buljongtärning och krydda. Och en förpackning billigt ris. Kostar nån hundring och ger kanske 8-14 matlådor (beroende på hur mkt du äter).

han var allergiskt mot paprika :P

Jag kan tyvärr inte ge några tips förutom pasta och baka eget bröd tex. DÅ jag är en person som spenderar drygt 1000kr på mat i veckan på 1 person! Vet inte riktigt var jag gör av mina pengar men dom är alltid slut i slutet av månaden...
Citera
2011-08-29, 22:10
Medlem
ichaross avatar
Öl i sig är väldigt rik på kolhydrater och diverse näringsämnen.
Citera
2011-08-30, 18:23
Medlem
christerys avatar
Älg finns i skogen (jagas under älgjakten), får köper vi och låter gå ute under sommaren och som tack för att dom håller undan buskar och annat skjuter vi dom på hösten och käkar upp dom.

Fisk finns i sjön (abborre, sik, gädda), pottisen odlar vi på 2 olika land så om det blir för torrt i det ena brukar det andra bli bra. morötter, lök, persilja, gräslök, dill osv har vi sått på försommaren.

Fåglar av olika slag finns i skogen åxå (orre, tjäder, järpe, ripa) eller kanske lite sjöfågel kan smaka. (respektera jakttiderna)

Salt får du väl köpa, men sen finns ju bär och svamp att plocka åxå. Käka inte dom med röd hatt och vita prickar - man kan tydligen bara äta dom en gång. Soppar är nästan ofarliga (om du inte bor på gotland, där finns en giftig sort)

Åkte till stugan med salt, bregott och knäckebröd och levde gott i 3 veckor. Jo lite svartpeppar gick väl åxå åt till nån köttslamsa som låg i frysen där redan - enkelt. Men man får planera lite i förväg.

Jo snus hade jag ju med mig en stock av åxå, annars hade jag fått spader. Men det är hur jag gör.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in