2011-08-27, 23:21
Medlem
Sherekhans avatar
Tja, efter att ha levt extremt osunt i en veckas tid nu (nollning) har jag kommit till en punkt då mitt brunöga sagt ifrån. Det hela började för några dagar sedan med lite ömt i öppningen men jag trodde jag bara skrapat till hålet lite med någon mastodontkorv. Dock har det hela eskalerat och jag kan vid skrivande stund varken gå sitta eller ligga ned och smärtan när jag råkar nudda är olidlig, jag har brutit både ben och arma, blivit biten i kuken och fått kokande vatten på mig men den här smärtan slår allt med hästlängder. Jag har haft stadig
rännskita senaste dagarna tack vare redlöst med alkohol och knappt någon mat vila eller motion. Och jag fruktar verkligen den dagen mina fekalier tar fast form igen för jag tror inte jag kommer överleva det. Jag var tvungen att se hur det såg ut så jag filmade ringmuskeln och det ser ut som 3 avlånga bollar sticker ut från hålet hela vägen runt hålet och det har svullnat ordentligt så att hålet är igenkorkat därav rädslan för fasta korvar...
Jag har blött bomullstussar och lagt där för att kyla och det känna lite bättre men det jag undrar är självklart vad fan kan det vara och hur får jag bort det snabbast möjliga? Jag kommer gå till vc
så fort som men jag hoppas på någon huskur från er också. Tack!
Citera
2011-08-27, 23:25
Medlem
Litenklens avatar
??? Är det så svårt?
Akuten eller stå ur med dina "besvär".........
Citera
2011-08-27, 23:25
Bannlyst
Du har troligen drabbats av peladorious derbianus, eller för att ta det på ren svenska "du har skitit sönder arslet" och har nu drabbats av bristningar i ändtarmen, ändtarmen=rövhålet blir det inte bättre på några få dagar så krävs det läkarbesök, åkomman är inget att leka med och bör tas på största allvar.
Citera
2011-08-27, 23:27
Medlem
Doritoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherekhan
Tja, efter att ha levt extremt osunt i en veckas tid nu (nollning) har jag kommit till en punkt då mitt brunöga sagt ifrån. Det hela började för några dagar sedan med lite ömt i öppningen men jag trodde jag bara skrapat till hålet lite med någon mastodontkorv. Dock har det hela eskalerat och jag kan vid skrivande stund varken gå sitta eller ligga ned och smärtan när jag råkar nudda är olidlig, jag har brutit både ben och arma, blivit biten i kuken och fått kokande vatten på mig men den här smärtan slår allt med hästlängder. Jag har haft stadig
rännskita senaste dagarna tack vare redlöst med alkohol och knappt någon mat vila eller motion. Och jag fruktar verkligen den dagen mina fekalier tar fast form igen för jag tror inte jag kommer överleva det. Jag var tvungen att se hur det såg ut så jag filmade ringmuskeln och det ser ut som 3 avlånga bollar sticker ut från hålet hela vägen runt hålet och det har svullnat ordentligt så att hålet är igenkorkat därav rädslan för fasta korvar...
Jag har blött bomullstussar och lagt där för att kyla och det känna lite bättre men det jag undrar är självklart vad fan kan det vara och hur får jag bort det snabbast möjliga? Jag kommer gå till vc
så fort som men jag hoppas på någon huskur från er också. Tack!

Låter verkligen som hemorojder. Finns receptfria salvor på apoteket. Prova någon som heter xylocain eller xyloproct (osäker på stavningen). Det brukar bedöva.

Lycka till!
Citera
2011-08-28, 00:04
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenklen
??? Är det så svårt?
Akuten eller stå ur med dina "besvär".........

Och här är du och buttrar runt i medicintrådar igen. Ge dig iväg på andra äventyr istället för här är du ju bara dryg och otrevlig!

OnT: Jepp, det är mycket möjligt att du fått hemorrojder. Men eftersom att du har haft rännskita ett par dagar så känns det som om (precis som en annan skribent skrev) att det är mycket möjligt att du skitit sönder hålet, haha. Jag har en kompis som gjorde det för ett par år sedan, och det slutade faktiskt med att hon fick åka in till sjukhuset för att få det kollat då det aldrig gick över. Då fick hon någon salva och efter en vecka var det bra.

Känns det inte bättre på måndag eller tisdag skulle jag säga att du kanske ska ringa vårdcentralen. Inte ska du gå runt med ett brinnande rövhål allt för länge i alla fall, hur pinsamt det än känns att gå dit. Kom ihåg: Läkare har sett ALLT!
Citera
2011-08-31, 23:21
Medlem
det låter som hemorrojder. det går över till slut. men du kan använda salvan xyloproct lr vanliga smärtstillande då dom hjälpt mig bättre. jag har samma problem i skrivande stund, ont som fan kliar, spelar ingen roll om jag sitter ligger står upp gör lika ont. har stora röda grejjer som proppat ijen rövhålet. så jag vet hur du känner. har haft så i 3 dar nu och det läjer fan inte, börjar bli frustrerad kan knappt sova. drog upp kallingarna som string hjälpte lite.
Citera
2011-08-31, 23:25
Medlem
Litenklens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi
Och här är du och buttrar runt i medicintrådar igen. Ge dig iväg på andra äventyr istället för här är du ju bara dryg och otrevlig!

OnT: Jepp, det är mycket möjligt att du fått hemorrojder. Men eftersom att du har haft rännskita ett par dagar så känns det som om (precis som en annan skribent skrev) att det är mycket möjligt att du skitit sönder hålet, haha. Jag har en kompis som gjorde det för ett par år sedan, och det slutade faktiskt med att hon fick åka in till sjukhuset för att få det kollat då det aldrig gick över. Då fick hon någon salva och efter en vecka var det bra.

Känns det inte bättre på måndag eller tisdag skulle jag säga att du kanske ska ringa vårdcentralen. Inte ska du gå runt med ett brinnande rövhål allt för länge i alla fall, hur pinsamt det än känns att gå dit. Kom ihåg: Läkare har sett ALLT!

Vad är skillnaden mellan mitt å ditt inägg annat än att du ordbajsar lite mer???
Citera
2011-09-01, 16:21
Medlem
Sherekhans avatar
Försvunnit nu, lät det självläka. Fyfan vilket helvete det var säger jag bara...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in