2011-08-28, 14:12
Medlem
konanes avatar
Tror dem att alla är helt pantade eller?

f McD
Citera
2011-08-28, 14:14
Medlem
Jag störde mig också på den reklamen,liksom vafan,det har ju alltid ingått dryck i en meny..
Citera
2011-08-28, 15:02
Medlem
DirectXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvspecial
Hängde också upp mig på detta sedan jag såg att de skrev så inne i "restaurangerna". Mig veterligen har man alltid fått drycken på köpet när du köper en meny? Samma sak som om det var "köp en meny så får du hamburgaren på köpet"?
Nej, du har fått vad du betalt för när du köper en meny, hela idén med en meny är att du inte ska behöva köpa allting separat, utan du får allt i ett paket, till paketpris. Detta är helt sjukt att dom ens får marknadsföra det så här, då säkerligen några fuckd upp WT morsor går på de o tänker o så bra MCdonalds är...
Citera
2011-08-28, 15:24
Medlem
Eddie.Riggss avatar
De menar väl att du får en stor läsk vid köp av en meny..
Citera
2011-08-28, 15:49
Medlem
meganegerdases avatar
Har också lackat på denna ett antal gånger. De har ju alltid haft systemet att köper man en meny betalar man enbart för vad bara hamburgaren plus en mellan pommes kostar, drycken får man alltså på köpet.

Liknande system har ju alla andra hamburgerrestauranger också.... De vill väl antagligen bara visa på att det blir billigare om man köper meny (eller få folk att tro att man får två läsk vid köp av meny xD)
Citera
2011-08-28, 16:07
Medlem
Av samma anledning som dom tagit bort menyn från skyltarna över kassan på resturangerna numera: dom tjänar mest på menyerna som är svindyra. Jag brukar för skojs skull lite vilset fråga var dom har menyn varje gång jag köper mat på mcd, alltid lika roligt när kassören glor på en som ett jävla frågetecken och försöker förklara att dom inte har någon information över vad dom serverar samtidigt som dom stressat försöker hålla nere tiden för ens beställning. "Va? Har ni ingen meny? Är ni en resturang eller? Skämtar du med mig?"
Citera
2011-08-28, 16:23
Medlem
towbs avatar
Kan någon förklara hur det här faktiskt ligger till. Får man någon rabatt eller kostar det precis som vanligt? Köp ett mjölkpaket från arla, mjölk ingår?
Citera
2011-08-28, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Kan någon förklara hur det här faktiskt ligger till. Får man någon rabatt eller kostar det precis som vanligt? Köp ett mjölkpaket från arla, mjölk ingår?

Köper du en big mac, en mellan läsk och en mellan pommes var för sig så blir det dyrare än om du köper en "big mac meny" då du när du säger det magiska ordet "meny" får drickan på köpet. Det har alltid varit så men dom vill nu marknadsföra detta för att folk ska förstå att man sparar in priset av en dricka då man köper meny istället för att köpa alla produkterna var för sig.
Citera
2011-08-28, 16:34
Medlem
randomrageguys avatar
Håller med i resonemanget att när man köper en meny så ska drycken ingå. Simple as that. Billigt marknadsföringsförsök från McDonalds sida.
Citera
2011-08-28, 16:39
Medlem
Citat:
Tja
Titta gärna igenom tråden, bara 4-5sidor. Går fort o läsa.
Men för att göra livet enkelt för dig, så quotar vi lite.

Citat:
Ursprungligen postat av Krigarprinsessan
Alltså, såhär ligger det till. Förr köpte du en Big Mac Meny för dessa priser:

Big Mac 42:-
Coca Cola, medium: 16:-
Mellan Pomme: 1:-

Nu har de gjort så att köper du en pomme löst, så kostar den 17:-. De höjde priset en krona där, men inte på läsken. Nu gör de så att de tar fullt betalt för pommen och Big Macen, men colan är gratis, dvs:

Big Mac: 42
Coca Cola, medium: 0:-
Mellan Pomme: 17:-

Det är alltså ingen skillnad.
Citera
2011-08-28, 16:45
Medlem
Fillors avatar
Citat:
Rabatten är ju att drickan ingår vid köp av meny. Väldigt många förstår inte det (oftast äldre). Dom köper en Big Mac tex och vill bara ha pommes eller dricka till det. När man berättar att de kan få både och för samma pris blir dom oftast lite förvånade. Den här "mini"-kampanjen är till för att förtydliga värdet i ett köp av värdemeny, men jag förstår att många kan uppleva den som flummig.

Den riktiga kampanjen startar på tisdag, då gamla svenska klassiker kommer tillbaka!
Citera
2011-08-28, 17:02
Medlem
PizzaBoys avatar
Men jävlar vilken efterbliven tråd ändå.

JAAAA det är en missvisade reklam. Skall vi diskutera tandkräm-reklamer också kanske? Schampoo? Det är ju för fan TV-reklam vi pratar om!! Vad skall egentligen diskuteras här på diskussionsforumet angående den här donken-reklamen? Jag tror det krävs omkring 13 i IQ för att skala en banan och jag tror inte det bör krävas jättemycket mer för att fatta vad de gjort med priserna här. Sedan finns det liksom inte så mycket kvar att prata om. Men nej, nu skall tråden fyllas på med en massa idioter som skall in och droppa ytterligare en jävla kommentar om hur fruktansvärt konstigt det är alltihopa; ja hujeda mig vilken ding dong värld jag lever i, alltså jag menar herregud min skapare, skall inte drycken ingå i paketpriset för en meny?

JO FÖR I HELVETE, DIN DRYCKJÄVEL SKALL INGÅ I DITT JÄVLA FITTPAKET, MEN DET HÄR KALLAS FÖR MARKNADSFÖRING DITT EFTERBLIVNA WOW-SPELANDE PUNDHUVUD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in