2011-08-28, 11:28
Medlem
Trenchengoats avatar
Klassisk strategi. Läs "Free" av Chris Anderson från Wired för en intressant tillbakablick på "gratis".
Citera
2011-08-28, 11:49
Medlem
Alltså, såhär ligger det till. Förr köpte du en Big Mac Meny för dessa priser:

Big Mac 42:-
Coca Cola, medium: 16:-
Mellan Pomme: 1:-

Nu har de gjort så att köper du en pomme löst, så kostar den 17:-. De höjde priset en krona där, men inte på läsken. Nu gör de så att de tar fullt betalt för pommen och Big Macen, men colan är gratis, dvs:

Big Mac: 42
Coca Cola, medium: 0:-
Mellan Pomme: 17:-

Det är alltså ingen skillnad.
Citera
2011-08-28, 12:05
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dotslash
Vilken uppfriskande tråd. Jag har funderat på exakt samma saker. Störde mig på "få drickan gratis"-reklamen men den killen som jonglerar med glasen väcker fruktansvärda tankar inom mig. Fantastiskt hur ful man lyckats göra människan (men det kanske är det dom vill!)

En annan sak jag stör mig på och som måste vara borderline falsk marknadsföring är Max reklambilder på sina burgare: stora, tjocka och saftiga saker. Väl inhandlat är det ju en platt jävla sibylla-burgare man får...

Haha, de hade faktiskt bilder på ''riktiga'' hamburgare än gång.

''Så här ser hamburgaren ut i reklamen''

''Så här ser den ut i verkligheten''

''Smaken är densamma''

Eller något sånt
Citera
2011-08-28, 12:22
Medlem
tglrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_08
Överraskningen är väll rännskitan man får efter
Hahaha, att en så kort kommentar kan vara så rolig.

OnT: McD = Idioter, som vanligt. Jävla fettoburgare.
Citera
2011-08-28, 12:37
Medlem
Kycklingsoffas avatar
Är inte drycken gratis? Att man beställer en meny så får man drycken helt gratis.
Så uppfattade jag reklamen...

Sjukt dålig kampanj isåfall
Citera
2011-08-28, 13:13
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karbunkle
Ledsen att göra dig besviken, Max har inte de bästa burgarna..

http://www.testfakta.se/Mediaarkiv/D...NARY/83491.pdf

Ledsen för att göra dig besviken, man ska inte lita på företag likt testfakta...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13532876.ab
http://www.duxiana.com/se_sv/dux_media.shtml
Citera
2011-08-28, 13:36
Medlem
Fan, skärp er om vad som smakar bäst, det är inte vad tråden handlar om.

Angående kampanjen har McDonalds själva sagt på sin FB-sida att de kör kampanjen för att många helt enkelt inte förstår att dryck ingår i en meny. Det är därför det bland annat står i kampanjen "Och du, du vet väl att drycken alltid ingår?".
Citera
2011-08-28, 13:43
Medlem
glyos avatar
Förstår inte heller denna reklam, känns heeelt fucked up. Dock så är jag glad att dom behöll 20 Nuggets boxen efter kampanjen. Inte för att donken är gott men när man kommer hem sent från jobbet och allt annat har stängt så funkar det.
Citera
2011-08-28, 13:52
Medlem
Pranchas avatar
Fleratlet inlägg raderade för OT. Det är inte en tråd om McD vs Max, eller liknande, utan fokusera på kampanjen i trådstarten.

/Mod
Citera
2011-08-28, 13:54
Medlem
G11.s avatar
Innan denna "kampanjen" så fick man pommes för 1kr vid köp av meny. Så man köper allt styckvis, men får reducerat pris när man gör det till en meny. Det är samma sak nu, bara att man betalar fullt pris för allt utom drickan.
Citera
2011-08-28, 13:57
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakcc3
Jo, eller kinderägg reklamen.. Tre saker i ett! Chokladen, en leksak och en överraskning..
Hmm, är inte leksaken överraskningen?

Dock vet du ju inte vad för leksak du kommer få som överraskning. Men ja, allt med saker på köpet som är helt onödiga och som är helt självklart är ju helt idiotiskt
Citera
2011-08-28, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Haha, de hade faktiskt bilder på ''riktiga'' hamburgare än gång.

''Så här ser hamburgaren ut i reklamen''

''Så här ser den ut i verkligheten''

''Smaken är densamma''

Eller något sånt

när dom ska fotografera eller filma en hamburgare för reklam använder dom tandpetare i hamburgaren för att hålla upp den. sen är självklart ingridienser som sallad och brödet handplockat, sen rostas inte brödet heller så det inte plattas till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in