• 3
  • 4
2011-08-29, 00:57
Medlem
Oändligheten är för komplext, Man kan på ett sett se det som siffror, Om man tex. räknar från 1-3 så finns det oändligt med siffror där emellan 1.1111111... 1.222222 osv. Sen blir det en annan form av oändlighet om du tar räknar mellan 1-10
Citera
2011-08-29, 01:05
Medlem
Ditt resonemang utgår ju från ett grundantagande, nämligen att oändligheten existerar. Jag personligen tror inte på det, i alla fall inte på det sätt som du beskriver oändligheten. Om man tar ut oändligheten ur din modell så faller den platt.
Citera
2011-09-05, 10:34
Medlem
Shifthappenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbapwnn00b
Ballongförklaringen är en förenkling av universums expansion, inte hur universum ser ut.

OnT: Scrollen användes flitigt vid första inlägget, men det lilla jag läste gav inget svar på vår existens.

Kan man inte beskriva universums expansion som en muzzle flash där himlen är explosionens början och helvetet är den oundvikliga kollapsen, the end (2012?). i.e det är inte oändligt, det går bara jävligt sakta.
Senast redigerad av Shifthappens 2011-09-05 kl. 10:37.
Citera
2011-09-05, 15:03
Medlem
Folkess avatar
Jag gav det här en gott försök att få mig att förstå. Jag kan inte säga att jag förstår någonting av hur återkopplingen ser ut till den verkliga världen. Det jag ser är en lång serie antaganden om hur universum ser ut och beter sig som man inte har så mycket mer anledning att tro på än vad som helst man skulle kunna föreställa sig att världen fungerar.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in