Citat:
Ursprungligen postat av FTW_Yes
Låter som vanligt som ren bullshit från TS.
När folk blir tvungna att skriva ut hur mycket dom tjänar(extremt mycket) och sedan dra ihopa en story att dom endast spenderar 5000kr per månad.
Att du tjänar 50k är ju möjligt, att du gör det genom att jobba i butik, tveksamt, att du dessutom påstår att du arbetar 300timmar i månaden, låter som ett jäkla hittepå, det är ju 10timmar om dagen till en relativt hög timlön på 165kr(för butik).
Och kanske är det sant, lika bra att quota dig.
Medans andra lever sina liv när dom kan, så spenderar du ditt liv genom att arbeta och hålla i pengarna. Förhoppningsvis vaknar du upp när du fyllt 30, innan du går in i väggen eller förlorat dina bästa år.
Men som sagt, 99% säker på att det hela är BS.
Nej, grundlönen är bra mycket lägre. Det är 100% OB på helger, samt helt okej OB på kvällar, som gör att lönen kan dra iväg.
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske Ali
Tjena trollet! Månadskort får du inte utöver soc.bidraget om 3.700 kr/månad. Du lever ett vedervärdigt liv med de urusla socialbidragen som erhålls i Sverige. Om du simulerar kostnader som ligger på låg nivå får du ändå inte ihop det, ex:månadskort kostar mellan 650 kr till ca 1500 kr/ månad beroende på var du bor i Sverige, mat kostar minst 2000 kr/månad om du ska äta någorlunda normalt, el/vatten kostar ca 400 kr/månad, kläder och skor kostar säkert 500 kr/månad, läkarbesök, mediciner och tandläkare kostar ca 200 kr/månad, frisör/tv-licens/försäkringar m.m. ca 400 kr/månad etc...
Jag tycker att det är vedervärdigt att jag tvingas betala världens högsta skatt men om jag hamnar i temporär knipa får jag ett pissbelopp och då får jag ändå inte äga något. Villan/radhuset/bilen måste säljas innan jag överhuvudtaget kan komma ifråga för soc.bidrag. Varför, om jag betalat världens högsta skatt i 30 år?
Här får de månadskort utöver soc (eller fick i alla fall för något år sedan, extremt osannolikt att de skulle dragit in detta eftersom det skulle blivit ett fruktansvärt liv i alla kvällstidningar i så fall, och ett månadskort kostar dessutom under 500:-).
Inte en chans att kläder och skor kostar 500:- per månad!
6 000 per år?! Köper man inte märkeskläder är klädkostnaden i stort sett obefintlig.
Gekås/H&M.
Skor passar man på att köpa på Stadium när de har rea, för 150-300:-.
Läkarkostnader kostar knappast 200:- per månad eftersom du dessutom får frikort innan dess. Tandläkare är inte speciellt dyrt ifall du sköter din munhygien.
Jag äger ingen TV.
Jag klipper mig för 100 spänn.
Och ja, våra skatter är sinnessjuka. 50% går till "vårt sociala skyddsnät", 50%...
Var är piskan tro?
Som sagt, jag försöker leva snålt för att kunna lägga undan så mycket som möjligt. Och jag lever faktiskt på under 5 000:- per månad.