2011-08-27, 15:45
Medlem
Översikt
Datum Mottagare Betalarnummer Status
2011-08-27 KOPPARSTADEN AB Makulering anmäld
2011-08-27 UNIONEN Makulering anmäld

Har tagit bort autogiro på båda mina grejer. hyra & akassa.. kommer dom dock dra den 31:a ändå? för antar att det är för sent för pappersfaktura.
Citera
2011-08-27, 16:03
Medlem
någon?
Citera
2011-08-27, 16:49
Medlem
stillsams avatar
Om du avslutar ett autogiromedgivande anmäler du i praktiken om en makulering av medgivandet. Det tar vanligen en vardag innan medgivande är avslutat. Samtidigt tas pengarna (ofta) ut från kontot dagen innan förfallodag för att vara betalningsmottagaren till handa på det specifika datumet. Det enda problemet jag kan se är om mottagarna skickat sina betalningsuppdrag till bankgirocentralen, annars borde pengarna inte dras. För säkerhets skull kan du ju se till att inte ha tillräckligt med pengar på kontot 30/31 augusti.
Citera
2011-08-27, 19:26
Medlem
Kommer det dras automatiskt den 31:a även om jag har avslutat autogirot? Dem skickar väl knappast ut pappersfakturor vid denna tiden av månaden
Citera
2011-08-28, 10:34
Medlem
stillsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golgol88
Kommer det dras automatiskt den 31:a även om jag har avslutat autogirot? Dem skickar väl knappast ut pappersfakturor vid denna tiden av månaden

Om avslutet gått igenom kommer dom inte dra. Däremot (som jag skrev tidigare) vet jag inte vad som sker om företaget redan skickat sitt betalningsuppdrag till bankgirot, men jag kan tänka mig att uttaget från ditt konto då nekas av banken.

Men som sagt, se till att inte ha tillräckligt med pengar på kontot och ta den eventuella betalningspåminnelsen (och avgiften) utan att börja gråta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in