2011-08-27, 15:45
Medlem
versikt
Datum Mottagare Betalarnummer Status
2011-08-27 KOPPARSTADEN AB Makulering anmld
2011-08-27 UNIONEN Makulering anmld

Har tagit bort autogiro p bda mina grejer. hyra & akassa.. kommer dom dock dra den 31:a nd? fr antar att det r fr sent fr pappersfaktura.
Citera
2011-08-27, 16:03
Medlem
ngon?
Citera
2011-08-27, 16:49
Medlem
stillsams avatar
Om du avslutar ett autogiromedgivande anmler du i praktiken om en makulering av medgivandet. Det tar vanligen en vardag innan medgivande r avslutat. Samtidigt tas pengarna (ofta) ut frn kontot dagen innan frfallodag fr att vara betalningsmottagaren till handa p det specifika datumet. Det enda problemet jag kan se r om mottagarna skickat sina betalningsuppdrag till bankgirocentralen, annars borde pengarna inte dras. Fr skerhets skull kan du ju se till att inte ha tillrckligt med pengar p kontot 30/31 augusti.
Citera
2011-08-27, 19:26
Medlem
Kommer det dras automatiskt den 31:a ven om jag har avslutat autogirot? Dem skickar vl knappast ut pappersfakturor vid denna tiden av mnaden
Citera
2011-08-28, 10:34
Medlem
stillsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golgol88
Kommer det dras automatiskt den 31:a ven om jag har avslutat autogirot? Dem skickar vl knappast ut pappersfakturor vid denna tiden av mnaden

Om avslutet gtt igenom kommer dom inte dra. Dremot (som jag skrev tidigare) vet jag inte vad som sker om fretaget redan skickat sitt betalningsuppdrag till bankgirot, men jag kan tnka mig att uttaget frn ditt konto d nekas av banken.

Men som sagt, se till att inte ha tillrckligt med pengar p kontot och ta den eventuella betalningspminnelsen (och avgiften) utan att brja grta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in